Дослідження та активізування імпортних операцій в умовах поглиблення співпраці українських і німецьких виробничих підприємств
Автор: Веселков Роман Олексійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: У роботі розглянуто та проаналізовано наукову та законодавчу бази щодо питання активізації імпортних операцій та розширення міжнародної співпраці з німецькими виробничими підприємствами. Також в роботі відображено основні аспекти діяльності ТзОВ «Гербор-Холдінг», розраховано головні економічні показники і досліджено міжнародну співпрацю підприємства з німецькими виробничими підприємствами. Виконано прогнозування діяльності України у розширенні міжнародного співробітництва виробничих підприємств з німецькими виробничими підприємствами через реалізацію імпортних операцій, на прикладі ТзОВ «Гербор-Холдінг». Активізація імпортних операції є важливою складовою зовнішньої торгівлі і невід’ємною частиною діяльності підприємства. Здійснення цих операцій сприяє збільшенню обсягів виробництва та підвищує якість продукції, що створює всі умови для зміцнення конкурентних позицій як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку. Імпорт – це іноземні товари та послуги, куплені громадянами, підприємствами та урядом іншої країни. Якщо вони виробляються в іноземній країні і продаються вітчизняним резидентам, вони є імпортними. Навіть туристичні продукти та послуги є імпортними. Коли ви подорожуєте за межі країни, ви імпортуєте будь-які сувеніри, придбані під час подорожі [1]. Інтеграція економіки України в світову економіку має важливе роль для розвитку країни. Саме тому вага зовнішньоекономічної діяльності, а саме імпорту в умовах швидких темпів глобалізаційних процесів невпинно зростає. В сучасних умовах зовнішньоекономічні зв’язки є невід’ємною частиною діяльності національної економіки, підприємств та організацій, які мають значний ефект впливу на науково-технічний, економічний та соціальний розвиток суспільства [2]. Функція міжнародних закупівель відрізняється від внутрішніх через вплив ряду факторів, унікальних для міжнародного середовища, таких як: коливання валютних курсів; правила торгівлі; комплексні вимоги до документації; культурні відмінності; мито; різні етичні стандарти; і складні канали розподілу [3]. Високий рівень імпорту свідчить про стабільний внутрішній попит та зростаючу економіку. Якщо цим імпортом є переважно виробничі активи, такі як машини та обладнання, це ще більш сприятливо для країни, оскільки виробничі фонди підвищать продуктивність економіки в довгостроковій перспективі [4]. Метою роботи є дослідження поглиблення співпраці українських та німецьких виробничих підприємств через активізації імпортних операцій. Об’єктом дослідження є ТзОВ «Гербор-Холдінг» - українське приватне підприємство. Предметом дослідження є активізація імпортних операцій. Структура МКР складають чотири розділи. Розділ перший «Теоретична частина. Теоретичні аспекти міжнародного досвіду управління імпортними операціями» та законодавчі акти за предметом МКР. Розділ другий «Аналітична частина. Аналізування міжнародного досвіду імпортних операцій в умовах поглиблення міжнародної співпраці українських та німецьких виробничих підприємств». В розділі третьому «Дослідницька частина. Мікроекономічне дослідження активізації імпортних операцій в умовах поглиблення співпраці українських та німецьких виробничих підприємств. Та розділ четвертий «Рекомендаційна частина. Дослідження та Обґрунтування заходів щодо активізації імпортних операцій ТзОВ Гербор-Холдінг». Як член СОТ з кожним роком Україна старається покращувати канали зв’язку зі своїми торговими партнерами в галузі міжнародної торгівлі. Ці та велика кількість інших факторів дозволили Україні стати другим по важливості союзником Німеччини в межах Східної Європи, а також Центральної Азії. Німецька економіка побудована на чіткому дотриманні законодавства, саме тому у своїй міжнародній кооперації дана країна