Дослідження і розвиток міжнародного франчайзингу в умовах поглиблення співпраці підприємств України та Японії
Автор: Дрібнюк Ярослав Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Кожен підприємець має за мету збільшити економічні показники свого підприємства. Існує багато різних бізнес моделей для досягнення цієї мети. Однією з бізнес моделей, яка швидко набирає популярність, завдяки якій підприємство за невеликої кількості витрачених коштів допоможе сильно розвинути бренд – це франчайзингова модель. Франчайзинг, як перспективна модель бізнесу, є особливо ефективним у секторах з високим рівнем споживачів, таких як роздрібна торгівля, харчові послуги та готельний бізнес. Ця модель надає франчайзі можливість використовувати перевірені бізнес-стратегії та операційні процедури, знижуючи тим самим ризики, які часто супроводжують запуск нового бізнесу. Крім того, франчайзинг сприяє розвитку підприємництва, оскільки він дозволяє індивідуальним підприємцям керувати власними бізнесами, при цьому підтримуючись сильним брендом та ресурсами франчайзера. Враховуючи ці переваги, франчайзинг є важливим інструментом для розвитку економіки та підтримки підприємництва на різних ринках. Багаторічнии? досвід господарювання у США та краі?нах Західноі? Європи свідчить про те, що франчаи?зинг є одним з наи?перспективніших методів розширення бізнесу. Так, у США франчаи?зинг забезпечує 40% товарообороту, у Євросоюзі близько 60%, в Японіі? до 70%, в Украі?ні ж, загалом на 2011 рік, цеи? показник становить близько 4% товарообігу краі?ни. Такии? рівень розвитку франчаи?зингу в Украі?ні зумовлении?, з одного боку, недоліками функціонування самого ринку, з іншого – системними проблемами розвитку вітчизняного підприємництва [2]. Статистична інформація щодо діяльності франчайзингових підприємств наводиться Асоціацією франчайзингу в Україні (АФУ). Станом на 25.07.2012 в Україні функціонувало 409 франчайзерів, а взагалі за даними даної установи в Україні кількість франчайзерів 862, з них членів АФУ – 124; віртуальних – 453 (ті, що не мають франчайзі в Україні або що не повідомляють про їх наявність) [3]. В Украі?ні наи?відомішими франчаи?зинговими підприємствами є ТМ «Піцца Челентано», Форнетті, "Дім кави", "Картопляна хата", ТМ «Михаи?ло Воронін», ТМ «ZARINA», "Галопом по Європах", "Наша Ряба", «Джинси Суперціна», ТМ «Наш краи?», ТМ «Паркетнии? світ», «Лукои?л-Украі?на» та багато інших. Станом на квітень 2015 року за результатами продажу франшиз компанією "Bizratingу" у ТОП-5 наи?популяршіших та ефективних франчаи?зерів входять: «Велика кишеня», «Наш краи?», «Асуші», «BLN Accessories» та «Babyart».[4] Згідно з дослідженням Т. В. Миронченко, впровадження франчайзингу в сфері малого підприємництва може стати ключовим рішенням для подолання ряду викликів, з якими стикається малий бізнес. Зокрема, це стосується проблем із залученням фінансових ресурсів, недостатності знань і досвіду в управлінні бізнесом в конкурентних умовах, труднощів у пошуку надійних ділових партнерів, визначення власної ринкової ніші, а також отримання точної інформації про стан ринку, його розвиток і специфіку [1]. Метою даної магістерської роботи є дослідити та проаналізувати співпрацю України та Японії в франчайзинговій сфері бізнесу для збільшення доходів підприємств. Завданням магістерської роботи є розробити та проаналізувати франчайзингову модель бізнесу для збільшення економічних показників компанії. Предметом дослідження у магістерської роботи виступає купівля Японської франшизи для створення ресторану у Львові. Ключові слова: фрпнчайзинг, перспективний метод, малий та середні бізнес, Асоціацією франчайзингу в Україні, підприємець. Перелік посилань: 1. Мирончук Т. В. Переваги та недоліки франчайзингу для учасників франчайзингових. Науковий вісник Львівського юридичного інституту. Серія економічна: Збірник. – Львів: Львівський юридичнийінститут МВС України, 2005. Вип.2. С. 32–47. 2. Мороз Е.Г. Особливості використання франчаи?зингу як інноваціи?ноі? форми організаціі? бізнесу в Украі?ні / Е.Г. Мороз // Науковии? вісник НУВГП. Серія «Економіка». – 2011. – Випуск 1 (53). 3. Михальчук Л.В., Гарькава Т.Л. Розвиток франчайзингу в Україні [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/knp/2012_231/knp231_68-70.pdf 4. Офіціи?нии? саи?т франчаи?зинговоі? групи Украі?ни [Електроннии? ресурс]. – Режим доступу : http://franchisegroup.com.ua/