Зміна показників функціонування автобусного маршруту № 21 залежно від періоду доби

Автор: Коваліско Олексій Ярославович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Належний рівень організації міських пасажирських перевезень несе вагоме значення для функціонування населеного пункту та є важливими для забезпечення потреб усіх галузей господарської діяльності. Він дозволяє задовольняти запити населення щодо транспортного переміщення та мобільності загалом. При цьому, концепції автобусних перевезень, зокрема у великих та значних містах, тісно пов’язані із безперервним зростанням розмірів населених пунктів та інтенсивною забудовою приміських районів, створенням міст-супутників тощо [1, 2]. Система міського пасажирського транспорту має важливе соціальне та економічне значення для жителів міста, зокрема вона являється важливою ланкою міської інфраструктури. Окрім цього, необхідність сталого розвитку транспорту формується внаслідок підвищення попитів населення на перевезення, оновлення системи громадського транспорту та маршрутної мережі загалом, потреби в підвищення якості обслуговування тощо. При цьому, міська система пасажирських перевезень є соціально значущою і економічною підсистемою міського господарства, що впливає на рівень комфорту проживання населення та відображає діяльність місцевої влади. З урахуванням, що пасажиропотоки мають досить динамічний характер, постає завдання щодо дослідження їх показників для управління транспортною системою міських перевезень [3]. У цій магістерській кваліфікаційній роботі встановлено залежності зміни потужності пасажиропотоку та середнього значення технічної швидкості руху автобусів на досліджуваному маршруті. Окрім цього встановлено тенденції та закономірності міни показника транспортної роботи на автобусному маршруті у прямому та зворотному напрямках. Об’єкт дослідження – автобусний маршрут №21, який пролягає вулично-дорожньою мережею м. Львів. Предмет дослідження – зміна показників пасажиропотоку на маршруті руху. Мета дослідження – визначення закономірностей зміни показників функціонування автобусного маршруту №21 залежно від періоду доби. Результати наукових досліджень та встановлені залежності дозволяють виявити проблемні місця на автобусному маршруті руху у пікові періоди доби. Окрім цього такі дані можуть бути використані під час аналізу функціонування маршрутної мережі як в районі дослідження, так і у населеному пункті загалом. Ключові слова – транспортний засіб, автобус, пасажиропотік, транспортна робота, швидкість руху. Перелік використаних літературних джерел 1. Bran, F., Burlacu, S., & Alpopi, C. (2018). Urban transport of passengers in large urban agglomerations and sustainable development. experience of Bucharest municipality in Romania. European Journal of Sustainable Development, 7(3), 265-265. DOI: 10.14207/ejsd 2. Kravchenko, A. E., & Gurа, D. A. (2019). Efficiency improvement on functioning and development of passenger motor transport services in urban agglomerations. International Transaction Journal of Engineering, Management and Applied Sciences and Technologies, 10(12), 1012-1012. DOI: 10.14456/ITJEMAST.2019.161 3. Kruger, F., Titz, A., Arndt, R., Gro?, F., Mehrbach, F., Pajung, V., ... & Wimmer, L. (2021). The Bus Rapid Transit (BRT) in Dar es Salaam: A pilot study on critical infrastructure, sustainable urban development and livelihoods. Sustainability, 13(3), 1058. DOI: 10.3390/su13031058