Оптимізація впливу інструментів інтернет-маркетингу на просування СТО ФОП Пилипів Олег Мирославович
Автор: Шурко Микола Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У сучасному світі галузь обслуговування та ремонту автомобілів надто динамічна та конкурентна, щоб не використовувати сучасні інструменти інтернет-маркетингу для просування та забезпечення ефективного функціонування станцій технічного обслуговування. В сучасному бізнес-середовищі впровадження інтернет-маркетингу для СТО не просто актуально, але й стає необхідністю для забезпечення стратегічної успішності та конкурентоспроможності [1, С.72]. Це є ключовою складовою сучасних підходів ведення автосервісного бізнесу, оскільки суспільство все більше віддає перевагу онлайн-взаємодії та використанню цифрових технологій [2, С. 213]. Застосування інтернет-маркетингу робить підприємство більш доступним та видимим для потенційних клієнтів [3, С.679]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність СТО «ФОП Пилипів Олег Мирославович» на ринку сервісних послуг України, основна діяльність якого полягає у сервісно-технічному обслуговуванні автомобілів. Предмет дослідження – ринок сервісних послуг та обслуговування автомобільного транспорту і використання інструментів маркетингу «ФОП Пилипів О.М.» Мета дослідження: визначення маркетингової концепції в галузі ремонту та технічного обслуговування автомобільного транспорту, аналізі українського ринку послуг станцій технічного обслуговування (СТО), а також висвітленні особливостей та раціоналізації застосування інструментів інтернет-маркетингу для удосконалення маркетингової стратегії підприємства "ФОП Пилипів О.М." на ринку сервісних послуг. Результати дослідження. Основним видом діяльності автосервісу є технічне обслуговування автотранспортних засобів та їх ремонт. Автомайстерня працює у даній сфері послуг уже більше 5 років. Результати аналізу фінансової звітності СТО «ФОП Пилипів О.М.» надали розуміння того, наскільки ефективно автосервіс веде свою діяльність. До 2022 року показники прогресували, автомайстерня розвивалась, проте через початок повномасштабної війни, постійні обстріли, повітряні тривоги та ненормований робочий графік СТО не могло стабільно та ефективно проводити свою діяльність. Крім вищезазначеного, було проаналізовано набір різноманітних маркетингових методів та інструментів СТО «ФОП Пилипів О.М.» – комплекс маркетингу. Було досліджено специфіку товарної політики майстерні, та з’ясовано, що СТО спеціалізується на обслуговуванні майже усіх марок автомобілів та виділяється у конкретних видах ремонту. Це стало основним елементом їх товарної політики, адже це надає їм унікальності серед конкурентів. Автосервіс є універсальним, має професійних фахівців та інноваційне технічне устаткування, спрямоване на різноманітні марки, що робить їх експертами в цій області. По суті, маркетинг стає системою успіху на ринку завдяки орієнтації на покупців, постійному вивченню їх потреб, виробництву продуктів, які найкращим чином задовольняють існуючі, але також приховані та стимульовані потреби, а також постачанню продуктів покупцям з інформацією в потрібний час, в потрібному місці та за правильними цінами [4]. Маркетинг дозволяє нам глибше розуміти потреби та очікування клієнтів. Активний діалог, дослідження ринку та збір відгуків дозволяють нам адаптувати послуги до вимог сучасного споживача, що є ключовим аспектом для їхнього задоволення та лояльності [5]. У ціноутворенні СТО «ФОП Пилипів О.М.» орієнтується на стратегію “середніх цін”. Автомайстерня надає чималу кількість автосервісних послуг. Згідно отриманих результатів АВС-аналізу розуміємо, що найбільшу кількість прибутку СТО «ФОП Пилипів О.М.» приносять перші 6 позицій автосервісних послуг до яких входять: ремонт двигуна, ходової та рульової рейки, заміна ланцюга і ременя ГРМ, шиномонтаж. Щодо збутової політики, то було з’ясовано, що автомайстерня застосовує у своїй практиці нульовий рівень каналу розподілу, іншими словами надання послуг відбувається прямо між СТО та клієнтами. Згідно з інтегральною оцінкою маркетингової привабливості серед трьох СТО, які базуються в одному районі міста, «ФОП Пилипів О.М.» посідає друге місце. Беручи до уваги результати порівняльного аналізу можна підсумувати, що підприємству доцільно взяти до уваги надання термінових послуг з виїздом до локації клієнта, яке в свою чергу дасть поштовх зростанню конкурентоспроможності. Для досягнення успішного розвитку СТО, необхідно обрати інтегрований та цілеспрямований підхід до взаємодії з клієнтами, використовувати різноманітні інструменти інтернет-маркетингу та знаходити оптимальні стратегії просування [ 6, С.282]. Підприємству доцільно використовувати інструменти інтернет-маркетингу у своїй маркетинговій діяльності, орієнтуючись на потреби бізнесу з метою досягнення поставлених цілей [7]. Ключові слова: ринок сервісних послуг, маркетинг у сфері автосервісних послуг, маркетингові дослідження ринку сервісних послуг, маркетингова привабливість СТО, інструменти інтернет-маркетингу, оптимізація інструментів інтернет маркетингу. Перелік використаних літературних джерел. 1. Соколов М.М. Маркетинг на ринку легкових автомобілів: підручник. Київ, 2013. С.72. 2. Марков О.Д. Автосервіс. Організація роботи з клієнтурою: підручник. Київ, 2017. С. 213. 3. Маркетинг: навч. посіб. / за ред. С.В. Ковальчук. Львів, 2011. 679 с. 4. Najpopularniejsze uslugi w warsztatach samochodowych – mechanika, serwis i przeglady! URL: https://mubi.pl/poradniki/najpopularniejsze-uslugi-w-warsztatach/ (дата звернення 22.11.2023). 5. Smith D. Social Media and Personal Branding. URL: https://www.researchgate.net/publication/342532708_Instagram_Advertising_Tools_Genre_and_Language_Features (дата звернення 19.11.2023). 6. Маркетингові дослідження з використанням SPSS: навч. посібник / В.Т. Лозинський та ін. Львів, 2020. 282 с 7. Сапега Л. І., Співаковська Т. В. Особливості контент-маркетингу як самостійного елементу просування в Інтернеті. URL: http://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/14266/1/2014_5_Sapea.pdf (дата звернення 21.11.2023).