Дослідження комфортабельності сидіння водія
Автор: Поручник Олег Ярославович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Поручник О.Я., Бур’ян М.В., к.т.н., ст.викл. (керівник). Дослідження комфортабельності сидіння водія. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів 2023. Розширена анотація В сучасних умовах, одним з найбільш важливих факторів комфортабельності та безпеки водія є його сидіння. Завдяки вдалій конструкції, водій отримує належний комфорт, що прямо впливає як на працездатність, так і безпеку керування транспортним засобом. Однією з причин аварійності є недостатній комфорт водія при роботі на автобусах та вантажних автомобілях, пов’язаний з недостатньою якістю дорожнього покриття в сучасних умовах України і неефективністю компенсації його на водія. Розробка і впровадження у виробництво сидінь з покращеними показниками безпеки та комфортності є важливою інженерною задачею, що дозволить покращити комфорт та безпеку роботи водія. Об’єкт дослідження: процес проектування сидіння водія за критеріями безпеки і комфортності. Предмет дослідження: безпекові та ергономічні параметри сидіння водія. Мета дослідження: вивчення впливу ергономічних параметрів сидіння водія на безпеку та комфортність роботи. Дослідження ефективності спроектованого сидіння водія на основі критеріїв безпеки та комфортності. В першому розділі розглянуто такі питання комфортності сидінь водія транспортного засобу як робоче положення водія, вимоги до сидіння водія, сидіння водія як його робоче місце. Проведено огляд конструкцій сидінь на автомобільному ринку В другому розділі на основі опис конструкції сидіння водія проведено дослідження характеристик сидіння водія, а саме випробовування сидіння на комфортабельність, вібраційні характеристики, випробування місць кріплення сидіння та триточкового ременя безпеки. Результати випробувань підтвердили задовільну якість створеного зразка. В третьому розділі наведено розрахунок конструктивних параметрів сидіння водія: вибрані навантажувальні режими сидіння водія, розрахунок каркасу спинки, стійки основи, болтового кріплення сидіння водія. Отримані в роботі конструкторські рішення та відповідні результати досліджень стосовно безпеки і комфортності сидіння водія вказують на їх актуальність та доцільність практичного використання. Проведені економічні розрахунки – свідчать про економічну ефективність їх виконання та подальшого застосування.