Дослідження ринку одягу та удосконалення маркетингової діяльності ФОП Лоїк Інна Григорівна на ньому з використанням інструментів Інтернет-маркетингу

Автор: Підворна Соломія Мар'янівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Проблеми сучасного бізнесу потребують сучасних рішень, тому існує необхідність у своєчасному освоєнні нових ринків збуту і впровадженні ефективних маркетингових технологій. Одним з активно розвиваючих каналів продажу є інтернет. Інтернет став невід’ємною частиною в нашому житті та значно вплинув на методи та стратегії ведення маркетингової діяльності підприємств. Щоб діяльність підприємств була успішною і фірма могла бути конкурентоспроможною, маркетологам необхідно створити нові стратегії, які дозволять пристосуватися до нинішнього середовища [1, 4]. Для організації системи маркетингу в Інтернет, компанії, найчастіше, вдаються до залучення фахівців в цій сфері. Вони, в свою чергу, підбирають потрібні для конкретного підприємства інструменти Інтернет-маркетингу, вибудовують комплекс заходів з планування, розробки і впровадження системи продажів [3, 7]. Інтернет допомагає підприємствам перейти на більш глобальний рівень, спрощує та покращує укладання різних договорів між підприємствами, пришвидшує комунікацію і сприяє пошуку цільової аудиторії, а також поширенню своєї продукції чи/та послуг через Інтернет. Бізнесменам доводиться займатися інтернет-маркетингом з метою постійного виявлення сфери сумісних і координованих інтересів компаній і клієнтів, адекватного розвитку відносин з клієнтами на базі інтернет-технологій та завоювання інтернет ринку [2, 5]. Питанням використання інтернет-технологій в бізнесі, і зокрема, маркетингу, приділяли увагу такі вітчизняні за зарубіжні вчені як: Ілляшенко С.М., Мартовий А.В., Літовченко І.Л., Леонов А.І., Багієв Г. Л., Байков В. Д., Голик В. С, Голубков Е. П., Дик В. В., Дергачова В. В., Тарасевич В. М., Лужецький М. Г., Макарова М. В., Родіонов А. Е., Успенский І. В., Котлер Ф., Лінтон І., Пейн Е., Бест Р., Уілсон Р., Філліпс Д., Фрост Р., Хабаров В. С., Халлиган Б., Холмогоров В., Шах Д. та інші. Ринок одягу є важливою складовою товарного ринку, який забезпечує задоволення потреб всіх верств населення в одязі. Під ним розуміють взаємодію виробників, посередників та споживачів з приводу купівлі-продажу предметів першої необхідності – одягу. Сучасний світовий ринок одягу характеризується скороченням життєвого циклу товарів, прискоренням частоти оновлення асортименту, посиленням конкуренції за споживача. Необхідність вирішення екологічних та етичних проблем, а відповідно зміна моди, смаків і вподобань споживачів зумовлюють зростання виробництва різноманітних видів якісного одягу для різних цінових сегментів ринку. Не залишився осторонь і український ринок одягу, на якому протягом останніх років спостерігаються значні коливання. У зв’язку з цим посилюється необхідність дослідження сучасних тенденцій, структури та динаміки його розвитку [6]. Мета магістерської кваліфікаційної роботи полягає в обґрунтуванні та оптимізації окремих підходів до управління маркетинговою діяльністю з використанням інструментів Інтернет-маркетингу у господарській практиці суб’єкта швейної галузі ФОП Лоїк Інна Григорівна. Об’єктом дослідження виступає ФОП Лоїк Інна Григорівна, як суб’єкт економічної діяльності на ринку одягу України. Предметом дослідження є особливості управління та шляхи вдосконалення маркетингової діяльності з використанням інструментів Інтернет-маркетингу суб’єктом швейної галузі на прикладі ФОП Лоїк Інна Григорівна. Результати роботи мають практичну значущість, можуть бути впроваджені та з успіхом використовуватись у діяльності ФОП Лоїк Інна Григорівна. Практична значущість дослідження визначається можливістю використання отриманих висновків та методичних рекомендацій для запровадження удосконалення маркетингової діяльності підприємства. Запропоновані розробки і практичні рекомендації можуть бути використані на підприємстві легкої промисловості для вдосконалення ефективності управління маркетинговою діяльністю в умовах ринку. Розглянуто теоретико-методологічні аспекти управління маркетинговою діяльністю підприємства, досліджено її основні поняття, принципи і підходи. Обґрунтовано сутність, особливості та функції Інтернет-маркетингу. Описано класифікацію інструментів та різноманітність форм Інтернет-маркетингу. Представлено характеристики сучасного стану ринку одягу в Україні, проаналізовано специфіку, тенденції та перспективи його розвитку. Проаналізовано виробничо-господарську, фінансово-економічну та маркетингову діяльність ФОП Лоїк Інна Григорівна. Здійснено маркетингове дослідження та аналітичний огляд потреб покупців швейних виробів. Обґрунтовано PEST та SWОT-аналіз суб’єкта легкої промисловості ФОП Лоїк Інна Григорівна. Досліджено стратегічне управління товарорухом в умовах маркетингової орієнтації. Досліджено особливості маркетингово-логістичного підходу у діяльності ФОП Лоїк Інна Григорівна та оцінено конкурентне середовище суб’єкта швейної галузі. Обґрунтовано управлінські рішення щодо оптимізації маркетингової діяльності ФОП Лоїк Інна Григорівна з використанням інструментів Інтернет-маркетингу. Розроблено пропозиції впровадження цифрових маркетингових технологій в діяльність. Запропоновано вдосконалення SMM-просування ФОП Лоїк Інни Григорівни в соціальній мережі Instagram. Розроблено економічне обґрунтування доцільності використання SMM-інструментів для підвищення ефективності маркетингової діяльності суб’єкта підприємництва. Результати дослідження мають теоретичну цінність та можуть бути рекомендовані до впровадження у практичну діяльність галузевого підприємства. Ключові слова: управління маркетинговою діяльністю, інструменти Інтернет-маркетингу, ринок одягу, маркетингові дослідження, соціальні мережі, конкурентне середовище. Перелік використаних літературних джерел. 1. Гайванович Н.В., Шатова М.В. Дослідження поведінки споживачів в омніканальному середовищі електронної комерції в Україні. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво, 2021. № 6 (123) С. 21-29. DOI: 10.32840/1814-1161/2021-6-3 2. Гринкевич С. С., Сорокіна Ж. Д., Сітарчук М. А. Таргетована реклама у соціальних мережах: її популярність та ефективність. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. 2021. Вип. 17 (2). С. 115-123. 3. Дорошкевич, Д., Гринкевич, С. Теоретико-методичні аспекти застосування відеоконтенту як інструменту маркетингового впливу. Підприємництво та інновації. 2019. № 7. С. 20-25. 4. Довгунь О. С., Фалович В.А. Комунікації підприємств в інтернеті: тренди та напрями розвитку. Вісник Одеського національного університету. Серія : Економіка. 2018. Т. 23, Вип. 1. С. 59-62. 5. Косар Н. С., Мних О. Б., Крикавський Є. В., Леонова С. В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів. 2018. 460 с. 6. Шестакова, А.В. SMM та аналітика ринку: навч. посібник. Житомир. 2021. 215 с. 7. Bochko O., Kuziak V., Rosola U., Karpii O., Stepanenko N., Volkova I. Investigation of the tendencies of social networking in the modern society. Education excellence and innovation management: A 2025 Vision to sustain economic development during global challenges: proceedings of the 35th International business information management association conference (IBIMA), 1–2 April 2020 Seville, Spain. 2020. C. 1872–1884.