Дослідження двомасової електромеханічної системи механізму переміщення крану

Автор: Романишин Михайло Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єкт дослідження – електропривод механізму крану Предмет дослідження – показники статики та динаміки електромеханічної системи механізму переміщення крану. Мета дослідження: дослідити електропривод переміщення крану. Основною метою магістерської кваліфікаційної роботи є проектування та дослідження динаміки двомасової електромеханічної системи переміщення крану, дослідження впливу врахування пружності механічної передачі на показники динаміки. У вступі магістерської роботи обґрунтовано актуальність удосконалення існуючих електроприводів та системи керування механізмів наявного парку крану. У першому розділі описано ряд механізмів, в яких наявні кінематичні схеми з елементами з пружними деформаціями скручування. Їх наявність призводить до коливання основних контрольованих координат, що суттєво погіршує умови роботи відповідних виробничих механізмів. У другому розділі приведено області використання кранів та опис механізму пересування мостового крана. На основі технологічного процесу сформульовано вимоги до електроприводу з точки зору забезпечення можливості реалізації технологічних процесів. Приведено розрахунок необхідної потужності привідного двигуна на основі технологічних параметрів процесу роботи. Розраховано параметри спрощеної тахограми руху та навантажувальної діаграми. Здійснено розрахунок параметрів та вибрано трансформатор, а також елементи випрямляча. Пораховано регулювальні та зовнішні характеристики. Розраховано параметри системи керування тиристорного перетворююча на основі реверсивної схеми Ларіонова та проведено розрахунок параметрів основних елементі перетворювача. Третій розділ присвячений математичному опису об’єкта регулювання з пружними деформаціями скручування, в ролі якого є механізм переміщення крану. Синтезовано контур струму на основі модульного оптимуму. Створена структурна схема двомасового механізму з пружним валом. Приведено результати дослідження динамічних процесів на моделі реалізованій в бібліотеці SimPowerSystems середовища Simulink у разі знехтування та врахування дії дисипативних сил при різних коефіцієнтах пружності деформації скручування та коефіцієнтах внутрішнього в’язкого тертя у пружному валі. Ключові слова: система автоматичного керування, електромеханічна система, системи імпульсно-фазового керування, математична модель, модульний оптимум. ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Буртний В.В., Карплюк Л.Ф., Панченко Б .Я. Тиристорний електропривід постійного струму. Львів 2007 - 128 с. 2. Конспект лекцій з курсу «Системи керування електроприводами» част.1. 2008р. 3. Методичні вказівки до курсового проектування з курсу "Електропривід" для студентів спеціальності 7.092203 "Електромеханічні системи автоматизації та електропривід" / Укл.: Б.Г. Бойчук., А.В. Маляр, В.О. Місюренко. - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001. - 48 с. 4. Системи керування електроприводами : навчальний посібник / [Голуб А. П., Кузнєцов Б. І., Опришко І. О., Соляник В. П.]. – К. : НМКВО, 1992. – 352 с. 5. Марущак Я. Ю. Дослідження САР двомасової системи, синтезованої методом узагальненого характеристичного полінома / Я. Ю. Марущак // Технічна електродинаміка. – 2000. – №4. – С. 45-48 6. Марущак Я. Ю. Синтез електромеханічних систем з послідовним та паралельним коригуванням : навч. посібник / Я. Ю. Марущак. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. – 208 с. 7. Герасимяк Р.П. Анализ и синтез крановых электромеханических систем / Р. П. Герасимяк, В. А. Лещев. – Одесса : СМИЛ, 2008. – 192 с.