Вплив підсилювачів системи керування зчепленням автомобілів на ергономічні умови роботи водія
Автор: Шимоняк Денис Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Проведено аналіз існуючих приводів зчеплення. Досліджено робочі процеси пневмо-гідропідсилювачів привода зчеплення. Проведено аналіз ефективності застосування ПГП. Встановлено, що робота, виконувана мускульною силою водієм при вимиканні зчеплення великовантажних автомобілів і автобусів, за умови відсутності ПГП перевищує допустиме значення. У розділі 1 наведені результати короткого огляду сучасних конструкцій систем керування зчепленням автомобілів. Висвітлено основні напрямки розвитку систем керування зчепленням. Наведено експлуатаційні вимоги до систем керування зчепленням. Проведено аналітичне дослідження сучасних конструкцій пневмо-гідравлічних підсилювачів вимикання зчеплення. У розділі 2 проведено дослідження особливостей функціонування підсилювачів системи керування зчепленням. Проведено аналіз динамічних процесів у системі керування зчепленням. Досліджено вплив роботи буксування у зчепленні на процес керування його увімкненням. Виконано математичне моделювання оптимальної тривалості процесу увімкнення зчеплення. У розділі 3 досліджено вплив підсилювачів системи керування зчепленням автомобілів на ергономічні умови роботи водія. Проаналізовано критерії оцінювання ефективності роботи підсилювача керування зчепленням. Виконано розрахунок енергетичних витрат водієм при вимиканні зчеплення. Розрахунковим методом обґрунтовано конструктивні параметри виконавчого циліндра вимикання зчеплення. Об?єкт дослідження – автомобільні транспортні засоби. Предмет дослідження – системи керування зчепленнями автомобілів і автобусів. Мета дослідження – вплив підсилювачів системи керування зчепленням автомобілів на ергономічні умови роботи водія В результаті проведених досліджень встановлено, щофізична робота, яку виконує водій при вимиканні зчеплення при непрацюючому підсилювачі є більшою від допустимої величини. Це підтверджує те, що при управлінні зчепленням силових агрегатів великої потужності однозначно необхідно застосовувати підсилювачі. Ключові слова. – трансмісія, педаль зчеплення, пневматична система, гідравлічна система, вимикання зчеплення. Перелік використаних літературних джерел: 1. Логвінов В. П. Розробка та дослідження пневмо-гідравлічного підсилювача приводу керування зчепленням великовантажного автомобіля. Автореферат канд. дис. Харків. 2001. 2. Клименко В. И. О применении в системах управления автотранспортных средств гидропневматического привода /В. И. Клименко, В. П. Логвинов //Автомобильный транспорт. – 2000. – № 3 – С. 54 – 56. 3. Туренко А. Н. Анализ времени включения сцепления транспортного средства с пневмогидравлическим усилителем /А. Н. Туренко, В. И. Клименко, В. А. Богомолов, В. П. Логвинов //Вестник ХГПУ. Технологии в машиностроении. – 2000. – Вып. 124. – С. 117 – 122.