Дослідження показників руху транспортних засобів на підході до регульованих перехресть
Автор: Попель Володимир Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Зростання автотранспортного парку супроводжується різким збільшенням інтенсивності руху на автомобільних дорогах і міських вулицях. Транспортна інфраструктура, в свою чергу, не може розвиватися в такому ж високому темпі. Будівництво нових і реконструкція існуючих доріг є дорогим і трудомістким процесом, що вимагає значного часу [1]. В результаті транспортні затори в містах стали повсякденним явищем, з кожним роком їх кількість та тривалість неухильно збільшуються. Затори призводять до економічних втрат через тривалі затримки, які вони викликають, і вони також чинять негативний вплив на навколишнє середовище, збільшуючи рівень шуму і забруднення токсичними компонентами відпрацьованих газів [2]. В даний час збільшення парку автотранспортних засобів в Україні відбувається дуже високими темпами. Так, за останні 10 років він збільшився на 70%. Таке зростання інтенсивності транспортного потоку призводить до погіршення показників безпеки дорожнього руху, зменшення пропускної спроможності вулично-дорожньої мережі міст і збільшення часу простою автотранспортних засобів в заторах [3]. Запобігти або, принаймні, зменшити перевантаження транспортної мережі можливо за рахунок більш ефективного використання наявних доріг в поєднанні з використанням сучасних методів управління дорожнім рухом [4]. Впровадження автоматизованих систем управління дорожнім рухом, як правило, забезпечує швидку економічну віддачу та позитивно впливає на безпеку руху. Ефект від впровадження цих коштів за рахунок скорочення затримок транспорту і зменшення кількості витрат палива, що приблизно становить в середньому на 30% [5]. Кількість дорожньо-транспортних пригод на перехрестях, оснащених сучасними засобами управління, на 10-15% нижче, ніж на нерегульованих [6]. За результатами дослідження виконано такі завдання: Аналізом наукової літератури [1-6], встановлено, що розподіл миттєвих швидкостей руху транспортних потоків підпадає під нормальний закон, а розподіл часових інтервалів між транспортними засобами – експоненціальний. Охарактеризовано основні методи дослідження дорожнього руху та здійснено вибір перехресть ум. Львові (два регульовані перехрестя з вул. Героїв УПА) де було здійснено збір даних для аналізу шуканих параметрів. Для цих перехресть подано основні техніко-технологічні параметри, склад транспортного потоку та його розподіл за напрямками. Проведено дослідження на цих регульованих перехрестях результати яких показують, що швидкості руху ТЗ розподілені за рівномірним законом, а інтервали між ТЗ – за рівномірним і логнормальним законами. Ключові слова: регульоване перехрестя, транспортний засіб, швидкість руху, часовий інтервал, гістограма, теоретична крива. Перелік використаних літературних джерел. 1. Cassidy, M., Jang, K., and Daganzo, C. (2011). Macroscopic fundamental diagram for freeway networks: Theory and observation. In Proceedings of the 90th Annual Meeting of the Transportation Research Board. 2. Daganzo, C. (2007). Urban gridlock: Macroscopic modeling and mitigation approaches. Transportation Research Part B: Methodological, 41(1):49-62. 3. Kerner, B. S. (2004). The Physics Of Traffic: Empirical Freeway Pattern Features, Engineering Applications, And Theory. Springer, Berlin. 4. Newell, G. (2002). A simplified car-following theory: a lower order model. Transportation Research Part B: Methodological, 36(3):195-205. 5. Treiber, M. and Kesting, A. (2013). Traffic Flow Dynamics; Data, Models and Simulation. Springer. Treiber, M., Kesting, A., and Helbing, D. (2006). Delays, inaccuracies and anticipation in microscopic traffic models. Physica A: Statistical Mechanics and its Applications, 360(1):71-88. 6. Leclercq, L., Parzani, C., Knoop, V. L., Amourette, J., and Hoogendoorn, S. P. (2015). Macroscopic traffic dynamics with heterogeneous route patterns. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 59: 292-307.