Вплив конструкції ведучих мостів на паливну ощадливість автобусів

Автор: Сиротинський Роман Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Ефективність використання автобусів різного типорозміру обумовлюється експлуатаційною ефективністю його систем та агрегатів. У магістерській роботі проведено дослідження конструктивних особливостей ведучих мостів та їх вплив на експлуатаційну ефективність автобуса. На основі досліджень було встановлено характерні властивості автобуса з різними ведучими мостами. Метою роботи є визначення основних критеріїв та показників, що відобра-жають експлуатаційну ефективність ведучих мостів автобусів, та аналіз їх конс-труктивних особливостей, зокрема компоновочні особливості передавальних еле-ментів. У першому розділі висвітлено особливості конструкції ведучих мостів авто-транспортних засобів. Розглянуто основні конструктивні види ведучих мостів. Проаналізовано основні конструктивні особливості головних передач. Висвітлено особливості конструкції диференціалів. Проведено порівняння ефективності за-стосування конічної і гіпоїдної головних передач. У другому розділі проведено аналіз критеріїв та показників експлуатаційної ефективності ведучих мостів автобусів. Обґрунтовано критерії і фактори експлуа-таційної ефективності ведучих мостів.Експертним методом оцінено залежність конструкції ведучих мостів та компонувальних схем автобусів. проаналізовано залежність тягово-швидкіснихвластивостей автобусів від передатного відношення головної передачі. У третьому розділі досліджено залежність паливної ощадноті автобусів від конструктивних особливостей ведучих мостів. Висвітлено оціночні параметри па-ливної ощадливості в експлуатації. Проведено порівняльні розрахунки витрати палива міським автобусом великого класу з різними варіантами конструкції веду-чих мостів. Об?єкт дослідження – автомобільні транспортні засоби. Предмет дослідження – ведучі мости автомобілів і автобусів. Мета дослідження – Вплив конструкції ведучих мостів на паливну ощадли-вість автобусів. В результаті проведених досліджень встановлено, що паливна ощадність ав-тобусів, укомплектованих ведучими мостами з одинарними головними передача-ми, порівняно з передачами з подвійним зубчатим зачепленням, є кращою. Для зменшення експлуатаційної витрати палива, насамперед вважаємо до-цільним найбільш раціонально зменшити конструктивну масу автобуса, показни-ки аеродинамічного опору його кузова та оптимізувати значення передавальних чисел складових агрегатів трансмісії. Ключові слова.– головна передача, диференціал, гіпоїдна головна передача, доржні витрати палива, тягові властивості. Перелік використаних літературних джерел 1. Положення про технічнеобслуговування і ремонт дорожніхтранспорт-нихзасобівавтомобільного транспорту. – К.: Міністерство транспорту України, 1998. – 16 с. 2. Яскевич З. М., Ведущие мосты. Пер. с польск. Г. В.Коршунова. – М.: Машиностроение, 1985. – 600с. 3. BOSCH. Автомобильный справочник. Перевод с англ. Первое изд. – М.: ЗАО КЖИ «За рулем», 2002. – 896 с.