Дослідження страхового ринку України та оптимізація стратегії маркетингу ПрАТ “Страхова компанія “Українська страхова група” на ньому

Автор: Сова Олег Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Маркетингова стратегія є важливим елементом успішної діяльності страхових компаній, оскільки вона визначає їхню конкурентоспроможність та позиціонування на ринку. Вона включає продуктову стратегію, цінову стратегію, стратегію збуту та стратегію просування [1,2]. Ефективне функціонування страховика залежить від здатності трансформуватися і максимально оперативно реагувати на тренди ринку [3]. Маркетингова продуктова стратегія стає ключовим інструментом для залучення та утримання клієнтів, позиціонування бренду, та досягнення стратегічних маркетингових цілей. Продуктовий асортимент страхової компанії - це важлива складова її діяльності на ринку і складається із сукупності усіх продуктів та асортиментних груп, які страхова компанія готова запропонувати своїм клієнтам [4, с. 351]. Оптимізація стратегії маркетингу стає необхідним етапом для забезпечення адаптації до вимог ринку та збільшення конкурентоспроможності компанії [5]. Об’єкт дослідження – стратегії маркетингу ПрАТ «Страхова компанія «Українська страхова група». Предмет дослідження – теоретичні засади щодо формування маркетингової стратегії у сфері страхування. Мета дослідження: дослідження страхового ринку України та оптимізація стратегії маркетингу на ньому ПрАТ «Страхова компанія «Українська страхова група», розроблення рекомендацій щодо їх оптимізації. Результати дослідження. Досліджувана компанія була заснована в 2000 році зі 100% українським капіталом під назвою Приватне акціонерне товариство Страхова компанія «Українська страхова група», яка пропонує широкий спектр страхових послуг для задоволення потреб як фізичних осіб, так і корпоративних клієнтів. Пріоритетні напрямки бізнесу досліджуваного страховика зосереджені на страхуванні автомобілів та цивільній відповідальності. Для збуту продуктів має понад 99 регіональних філій, більше 20 з яких здійснюють свою діяльність у м. Києві. Маркетингова стратегія ПрАТ «СК «Українська страхова група» включає в себе орієнтацію на ціноутворення страхових послуг, рекламу та інші ключові фактори, що сприяють досягненню запланованих цілей і підтримці конкурентних позицій на страховому ринку. Страховий ринок України зіткнувся з викликами через збройну агресію проти України та спричинену цим кризу. Фінансово слабкі компанії пішли з ринку, а страховики, які продовжували працювати, зіткнулися зі скороченням попиту. В результаті премії по ризиковому страхуванню, в якому працює ПрАТ «СК «Українська страхова група», знизилися. Результати опитування клієнтів свідчать що найбільшим попитом користується автострахування, основним критерієм при виборі страхової компанії виступає її рейтинг та оформлення страхового полісу онлайн. Інформацію щодо страховиків опитані знаходять на сайтах страхових компаній 59,2% та спеціалізованих сайтах 51%. Найбільше споживачів, для отримання послуг, звертались в досліджувану страхову компанію 41,8%, основним конкурентом стала СК «Оранта» 26,5%. Більшість респондентів – 94,9% згідні з думкою, що проведення рекламних компаній для ознайомлення зі страховими полісами є вкрай важливе. Серед запропонованих заходів стимулювання збуту найбільше користуються знижки та подарунки. Оцінка стратегічного контексту ПрАТ «СК «УСГ» зорієнтована на вдосконалення його маркетингової стратегії, виявила, що нові потреби страхувальників мають найвищий рівень важливості, за ними стоять нові можливості у просуванні продуктів. Для досягнення цих цілей ПрАТ «СК «УСГ» рекомендовано використовувати маркетингові стратегії, зокрема впроваджувати нові страхові продукти та розробляти заходи щодо їх просування. Нові страхові продукти повинні відповідати виявленим новим потребам страхувальників, а їх просування повинно бути спрямоване на максимізацію усвідомленості клієнтів та відзначення унікальних переваг цих продуктів на ринку. Ключові слова: страхування, маркетингові стратегії, страхові продукти, просування, аналіз, дослідження, страховий захист. 1. Бондаренко А.Ф., Моісеєнко М.А., Таранченко А.Д. Стан та перспективи розвитку страхового маркетингу в Україні. Глобальні та національні проблеми економіки. Випуск 12. 2016 URL: http://global-national.in.ua/archive/12-2016/89.pdf (дата звернення: 10.10.2023). 2. Тихонюк Н. Маркетингова стратегія: що це таке, реалізація і розробка маркетингової стратегії компанії. URL: https://elit-web.ua/ua/blog/kak-sostavit-marketingovuyu-strategiyu (дата звернення: 10.10.2023). Рік 2023 3. Ігнатович Л.С., Іванов М.М. Концептуальний підхід формування маркетингової стратегії суб’єктів страхового ринку в умовах цифрової економіки. Приазовський економічний вісник. Випуск 4(27) 2021. URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2021/4_27_ukr/8.pdf (дата звернення: 13.11.2023). 4. Маркетинговий менеджмент: підручник / Ф. Котлер та ін. Київ, 2008. 720 с. 5. Федорович І., Кулина Г. Особливості маркетингу в страховій діяльності. Світ фінансів 4(73)/2022. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/48058/1/1565-3086-1-SM%20(1).pdf (дата звернення: 13.11.2023).