Обгрунтування напрямів стратегічного розвитку підприємства
Автор: Мозгальов Максим Денисович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Конкурентоспроможне функціонування підприємства залежить від вдало обраного напрямку розвитку в поточному періоді і періодичному коригуванні шляхів його реалізації певними стратегічними заходами в процесі управління. Вірно обраний напрямок стратегічного розвитку, враховуючи довгостроковість його характеру, залежить від повної та оперативної інформаційної бази про стан середовищ в яких функціонує підприємство і обраних шляхів реалізації певних стратегічних заходів досягнення цілей визначеного напрямку розвитку. Тобто, умовами вибору ефективного стратегічного напрямку розвитку підприємства є точна інформаційна база та результативні стратегії розвитку. Однак, якщо підприємство виготовляє широкий асортимент продукції, надає різнопланові послуги чи здійснює різні напрямки діяльності, правильний вибір напрямку його стратегічного розвитку ускладнюється через необхідність узгодження між собою значної кількості інформації, так як, кожен із представлених на підприємстві напрямків діяльності (товари, послуги тощо) реалізовує свої товари на різних ринках збуту. Відповідно, ефективний напрямок стратегічного розвитку підприємства може бути обраний на основі результативно вибудуваних напрямків стратегічного розвитку його бізнес одиниць, оскільки, кожна бізнес одиниця через свою спеціалізацію спроможна обрати максимально привабливий (прибутковий, конкурентоспроможний тощо) напрямок розвитку. Ключові слова: стратегічний розвиток; напрям розвитку; бізнес одиниця; матриця Бостонської консультаційної групи; синергія. Список використаної літератури: 1. Ansoff I. (1989). Strategicheskoe upravlenie. 2. Бутенко Н. В. (2003). Диверсифікація виробництва: цілі та стратегії реалізації. Економіка АПК, №7, 109-114. 3. Залуцька, Х. Я. (2020). Бізнес-процеси - основа ефективних взаємозв’язків структурних одиниць бізнесу диверсифікованих підприємств. Бізнес Інформ, 4, 180-190. 4. Залуцька, Х. Я. (2020). Диверсифікаційна конвергентність результативності здійснення бізнес процесів підприємств як базис формування їх бізнес одиниць в стратегічному аспекті розвитку: методичні основи . Проблеми системного підходу в економіці: збірник наукових праць. Національний авіаційний університет, 5 (79), 40-46.