Дослідження вітчизняного ринку солі та обґрунтування напрямів удосконалення маркетингової діяльності ТОВ “Гал-Експоторг” на ньому
Автор: Петрович Андрій Зенонович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Досліджуючи маркетингову концепцію управління встановлено, що вона є однією з основних стратегій у сучасних умовах господарювання [1]. Вона допомагає компаніям визначати свою унікальну позицію на ринку, залучати нових клієнтів, розширювати ринки збуту і досягти стійкого зростання та прибутковості. Адже у сучасних умовах господарювання, коли ринок стає все більш конкурентним і змінним, маркетингова концепція стає необхідним інструментом управління для забезпечення успішності компанії. Зазначено, що маркетингова товарна політика – це діяльність підприємства, пов’язана з плануванням і реалізацією сукупності заходів і стратегій зі створення конкурентних переваг товару через формування й підтримку тих характеристик, які зумовлюють його цінність для споживача і тим самим задовольняють певні потреби, забезпечуючи відповідний прибуток підприємству [2;3]. Товарна політика є одним із видів економічної політики [4]. Акцентується увага на тому, шо діяльність торговельних підприємств на засадах маркетингу має декілька особливостей: одна з основних принципів маркетингу – це спрямованість на потреби та бажання покупців. Торговельні підприємства ставлять покупця в центр своєї діяльності та намагаються задовольнити його потреби шляхом виготовлення і реалізації товарів та послуг, які відповідають його вимогам. Для реалізації принципу спрямованості на покупця торговельні підприємства здійснюють маркетингові дослідження, що дозволяють вивчити потреби споживачів, їхні вподобання, поведінку та демографічні характеристики [5]. Ці дослідження дозволяють торговим підприємствам чітко зорієнтуватися у вимогах ринку та пропозиціях конкурентів. Також досліджено вітчизняний ринок солі загалом, та маркетингове середовище діяльності ТЗОВ «ГАЛ-ЕКСПОТОРГ зокрема. У результаті бенчмаркінгового аналізу конкурентоспроможності ТзОВ «Гал- Експоторг» визначено переважання конкурента ТОВ «Народна якість» за основними характеристиками: реклама, технічний стан обладнання, ціна. ТзОВ «Гал-Експоторг» рекомендується, залишаючись на ринку, утримувати свої позиції. Скорочені фінансові можливості не дадуть на даний момент розвивати ні основний, ні допоміжні напрямки діяльності. Для утримання вже наявних позицій потрібно підтримувати діяльність підприємства на можливо допустимому рівні, для обслуговування того попиту, що існує та прогнозується на наступні 1-2 роки. Для підвищення ефективності співпраці ТзОВ «Гал-Експоторг» на ринку b2b та розвитку його діяльності запропановано застосувати стратегію удосконалення інформаційного забезпечення підприємства та створити проект впровадження програми Streamline. Об’єкт дослідження – процес формування маркетингової діяльності на ТзОВ «Гал-Експоторг». Предмет дослідження – сукупність теоретичних, методичних та прикладних аспектів оцінки маркетингової діяльності на ТзОВ «Гал- Експоторг». Мета дослідження – аналіз вітчизняного ринку солі та обґрунтування напрямів удосконалення маркетингової діяльності ТзОВ «Гал-Експоторг» на ньому. Результати дослідження. У першому розділі магістерської дипломної роботи досліджено сутність маркетингової концепції управління в сучасних умовах господарювання та охарактеризовано особливості діяльності торговельних підприємств на засадах маркетингу. У другому розділі роботи подано загальну характеристику діяльності ТзОВ «Гал-Експоторг» та історію його розвитку відповідно до цього проведений аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства та виконано ретроспективний аналіз маркетингової діяльності ТзОВ «Гал-Експоторг». У третьому розділі роботи досліджено вплив чинників маркетингового макросередовища на діяльність ТзОВ «Гал-Експоторг» та роведений бенчмаркінговий аналіз конкурентоспроможності внаслідок чого виявлено інтегральний показник конкурентоспроможності на ринку. Відповідно задля детальної оцінки споживчих переваг було створено опитування шляхом не анонімного анкетування де було висвітлено ключові питання. Заключним етапом дослідження було розроблення заходів щодо оптимізації маркетингової діяльності ТЗОВ «ГАЛ-ЕКСПОТОРГ», зокрема: надані рекомендації щодо підвищення ефективності співпраці підприємства на ринку b2b, сформовано пропозиції щодо збільшення доданої вартості на споживчому ринку та складено рекомендації щодо диверсифікації напрямів діяльності компанії. Даний аналіз допоможе підприємству утримувати свої позиції на ринку. Упровадження програми Streamline, дозволить підприємству реалізувати стратегію удосконалення інформаційного забезпечення, що в свою чергу вплине на покращення його маркетингової діяльності. Перелік використаних літературних джерел. Ключові слова: маркетингова діяльність, маркетингова концепція, торговельне підприємство, маркетингове середовище, маркетингова орієнтація, ринок солі, споживчі преференції, ринок b2b, додана вартість, диверсифікація напрямів, бенчмаркінговий аналіз, конкурентоспроможність, інтегральний показник, бренд. 1. Сікорська Л.О., Андрущенко Н. О. Удосконалення системи комунікативного менеджменту на підприємстві. Інфраструктура ринку. 2018. №19. С. 76-80. 2. Ярославський А. О. Економічна ефективність діяльності підприємства: теоретичний аспект. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. Вип. 20 (3). С. 174–177. 3. Луцій О. П., Сучасні тенденції маркетингових досліджень на міжнародному ринку. Маркетинг в Україні. 2015. № 1. С. 8-10. 4. Ляшко І. І. Маркетингове планування як фактор підвищення ефективності комерційної діяльності підприємства. Приазовський економічний вісник. 2017. Вип. 5. С. 156-159. 5. Ковшова І. О., Михайлюк А. М. Організація рекламної діяльності на підприємстві. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2015. № 1. С. 46-53.