Визначення необхідної потужності електродвигуна на основі часу розгону електромобіля

Автор: Гриців Андрій Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Транспорт є одним із найбільших джерел викидів парникових газів. Основною причиною цієї тенденції є зростання використання автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Хоча заміна всіх транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння на електромобілі є правильним напрямком розвитку, саме це недостатньо для вирішення проблеми. Для зменшення викидів та досягнення кліматичних цілей забезпечені додаткові зусилля, такі як інтеграція чистих джерел енергії, оптимізація силових агрегатів відповідно до використання транспортних засобів та підтримка спільного використання транспортних засобів. Зростаючий інтерес до електромобільності вимагає удосконалення методів розрахунку електродвигунів з урахуванням вимог до динаміки руху транспортного засобу. У роботі розроблені теоретичні підходи та емпіричні для створення моделей, які дозволяють прогнозувати потужність електродвигуна, щоб забезпечити визначений час розгону електромобіля до заданої швидкості. Аналізується взаємодія між параметрами електродвигуна, характеристиками батареї та динамікою руху транспортного засобу. У першому розділі проведено огляд наукової літератури з питань розгону автомобіля та його параметрів. Підкреслено основні аспекти, включаючи параметри розгону автомобіля, вплив швидкості та прискорення на запас ходу електромобіля, взаємозв’язок між прискоренням і запасом ходу в електромобілях, інтенсивність розгону та параметри автомобіля, вплив прискорення на параметри електродвигуна, а також особливості прискорення електромобіля. У другому розділі наводиться класифікація електродвигунів, що додатково структурують різновиди доступних електродвигунів. Далі досліджується визначення потужності електродвигуна, враховуючи важливі аспекти, які впливають на його ефективність та використання. Розділ завершує вивчення вимог до потужності автомобіля, що є ключовим елементом у розрахунках та визначених оптимальних параметрів електродвигуна для забезпечення необхідного часу розгону. Тип тягового двигуна, обраного для електромобіля, залежить від конкретних вимог. Синхронні двигуни з постійними магнітами часто використовуються для високопродуктивних електромобілів, тоді як асинхронні двигуни є кращими для недорогих електромобілів. Отримані результати можуть бути корисними для розробників електромобілів, інженерів та дослідників, які працюють у сфері електромобільності та автоматизованих систем керування. Визначення оптимальної потужності електродвигуна на основі часу розгону сприятиме підвищенню ефективності та конкурентоспроможності електротранспортних засобів. Метою роботи є вибір параметрів електродвигуна на основі визначеного часу розгону електромобіля. Предмет дослідження процес розгону електромобіля. Об’єкт дослідження електродвигун, який використовується для приводу електромобіля. 1. Konrad Reif. Konventioneller Antriebsstrang und Hybridantriebe. Berlin: Bosch, 2010. – 213 р. 2. Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles. Fundamentals, Theory, and Design // Muhammad H. USA. – Taylor and Francis Group, LLC. – 2010. – 558 p.