Дослідження та удосконалення стимулювання розвитку інноваційної діяльності ТзОВ «Технології для бізнесу» в умовах розширення співпраці з іноземними контрагентами

Автор: Іваськевич Орест Богданович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Механізм стимулювання розвитку інноваційної діяльності в умовах розширення співпраці з іноземними контрагентами являє собою сукупність дій управлінського характеру, які пов’язують та спрямовують розвиток інноваційної діяльності суб’єктів підприємництва у сфері зовнішньоекономічної діяльності з місією та довгостроковими цілями розвитку підприємства [3]. Трансформаційні процеси, які наразі відбуваються в економіці країни зумовлюють необхідність активного використання інноваційних факторів в процесі розвитку підприємств з метою забезпечення достатнього рівня конкурентоспроможності як на внутрішньому, так і на міжнародному ринку. Високий рівень конкуренції змушує підприємства постійно оновлювати та використовувати інноваційні продукти і технологічні розробки з метою збереження конкурентних позицій та підвищення ефективності діяльності підприємства загалом [5]. Аналізування економічних елементів показує, що наявні темпи інноваційного розвитку вітчизняних підприємств далекі від ідеальних. Хоча стимулювання підприємствами розвитку інноваційної діяльності є одним зі шляхів покращення структури виробництва, забезпечення високих темпів збільшення прибутковості, проте інновації ще не стали дієвим засобом підвищення конкурентоспроможності [4]. Основною передумовою для ефективної інноваційної діяльності та успішного впровадження інновацій може бути готовність до постійних змін і здатність активно генерувати їх, відмовляючись від неефективних стандартних методів роботи. Також важливими елементами є розуміння необхідності підвищення кваліфікації персоналу, усвідомлення майбутніх перспектив і можливостей для досягнення успіху шляхом радикальних змін, а також спрямування зусиль на досягнення конкретних кінцевих цілей [2]. У розвитку інноваційної діяльності велике значення набуває фактор часу, оскільки інновації є однією з сфер, де швидкість, поряд із ефективністю, має особливу вагу. Це особливо стосується галузей економіки, де життєвий цикл товарів короткий, а доступність технологій спричиняє легку копіюваність нових продуктів і знижує бар’єри для конкурентів [1]. Об’єктом дослідження даної роботи виступає ТзОВ «Технології для бізнесу». Предметом дослідження є стимулювання розвитку інноваційної діяльності ТзОВ «Технології для бізнесу» в умовах розширення співпраці з іноземними контрагентами. Метою роботи є дослідження та удосконалення стимулювання розвитку інноваційної діяльності ТзОВ «Технології для бізнесу» в умовах розширення співпраці з іноземними контрагентами. Основними проблемами є недосконалість організаційного забезпечення інноваційної діяльності ТзОВ "Технології для бізнесу" в умовах розширення співпраці з іноземними контрагентами та низький рівень мотивації працівників до розвитку інноваційної діяльності ТзОВ "Технології для бізнесу" в умовах розширення співпраці з іноземними контрагентами. Головною метою моделі організаційного забезпечення розвитку інноваційної діяльності ТзОВ "Технології для бізнесу" в умовах розширення співпраці з іноземними контрагентами розвитку є отримання необхідного значення показника організаційного забезпечення розвитку інноваційної діяльності для забезпечення належного рівня інноваційної активності ТзОВ "Технології для бізнесу", що, в свою чергу, сприятиме підвищенню економічних результатів і забезпечить підвищення конкурентоспроможності на зовнішньому і внутрішньому ринку. Для забезпечення розвитку інноваційної діяльності ТзОВ "Технології для бізнесу" в умовах розширення співпраці з іноземними контрагентами важливою та незмінною складовою є ініціативність та креативність працівників підприємства. Після проведення аналізування за проблемою було визначено низький рівень задоволення працівників існуючою системою мотивування, відповідно було розроблено модель стимулювання з урахуванням вподобань та переваг як працівників, так і іноземних контрагентів. Значення рентабельності виготовленої продукції у 2022 р. було 46,9%, а, згідно з розрахунками, даний показник у 2023 р. становитиме 48,12%, відповідно абсолютна зміна показників дорівнює 48,12-46,9=1,27%, що повністю виконує завдання та вказує на економічну вигідність та доцільність впровадження рекомендованих заходів. Ключові слова – зовнішньоекономічна діяльність, інновації, мотивація, організаційне забезпечення, інноваційний ризик, новітні технології.