Дослідження впливу соціо-економічних характеристик пасажирів на оцінку ними якості функціонування громадського транспорту (на прикладі міста Львова)
Автор: Нечай Юрій Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Одним з показників сталості функціонування міста є функціонування міської транспортної системи. Якщо говорити про забезпечення потреби в пасажирських перевезеннях міською територією, популяризація громадського транспорту є, на сьогодні, єдиним способом зменшити частку приватного транспорту в перевезеннях та, відповідно, негативний вплив транспорту на міське середовище. Якість надання послуг системою громадського транспорту безпосередньо впливає на наміри потенційних пасажирів більше ним користуватися, що сприяє зменшенню потоків приватних автомобілів [1]. Проте поняття якості – складне і не завжди однозначне: оцінка якості часто є суб’єктивною та різною залежно від того, хто надає цю оцінку – виробник чи споживач [2]. Для дослідження використано дані, отримані в результаті проведення опитування користувачів громадського транспорту у м. Львові. Анкета опитувань містила групу запитань, пов’язаних з оцінюванням пасажирами якості роботи системи громадського транспорту Львова. Загальна середня оцінка якості транспортного обслуговування пасажирами ГПТ Львова становить 2,91 балів (з 5 можливих). На основі наявних даних проведено оцінку впливу на оцінку якості транспортного обслуговування таких соціо-економічних характеристик респондентів: віку, статі, середньомісячного рівня доходу, виду та сфери зайнятості. Також проведено порівняння зміни середніх оцінок залежно від типу ГПТ, який переважно використовує респондент для своїх переміщень. Отримано математичні залежності зміни ймовірності певної оцінки від зміни певних характеристик. За результатами дослідження виконано такі завдання: 1) проведено аналіз літературних джерел щодо параметрів якості транспортного обслуговування міським ГПТ та її складових; 2) здійснено розрахунки загальних показників функціонування маршрутної мережі Львова; 3) опрацьовано результати опитувань у м. Львові щодо оцінювання якості роботи міського громадського транспорту; 4) сформульовано висновки щодо ступеня впливу соціо-економічних характеристики респондентів на оцінку ними якості транспортного обслуговування загалом та частоти руху і інформаційного забезпечення роботи ГПТ зокрема. Отримані результати дозволять запропонувати заходи щодо підвищення якості транспортного обслуговування населення Ключові слова: міський громадський транспорт, якість транспортного обслуговування, опитування, соціо-економічні характеристики Перелік використаних літературних джерел. 1. Thomas Kolawole Ojo. (2017). Quality of public transport service: an integrative review and research agenda. Transportation Letters. 2. Lierop, Dea & Badami, Madhav & El-Geneidy, Ahmed. (2018). What influences satisfaction and loyalty in public transport? A review of the literature. Transport Reviews. 38. 52-72.