Зміна показників функціонування автобусного маршруту № 10 залежно від умов руху
Автор: Брич Петро Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Пасажирські перевезення, зокрема у міському сполученні, є динамічним процесом та у значні мірі впливає на функціонування всіх галузей господарської діяльності населення. При цьому, концепція розвитку громадського транспорту у містах тісно пов’язана із розвитком та освоєнням міської території, інтенсивністю розвитку промисловості та забудови районів населеного пункту, утворення міст-супутників тощо [1, 2]. Соціальна вагомість міських систем громадського транспорту у значній мірі пов’язана з платоспроможністю населення. При цьому, всі поїздки міським громадським транспортом можна розділити на такі: трудові, ділові і у культурно-побутових цілях. При цьому, пасажири самостійно обирають вид транспорту, яким будуть користуватися. Таким чином, забезпечення належного рівня якості надання транспортних послу є одним з пріоритетних завдань під час організації роботи громадського транспорту [3]. Від його значення залежатиме привабливість маршруту та, відповідно, його рентабельність. При цьому, під час визначення цього показника враховується значна кількість показників роботи рухомого складу, в тому числі й швидкість сполучення, дотримання графіків руху, надійність та безпека перевезень тощо [4]. У цій магістерській кваліфікаційній роботі встановлено залежності між середньою технічною швидкістю руху автобуса на маршруті №10 м. Львів та періодом доби. Також відповідно до цього змінюється й потужність пасажиропотоку та коефіцієнт наповнення салону рухомого складу. У свою чергу це впливає на значення транспортної роботи та якість надання транспортних послуг загалом. Об’єкт дослідження – автобусний маршрут №10 м. Львів. Предмет дослідження – показник, що відображають функціонування та якість надання транспортних послу на досліджуваному маршруті руху. Мета дослідження – виявлення тенденцій зміни показників функціонування автобусного маршруту №10 м. Львова та вдосконалення режимів його роботи. На основі здійснених натурних досліджень встановлено динаміку зміни пасажиропотоку та його потужності на автобусному маршруті №10, коефіцієнта наповнення салону рухомого складу, встановлено основні показники роботи автобусів на маршруті з урахуванням умов руху. Проведено аналіз виконаної транспортної роботи та виявлено динаміку її зміни на усьому маршруті слідування. Ключові слова – режим руху, умови руху, пасажирооборот, транспортна робота, автобусний маршрут, міський громадський транспорт. Перелік використаних літературних джерел 1. Andaleeb, S. S., Haq, M., & Ahmed, R. I. (2007). Reforming innercity bus transportation in a developing country: A passenger-driven model. Journal of Public Transportation, 10(1), 1-25. doi: 10.5038/2375-0901.10.1.1 (in English). 2. Berezny, R., & Konecny, V. (2017). The impact of the quality of transport services on passenger demand in the suburban bus transport. Procedia engineering, 192, 40-45. doi: 10.1016/j.proeng.2017.06.007 (in English). 3. Freitas, A. L. P. (2013). Assessing the quality of intercity road transportation of passengers: An exploratory study in Brazil. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 49, 379-392. doi: 10.1016/j.tra.2013.01.042 (in English). 4. Wu, J., Yang, M., Rasouli, S., & Xu, C. (2016). Exploring passenger assessments of bus service quality using Bayesian networks. Journal of Public Transportation, 19(3), 36-54. doi: 10.1080/01441640600679482 (in English).