Керування електроприводом на основі асинхронного двигуна з фазним ротором за допомогою програмованого логічного контролера
Автор: Іськів Віталій Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У вступі на основі аналізу сучасної літератури проаналізовані асинхронні двигуни з фазним ротором. Станина у асинхронному двигуні з фазним ротором виготовляється з гладкою зовнішньою поверхнею ливарним способом. Вона закріплюється до фундамента лапами, які мають стандартизовані отвори під кріплення болтами. Лапи двигуна відлиті як заодне ціле зі станиною. Наверху у станини є прилив з різьбовим з’єднанням-отвором, у який закручується рим-болт для піднімання двигуна для здійснення монтажу. На одній із лап зроблені отвори з нарізаною різьбою, у які закручуються болти для під’єднання провідників уземлення. Вентиляційні пластини, які мають ребра, призначені для захисту від попадання води і для проходження повітря кріпляться до бокових частин станини. Для здійснення посадки осердя статора на внутрішній станини є шість ребер жорсткості. Для покращення міцності дві крайні виштамповки осердя статора виконуються товстішими. До станини болтами закріплюються підшипникові щити. Роликовий підшипник установлено зі сторони вихідного кінця вала двигуна, а навпроти з іншої сторони – підшипник кульковий. Ці підшипники закриті підшипниковими кришками з двох сторін. На станині зверху розміщена коробка виводів. У двигуні немає вентилятора. Повітря для охолодження двигуна входить у двигун через проєми у підшипникових щитах, дальше йде через конфузори на лопатки вентиляційні ротора; це повітря омиває лобові частини обмотки статора та осердя статора та проходить через отвори у станині на торцях корпуса. Шихтування осердя ротора і статора здійснюється в один пакет. Осердя ротора нагрівається і садиться у гарячому стані на вал без шпонки. У спроектованому фазному обмотка ротора виконана стрижнева хвилева. Кінці обмотки ротора виводяться до контактних кілець ротора через внутрішній отвір у наприкінці вала ротора. За підшипниковий щит винесені контактні кільця і вони закриваються коробкою зі щіткотримачами. Контактні кільця напресовуються на втулку, яка розміщена на валі двигуна. Електромагнітний розрахунок двигуна здійснено на персональному комп’ютері із застосуванням діалогової системи проектування асинхронних двигунів, яка розроблена на кафедрі електромехатроніки та комп’ютеризованих електромеханічних систем Національного університету ?Львівська політехніка?. Під час проектування асинхронних двигунів важливим є вибір з усіх розрахованих варіантів такий, у якого техніко-економічні показники є найкращими. За допомогою програмованого логічного контролера EASY512 здійснена автоматизація пуску. Тепловий і вентиляційний розрахунки двигуна показали, що двигун охолоджується добре. Об’єкт дослідження – асинхронний двигун з фазним ротором, який розроблений на базі двигуна серії 4АК. Предмет дослідження – електромагнітний, тепловий, вентиляційний розрахунки з використанням САПР асинхронних машин. Мета дослідження – спроектувати асинхронний двигун з покращеними техніко-економічними характеристиками. Ключові слова: асинхронний двигун, електромагнітний розрахунок, робочі характеристики. Перелік використаних літературних джерел: 1. Попічко В.В., Конструкція асинхронних двигунів. Навч. посібник. - Львів: НУЛП, 2001. — 160 с. 2. Правила улаштування електроустановок. – Видання офіційне. Міненерговугілля України. Харків: Видавництво «Форт», 2017. – 760 с. 3. Електричні машини. Навчальний посібник / Г.Г.Півняк, Ф.П.Шкрабець, В.П.Довгань. - Дніпропетровськ, Видавництво Національного гірничого університету, 2003. 4. Осташевський М. О. Електричні машини і трансформатори: навч. посібник / М. О. Осташевський, О. Ю. Юр’єва; за ред. В. І. Мілих. – Харків : ФОП Панов А. М., 2017. – 452 с. 5. Програмне забезпечення EASY-SOFT 6.