акцентує найбільшу увагу на правову безпеку, щоб забезпечити сприятливе середовище для німецьких підприємств і самого ринку. Зовнішня торгівля є одним із найважливіших напрямків зовнішньоекономічної стратегії для будь-якої країни світу, адже вона забезпечує значні надходження до загальнодержавного бюджету. Саме з допомогою торгівлі держава має можливість розвивати ті галузі діяльності на яких вона спеціалізується, а також імпортувати ті товари, що є для неї важливими, але які вона не в змозі виготовляти самостійно чи ті, що є нижчої якості в порівнянні з іншими державами, змушуючи національні господарства взаємодіють між собою у виробничій, економічній, політичній, військовій, культурній, гуманітарній, екологічній та інших сферах. В Україні на законодавчому рівні не контролюється процес імпорту чи експорту технологій з-за кордону. Що в свою чергу означає, що регулювання імпортних операцій в Україні не є на високому рівні, порівнюючи законодавчу та нормативно-правову базу Німеччини. За останні роки певні закони оновлювались, але в малій кількості, сама підтримка зовнішньоекономічного сектору країни залишається майже на одному ж рівні за останні п’ять років. Багато українських підприємств все ще мають застаріле обладнання, така тенденція значною мірою гальмує процес запровадження виробничого зростання. Головна проблематика в тому, що після створення продукту він не відповідає критеріям попиту на зовнішньому ринку, причиною такої перепони є неналагоджений зв’язок між імпортними та експортними операціями. Визначено, що в умовах мінливого зовнішнього середовища ТзОВ «Гербор-Холдінг» повинне використовувати адаптивну стратегію ЗЕД, у якій найбільша увага приділяється людському фактору, а створення нового робочого місця – менеджера з зовнішньоекономічної діяльності з метою актуалізації імпортних операції ТзОВ «Гербор-Холдінг». Сформовано етапи формування стратегії розвитку зовнішньоекономічної діяльності досліджуваного підприємства. Було побудовано структуру дерева проблем, де було визначено й інші проблеми, які стримують розвиток імпортної діяльності ТзОВ «Гербор-Холдінг». Для успішного впровадження розробленого заходу необхідно найняти менеджера зовнішньоекономічної діяльності. Такий менеджер зможе формувати перспективні та поточні плани управління імпортом. Формуватиме необхідні нормативи, визначатиме найбільш точні розміри граничних витрат компанії в умовах активізації імпорту Було досліджено, що дані товари є конкурентоспроможними на даному ринку. Визначено, що поставка буде здійснена автотранспортом. Відстань приблизно 891 км. Вирахувано, що контрактна ціна сировина для деревостружкових плит з сосни складає 71926,32 грн., з берези – 566835,27 грн., разом продукції – 138761,6 грн. За допомогою проведених розрахунків було визначено, що даний проект є ефективним, оскільки його сукупний прибуток збільшується на 1155 грн., (+10,3%) тим самим зменшивши умовно-постійні витрати до 23,6%. Ключові слова: імпортні операції, експорт, виробничі підприємства, зовнішньоекономічна діяльність, співпраця, ринки. Перелік використаних літературних джерел: 1. Kimberly A., (2022). Imports and How They Affect the Economy [online]. The Balance. Available at: https://www.thebalance.com/imports-definition-examples-effect-on-economy-3305851 2. Онищенко В., (2021). Зовнішньоекономічна діяльність. Електронний журнал: Гловбух, [online]. 1, с.7-10. Доступно: https://www.golovbukh.ua/article/7274-zovnshnoekonomchna-dyalnst 3. Constantine S., Tevfik D., (1995). Importing Problems Experienced by Distributors: The Importance of Level-of-Import Development [online]. Available at:https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1069031x9500300205#.Yqb9bDZT8ag.gmail 4. Kramer L., (2022). How Importing and Exporting Impacts the Economy [online] Investopedia. Available at: https://www.investopedia.com/articles/investing/ 100813/interesting-facts-about-imports-and-exports.asp