Обґрунтування шляхів підвищення прибутковості підприємства
Автор: Шевчук Світлана Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Основною метою функціонування будь-якої організації, незалежно від її форми власності, є досягнення позитивного фінансового результату, тобто отримання прибутку. Важливість отримання прибутку для підприємства не піддавається сумнівам, оскільки саме прибуток виступає ключовим стимулом у підприємницькій діяльності, є головним мотивом та завершальною метою для підприємців не залежно від сфери бізнесу. Чим вищий рівень прибутку, тим більше можливостей відкривається перед підприємством у збільшенні капіталу, впровадженні нововведень, інвестицій. Сьогодні питання отримання прибутку та підвищення ефективності діяльності підприємства в економіці України визнається надзвичайно актуальним. Підвищення фінансового результату приносить користь не лише підприємцю, але й сприяє загальному розвитку. Держава підтримує бізнес, оскільки кожне підприємство вносить свій внесок до бюджету, забезпечуючи надходження коштів на податки. Ці кошти спрямовуються на фінансування різних рівнів управління, як місцевих, так і державних. Оплата податків відбувається на основі доходів підприємства, і чим вищий прибуток, тим більший обсяг сплачуваних податків. Збільшення доходів приносить вигоду всім, за винятком конкурентів, які можуть втратити свою частку на ринку внаслідок розвитку компанії. Основна мета прибутку підприємства полягає у створенні бізнесу, який буде ефективним, надійним і важкодоступним для основних конкурентів. Прибуток вважається значущим важелем розвитку, тому основним завданням керівництва будь-якого підприємства є розробка ефективної стратегії управління прибутком та збільшення його прибутковості. Актуальність даної теми визначається необхідністю дослідження значення прибутку та його впливу на конкурентоспроможність. Проблематика формування та підвищення прибутковості підприємства привертала увагу різних дослідників та економістів, серед яких можна виділити І. Бланка, О. Кривицьку, А. Орєхову, О. Олексюка, А. Поддєрьогіна, С. Покропивного, М. Данилюка М., І. Матюшенко, С. Мочерного, І. Єпіфанову, О. Орлова, О. Хмелевського, Т. Янковець, Л.Кучера, В.Меца, А. Косіка, В. Савчука, Г. Савицьку, В. Ковальова, Г. Кіреи?цева, Ф. Брігхема, М. Білик та багатьох інших.Ключові слова: прибутковість підприємства, фармацевтична галузь, АТ «Галичфарм», фінансові результати. Перелік використаних літературних джерел. 1. Воронкова Т. Є.,Безпалько Н. Ю. Шляхи підвищення прибутковості підприємства в умовах нестабільного середовища. Інвестиціі?: практика та досвід. Киі?в, 2016. No 19. С. 42–44. 2. Гуменюк В. С. Теоретичні основи управління прибутком підприємств. Електронний науковопрактичний журнал Інфраструктура ринку. 2018. № 20. С. 50–55. URL: http://www.marketinfr.od.ua/journals/2018/20_2018_ukr/1.pdf. 3. Єпіфанова І. Ю., Гуменюк В. С. Прибутковість підприємства: сучасні підходи до визначення сутності. Економіка та суспільство. 2016. Вип. 3. С. 189-192. - URL : http://economyandsociety.in.ua. (дата звернення 19.11.2023) 4. Іщенко Н.А. Факторнии? аналіз формування прибутку підприємства. Наукові праці КНТУ. Економічні науки. 2020. вип. 17. С. 123-131. 5. Кривицька О.Р. Формування прибутку підприємств у ринкових умовах: автореф. дис. кан. екон. наук: 08.00.08. Тернопільськии? національнии? економічнии? університет, 2021. 18 с. 6. Мартиненко В. П., Кушик І.Л. Оцінка управління процесом формування прибутковістю суб’єкта господарювання. Електронний науково-практичний журнал Інфраструктура ринку. 2018. № 17. С. 163 – 168. URL: http://www.market- infr.od.ua/journals/2018/17_2018_ukr/29.pdf.