Оптимізування витрат на науково-дослідні розроблення в умовах започаткування міжнародних інноваційних проектів українських та німецьких підприємств сфери торгівлі транспортними засобами

Автор: Корж Богдан Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Як відомо, науково-технічний прогрес (НТП) є безперервним процесом, який паралельно відбувається у двох галузях: оновлення наукових знань та зміна технології виробництва та характеру технологічного обладнання. НТП значно впливає на сферу виробництва, підвищуючи продуктивність праці та ефективність виробництва, тим самим прискорюючи темпи соціально-економічного розвитку країни. Результатом НТП у виробничо-технічній галузі є інновації. На сьогодній день очевидною стала роль інновацій як основного фактора соціально-економічного розвитку країн, а також взаємозв’язок та взаємовплив інновацій та економічної сфери. Для сучасного етапу розвитку економіки характерний особливий вплив науки на відтворювальні процеси. Розвинені країни, а також великі компанії планомірно збільшують фінансування досліджень та розробок, чим актуалізують питання їх оптимізування в умовах розвитку міжнародних економічних відносин. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є оптимізування витрат на науково-дослідні розроблення в умовах започаткування міжнародних інноваційних проектів українських та німецьких підприємств сфери торгівлі транспортними засобами. Предметом дослідження є започаткування міжнародних інноваційних проектів українських та німецьких підприємств сфери торгівлі транспортними засобами. Об’єктом дослідження є міжнародні інноваційні проекти українських та німецьких підприємств сфери торгівлі транспортними засобами.. Магістерська робота складається із чотирьох розділів. У першому розділі вивчено теоретичні засади оптимізування витрат на науково-дослідні розроблення в умовах започаткування міжнародних інноваційних проектів українських та німецьких підприємств сфери торгівлі транспортними засобами. Другий розділ присвячений мікроекономічному аналізуванню міжнародних економічних відносин України та Італії. У аналітичній частині проведено аналізування інноваційних проектів українських та німецьких підприємств сфери торгівлі транспортними засобами. Впродовж багатьох років Німеччина є надійним стратегічним партнером України у сфері науки, інноваційних технологій. Україна та Німеччина проводять низку наукових заходів, науково-дослідних проектів тощо (Yukhman, Chukhrai & Korzh, 2023; Yukhman & Korzh, 2023; Kolodii, 2018). Переважна більшість інноваційних проектів між Україною і Німеччиною реалізується у межах науково-технологійного співробітництва, яке урегульовано у Спільній Заяві «Про науково-технічні відносини» Державного комітету України з питань науки і технологій та Федерального міністерства наукових досліджень і технологій Німеччини (від 10 червня 1993 року), яка має статус міжвідомчої угоди. У дослідницькій частині проведено дослідження міжнародних інноваційних проектів ПрАТ «Галичина-Авто», а також виробничо-господарської діяльності та витрат ПрАТ «Галичина-Авто». Предметом дослідження є витрати на науково-дослідні розроблення в умовах започаткування міжнародних інноваційних проектів українських та німецьких підприємств сфери торгівлі транспортними засобами, що має такі проблеми: Недостатнє врахування з точки зору управління та обліку витрат на науково-дослідні розроблення та розгляд їх результатів із позиції дефіцитних показників в умовах започаткування міжнародних інноваційних проектів українських та німецьких підприємств сфери торгівлі транспортними засобами; Багатогранність якісних характеристик інноваційних проектів українських та німецьких підприємств сфери торгівлі транспортними засобами призводить до зростання витрат, які несуть як ПрАТ «Галичина-Авто» та Mercedes-Benz, які займаються їх розробкою, так і його споживачі; Зростання собівартості продукції ПрАТ «Галичина-Авто» в умовах недостатнього врахування специфіки нематеріальної складової інноваційних проектів українських та німецьких підприємств сфери торгівлі транспортними засобами. У рекомендаційній частині здійснено розробку заходу із впровадження моделі оптимізації витрат на науково-дослідні розроблення ПрАТ «Галичина-Авто» з урахуванням їх нематеріальної складової в умовах реалізації інноваційних проектів Mercedes-Benz. Питанням оцінки витрат на науково-дослідні розроблення в інноваційній діяльності в економічній літературі належної уваги не приділено. З огляду на наявність безлічі складнощів та особливостей інноваційної діяльності, таких як підвищений ступінь ризику, витратність виробництва та комерціалізації інновацій, а також трудомісткість процесу реєстрації, ліцензування та патентування результатів інноваційної діяльності, необхідно шукати шляхи та резерви зниження витрат на науково-дослідні розроблення. Наукова новизна полягає у впровадженні моделі оптимізації витрат на науково-дослідні розроблення ПрАТ «Галичина-Авто» з урахуванням їх нематеріальної складової в умовах реалізації інноваційних проектів Mercedes-Benz. У практику діяльності ПрАТ «Галичина-Авто» може бути впроваджена модель оптимізації витрат на науково-дослідні розроблення ПрАТ «Галичина-Авто» з урахуванням їх нематеріальної складової в умовах реалізації інноваційних проектів Mercedes-Benz. Ключові слова: оптимізація, витрати, інноваційні проекти, підприємства, міжнародні інноваційні проекти, Україна, Німеччина, торгівля транспортними засобами. Список використаної літератури: 1. Yukhman, Y., 2023. Управління розвитком економічного середовища в умовах глобальних трансформацій: колективна монографія / Y. Yukhman, Y. Shcherbyna, B. Korzh, О. Я. Колещук, О. Ю. Ємельянов, Г. М. Захарчин, О. Б. Мних, Х. Я. Залуцька, А. І. Сластяникова, О. С. Костюк, І. І. Свидрук, С. М. Ільчишин, В. П. Далик. Харків: Видавництво Іванченка І. С., 420 c. 2. Yukhman Y., Chukhrai, V., Korzh, B., 2023. The phenomenon of leadership in the context of the transformation of the modern management model [Online]. URL: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/7923/1/Збірка-тез-доповідей-1-1-273-277.pdf (дата звернення: 05.10.2023 p.). 3. Kolodii, S., 2018. Features of functioning national model of resource economics in Ukraine. Financial and credit activity: problems of theory and practice, Issue 4, No 27, Р. 359-369