Розвиток Західної частини електричної мережі 110 кВ ПрАТ «Львівобленерго» з новою підстанцією «Речичани» та дослідження її режимів
Автор: Пштир Віталій Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У ПрАТ «Львівобленерго» дефіцит потужності як в окремих районах, та і навколо самого міста Львів є відчутною проблемою, яка загострилась з перенесенням частини підприємств зі сходу країни у зв’язку з бойовими діями і для вирішення якої необхідний розвиток електричних мереж 110 кВ [1]. Розробка проекту розвитку електричної мережі вимагає вирішення ряду необхідних задач: реконструкції діючих підстанцій, їх розподільних злагод; реконструкції діючих ліній електропересилання; проектування нових підстанцій і ліній електричних мереж; дослідження режимів схеми розвитку електричної мережі. Об’єктом дослідження є фрагмент діючої електричної мережі з підстанціями «Великий Любінь», «Судова Вишня», «Мостиська», «Яворів» та «Солонка» і повітряних ліній «Львів Південна-Великий Любінь», «Великий Любінь–Судова Вишня», «Судова Вишня–Мостиська», «Мостиська–Яворів», «Яворів–Солонка» та «Солонка–Львів Південна», а також джерело живлення мережі – підстанція Львів Південна. Предметом дослідження є схема розвитку фрагмента з врахуванням спорудження підстанції «Речичани», будівництва двох одноколових повітряних ліній «Великий Любінь–Речичани» та «Яворів–Речичани» та аналіз її усталених режимів. Мета роботи – розробити схему розвитку фрагмента нормальної схеми електричних з’єднань 110-330 кВ ПрАТ «Львівобленерго» з новозбудованою підстанцією «Речичани», добудувати по одному колу ліній Великий Любінь – Речичани та Яворів – Речичани, вибрати силові трансформатори підстанції «Речичани», вибрати проводи спроектованих повітряних ліній електропересилання та виконати аналіз режимів нової електричної мережі, вибрати відкриту розподільну злагоду 110 кВ підстанції та її основне силове електроустаткування. Схему розвитку фрагмента електричної мережі з новою ПС «Речичани» розроблено з врахуванням географічного розташування, карти-схеми ПЛ-110 кВ ПрАТ «Львівобленрего» [3], вимог чинних нормативних документів [4,5]. ПС «Речичани» буде живитися від шин 110 кВ підстанцій Яворів та Великий Любінь одноколовими ПЛ «Яворів – Речичани» та «Великий Любінь – Речичани». З дотриманням діючих правил і методик [5,6] вибрано: проводи нових ПЛ «Яворів – Речичани» та «Великий Любінь – Речичани»; головну схему електричних з’єднань ПС «Речичани» та її основне силове електрообладнання, а також силові трансформатори для ПС «Речичани». На цифровій моделі схеми розвитку фрагмента електричної мережі з ПС «Речичани», яку сформовано у графічно-розрахунковому комплексі ДАКАР ЕЛЕКС [8], досліджено три варіанти розвитку електричної мережі за максимального навантаження, нормальні усталені режими за максимального та мінімального навантаження підстанцій «Великий Любінь», «Судова Вишня», «Мостиська», «Яворів» та «Солонка» з врахуванням спорудження ПС «Речичани», досліджено найважчі післяаварійні режими при вимкненні лінії Великий Любінь – Речичани та Яворів – Речичани. Втрати активної потужності в електричній мережі з ПС «Речичани» з живленням електричної мережі від підстанції Львів Південна становлять 1119 кВт при навантаженні мережі 94,68+j49,221 МВА за спорудження ПС «Речичани». За такого навантаженні мережі завантаження новозбудованих ліній наступні: «Яворів – Речичани» – 14,2%, «Великий Любінь – Речичани» - 5,4%. За післяаварійного режиму при вимкненні повітряної лінії «Яворів – Речичани» навантаження лінії «Великий Любінь – Речичани» зросте до 19,7%, а за післяаварійного режиму при вимкненні лінії «Великий Любінь – Речичани» навантаження лінії «Яворів – Речичани» зросте до 19,8%. Схема розвитку електричної мережі з новозбудованою ПС «Речичани» з живленням від підстанцій Яворів та Великий Любінь є оптимальною. Втрати активної потужності в ній є мінімальними і становлять 1119 кВт, що на 353 кВт менше першого варіанту розвитку проектованої мережі, та на 17 кВт менше третього варіанту. «Львів Південна-Великий Любінь», «Великий Любінь–Судова Вишня», «Судова Вишня–Мостиська», «Мостиська–Яворів», «Яворів–Солонка» та «Солонка–Львів Південна» і новозбудованих ліній «Великий Любінь – Речичани» та «Яворів – Речичани» у післяаварійних режимах мережі з ПС «Речичани» не перевантажувалися. Навіть у найважчому післяаварійному режимі при вимкненні лінії Великий Любінь – Речичани завантаженість лінії Львів Південна – Солонка становитиме 22,6% від максимального, а при при вимкненні лінії Яворів – Речичани завантаженість лінії Яворів – Мостиська становитиме 32,7% від максимального. Отже, заміну проводів діючих ПЛ на проводи більшого перерізу виконувати не потрібно. Розроблена схема розвитку електричної мережі ПрАТ «Львівобленерго» з новозбудованою ПС «Речичани» може бути реалізована, так як ПЛ-110 кВ «Львів Південна-Великий Любінь», «Великий Любінь–Судова Вишня», «Судова Вишня–Мостиська», «Мостиська–Яворів», «Яворів–Солонка» та «Солонка–Львів Південна» і новозбудованих ліній «Великий Любінь – Речичани» та «Яворів – Речичани» за результатами дослідження нормальних, післяаварійних усталених режимів ЕМ і режиму перспективного навантаження, мають достатній запас по пропускній здатності. Рівень напруг на шинах 10 і 35 кВ підстанцій «Великий Любінь», «Судова Вишня, «Мостиська», «Яворів», «Речичани» та «Солонка» буде забезпечений пристроями регулювання РПН і ПБЗ трансформаторів.