Дослідження безпеки руху на ділянці вул. Листопадового Чину із урахуванням зміни схеми руху та параметрів транспортного потоку

Автор: Маховський Тарас Богданович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Інформаційні технології трансформували багато галузей, від освіти до охорони здоров’я та уряду, і зараз знаходяться на ранніх етапах трансформації систем транспорту [1]. Хоча багато людей вважають, що покращення транспортної системи країни включає в себе лише будівництво нових доріг або ремонт старіючої інфраструктури, майбутнє транспорту полягає не лише в бетоні та сталі, а й все більше в використанні інформаційних технологій. Вони дозволяють елементам системи транспорту: транспортним засобам, вулицям, світлофорам, інформаційним знакам та іншим - стати інтелектуальними, вбудовуючи в них мікросхеми та датчики і дозволяючи їм взаємодіяти один з одним за допомогою бездротових технологій [2]. Для забезпечення безпеки пішоходів застосовують різні методи організації руху на перехрестях та загалом на ВДМ. Пішохідний рух систематизують за допомогою тротуарів, громадського простору, пішохідних переходів та спеціальних маршрутів для пішохідного руху. Особливу увагу приділяють пішохідним переходам, які розташованим на магістральних вулицях, що вважаються найбільш небезпечними ділянками транспортної системи міста. В таких місцях спостерігається ріст ДТП, зростання наїздів на пішоходів [3]. Важливо відзначити, що вуличні пішохідні переходи істотно зменшують швидкість транспортних засобів на вулицях. Удосконалення організації руху в зоні та на підходах до пішохідних переходів визнається ключовим інструментом для підвищення безпеки руху у містах. До факторів, що ускладнюють рух по міських магістралях і призводять до зменшення пропускної здатності та швидкості, частіше ідентифікують наступні: паркування на проїжджій частині, пішохідні переходи, місця зупинок громадського транспорту, перехрестя із світлофорним регулюванням, обмеження швидкості, а також ділянки зі штучними дорожніми нерівностями [3-4]. Для здійснення якісної оцінки стану організації пішохідного та велосипедного руху важливо провести об’єктивне порівняння різних пішохідних зон та вулиць, зокрема територій із значним пішохідним напруженням. З цією метою розроблено містобудівну класифікацію пішохідних просторів, враховуючи їхнє призначення, функціональні особливості та конструктивне втілення [5]. Також була розроблена класифікація велодоріжок з урахуванням форм велосипедного руху. Автомобільний транспорт виступає як ключовий елемент економіки, що виконує роль своєрідної системи кровообігу в складній організації країни. Його важлива функція полягає не лише в задоволенні потреб господарства та населення у транспортуванні, але також у формуванні "каркасу" території разом із містами. Автомобільний транспорт є ключовою складовою інфраструктури, що виступає матеріально-технічною базою для формування та розвитку територіального поділу праці. Він впливає на динаміку та ефективність соціально-економічного розвитку окремих регіонів та всієї країни в цілому. Найважливішою складовою, що визначає магістерську роботу, це дослідження безпеки руху на ділянці вул. Листопадового Чину із урахуванням зміни схеми руху. Об’єкт дослідження – рух транспортних засобів на ділянці вулиці. Предмет дослідження – дослідження умов руху та організації руху на вулиці. Мета дослідження: аналіз умов руху та параметрів транспортних потоків вулиці. В результаті проведених досліджень та моніторингу умов руху визначено геометричні і планувальні особливості перехресть та показники транспортних потоків на основі чого розроблено проекти організації руху на вулиці. Ключові слова – транспортний потік, пішохідний перехід, перехрестя вулиць, затримки в русі, умови руху. Література 1. Nugroho, U., and K. T. Falah. "Transportation modelling using PTV Vissim for the adjacent junction in Sampangan Semarang City." IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. Vol. 969. No. 1. IOP Publishing, 2022./ 2. Cao, Y., Z. Z. Yang, and Z. Y. Zuo. "The effect of curb parking on road capacity and traffic safety." European transport research review 9.1 (2017): 1-10. 3. Almqvist, Sverker, and Christer Hyden. Methods for assessing traffic safety in developing countries. Lund University, Lund Centre for Habitat Studies, 1994. 4. Papageorgiou, Markos, et al. "Review of road traffic control strategies." Proceedings of the IEEE 91.12 (2003): 2043-2067. 5. Aydogdu, Y. Volkan, et al. "A study on local traffic management to improve marine traffic safety in the Istanbul Strait." The Journal of Navigation 65.1 (2012): 99-112.