Дослідження та розвиток корпоративної відповідальності ТзОВ «Технології для бізнесу» в умовах зовнішньоекономічної діяльності

Автор: Макарова Юлія Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: німецька
Анотація: Багато підприємств, які зараз функціонують на ринку, орієнтуються на практиці тальки на два аспекти – успішні бізнес-ідеї та фінанси для реалізації цих ідей [1]. Для поточного прибутку це правильний підхід, але для довгострокового функціонування на ринку, для конкуренції з іншими підприємствами галузі, для отримання стабільного прибутку з місяця в місяць – це в корні неправильний підхід. Стратегічне планування діяльності підприємства – це основа успішного функціонування компанії на ринку, але багато підприємств нехтують цим. Підприємства не мають довгострокової стратегії розвитку і не деталізують напрямки розвитку підприємства [2]. Наша ситуація трохи відрізняється, так як ТзОВ «Технології для бізнесу» на ринку вже доволі давно та має деталізовану стратегію розвитку, але туди не включений аспект корпоративної відповідальності, що зараз служить підприємствам додатковою конкурентною перевагою. Корпоративна відповідальність на підприємстві дозволяє підвищити увагу до підприємства, отримати лояльність споживачів, підвищити імідж компанії на ринку, а також зменшити витрати на утримання та залучення висококваліфікованих працівників – люди самі вибирають компанію за її соціальну орієнтованість [3]. Важливою задачею для підприємства є також усвідомлення важливості корпоративної відповідальності для подальшого розвитку та надання визначення цьому поняттю, так як для кожного підприємства воно універсальне [4]. Об’єктом дослідження є ТзОВ «Технології для бізнесу», яке функціонує на ринку комп’ютерної техніки близько тридцяти років і почало розвиватися з західноукраїнського регіону, на сьогодні мережа розвилася та має представництва по всій території України. Компанія робить акцент на висококваліфікованих працівниках і робить все можливе, щоб підвищити кваліфікацію та досвід персоналу для майбутнього розвитку компанії. Основними цінностями на 6 підприємстві є: націленість на результат, інноваційність, комплексність обслуговування, амбітність. Предметом дослідження є теоретичні засади та практичні аспекти щодо розвитку корпоративної відповідальності з метою збільшення іміджу підприємства та рівня довіри споживачів, а також збільшення конкурентоспроможності та отримання економічної вигоди. Метою дослідження є отримання ТзОВ «Технології для бізнесу» конкурентної переваги на міжнародному та вітчизняному ринку за рахунок розвитку корпоративної відповідальності та інтегрування до загальної стратегії розвитку підприємства стратегію корпоративної відповідальності. Інструменти для розвитку корпоративної відповідальності ТзОВ «Технології для бізнесу» є: забезпечення інтересів зацікавлених сторін, маркетингові інструменти, інтегрування до функціонування підприємства інноваційних процесів управління та механізми конкуренції [5]. Для того, щоб досягти всіх переваг, які має приносити для підприємства корпоративна відповідальність – підвищена увага до підприємства, лояльність споживачів, високий імідж компанії на ринку, зменшення витрат на утримання та залучення висококваліфікованих працівників – підприємство інтегрує в загальну стратегію підприємства заходи та ініціативи корпоративної відповідальності, створить методологію оцінювання поточного стану корпоративної відповідальності та розробить бізнес-стратегію CSV (створення спільної цінності). Ключові слова: стратегія розвитку, стратегічне управління, корпоративна відповідальність, імідж бренду, лояльність споживачів, конкурентна перевага Перелік використаних літературних джерел. 1. Лінгур, Л.М. (2023). Роль корпоративної соціальної відповідальності у формуванні стратегії розвитку підприємства: сучасний підхід. Економіка та суспільство, (49). Retrieved from https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2295 2. Філиппова С.В. (2017). Соціальна відповідальність у стратегії управління вітчизняним підприємством: проблемні питання інтегрування 7 механізму. Економіка: реалії часу, 2(30), 5–17. Retrieved from http://economics.opu.ua/files/archive/2017/No2/5.pdf 3. Сардак С.Е., Гасленко К.С. (2017). Внутрішня корпоративна соціальна відповідальність підприємства: теоретичні та практичні аспекти. Економіка і суспільство, 12, 342-347. Retrieved from https://economyandsociety.in.ua/journals/12_ukr/57.pdf 4. Лункіна Т.І. (2017). Основна роль і необхідність розвитку соціальної відповідальності в Україні. Науковий вісник Ужгородського національного університету, серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство, (12). Retrieved from http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/12_2_2017ua/3.pdf 5. Трушкіна Н.В., Ринкевич Н.С. (2020). Організаційна культура підприємства в системі корпоративної соціальної відповідальності. Економіка та підприємництво, 3 (114). Retrieved from http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2020/3_2020/3_2_2020/4.pdf