Дослідження ринку автомобілів в Україні та удосконалення маркетингової комунікаційної політики ТОВ “Львів Авто Преміум” на ньому з використанням інструментів Інтернет-маркетингу
Автор: Кучма Микола Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Маркетингова політика комунікації є важливою складовою успіху будь-якого підприємства, вона передбачає досягнення низки важливих цілей, супроводжується певними трендами [1]. Проте її формування сьогодні супроводжується низкою проблем [2]. Маркетингова політика комунікацій носить двосторонній характер [3, с. 28]. Кожне підприємство при розробленні маркетингової політики комунікації повинно обирати певний набір інструментів [4], забезпечити їх інтегрованість [5]. Нові можливості у цьому напрямі відкривають інструменти Інтернет-маркетингу [6]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність ТОВ "Львів Авто Преміум" на ринку автомобілів України. Предмет дослідження – теоретико-методичні засади розроблення підприємством маркетингової політики комунікацій на ринку, використання у ній інструментів Інтернет-маркетингу. Мета дослідження: дослідження ринку автомобілів України, аналіз маркетингової політики комунікацій ТОВ "Львів Авто Преміум" на даному ринку, розроблення заходів у напрямі її вдосконалення, використовуючи інструменти Інтернет-маркетингу. Результати дослідження. ТОВ "Львів Авто Преміум" є єдиним офіційним дилером Lexus у Західному регіоні України. Воно також пропонує покупцям автомобілів додаткові послуги, пов’язані з продажем та обслуговуванням автомобілів. ТОВ "Львів Авто Преміум" у своїй діяльності використовує сувенірну, зовнішню та Інтернет-рекламу, акції та знижки, персональний продаж та зв’язки з громадськістю. Контекстну Інтернет-рекламу окремих марок автомобілів ТМ Lexus підприємство розміщує на власному сайті та у соціальних мережах Facebook та Instagram. У соціальній мережі Youtube воно розміщує рекламні ролики. ТОВ "Львів Авто Преміум" для активізації продажів використовує акції та знижки, у межах заходів зв’язків з громадськістю воно дотримується політики Lexus у сфері охорони довкілля, бере участь у конкурсах, де отримує призові місця. Переважно опитані дізнаються про новинки на ринку легкових автомобілів за допомогою соціальних мереж та сайтів виробників, сайтів офіційних дилерів та засобів масової інфрмації. Звертають увагу на рекламу легкових автомобілів 70,1 % опитаних. Найбільшою популярністю у респондентів користуються рекламні ролики в Інтернеті. Бажають отримувати знижки чи подарунки 92,2 % опитаних. У 2022 р. місткість ринку автомобілів скоротилася більше як на 60 % порівняно з 2021 р. Попит на автомобілі залежить від характеристик покупців, їх можливостей та уподобань. Автомобільний парк України поповнюється за рахунок транспортних засобів, які привозять з-за кордону. Лідерами серед автомобільних дилерів в Україні у 2022 р. були компанії "Тойота-Україна", ПрАТ "Автокапітал" та ТОВ "АВТ Баварія Україна". Проведений стратегічний аналіз показав, що для подальшого розвитку ТОВ "Львів Авто Преміум" йому доцільно проводити колаборацію із виробниками товарів та послуг, орієнтованих на споживачів з високим рівнем доходу. З ними досліджуваному автомобільному дилеру доцільно розробляти програми лояльності. Збільшенню обсягів реалізації товарів ТОВ "Львів Авто Преміум" сприятиме і розроблення нових заходів щодо вдосконалення його маркетингової політики комунікацій. Для визначення першочерговості заходів щодо вдосконалення маркетингової комунікаційної полі¬тики ТОВ "Львів Авто Преміум" було використано дерево цілей та метод аналізу ієрархій, що базується на ієрархічному представлені елементів. У роботі також розроблено алгоритм формування партнерських програм, визначено рекомендовані інструменти для ТОВ "Львів Авто Преміум". Для їх реалізації доцільним є розміщення банерної реклами підприємства на сайтах партнерів, ведення спільних блогів, розміщення відео про новинки партнерів, проведення спільних благодійних заходів для підтримки ЗСУ, крос-акцій, промо-кампаній, використання рop-up вікон на сайтах партнерів, спільних демонстрацій, SMM-маркетингу, розміщення бренду на сайтах партнерів та використання спільних програм лояльності. Дослідження показали, що ПП "Ювелір¬ний завод "Золотий Вік" та ТОВ "УКРЗОЛОТО" можна рекомендувати ТОВ "Львів Авто Преміум" для формування партнерських програм. Ключові слова: ринок автомобілів, маркетингова політика комунікацій, Інтернет-маркетинг, реклама, заходи стимулювання збуту, прямий маркетинг, партнерські програми. Перелік використаних літературних джерел. 1. Ільченко Т.В., Помазан Л.М. Маркетингова комунікаційна політика: сутність та особливості на промисловому підприємстві. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 43. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/ journal/article/view/1736 (дата звернення: 18.11.2023). DOI: 10.32782/2524-0072/2022-43-47. 2. Янчук Т., Сорошкіна К. Значення маркетингової комунікаційної політики підприємства в сучасних умовах ринку. Молодий вчений. 2022. № 11 (111). С. 124-127. DOI: 10.32839/2304-5809/2022-11-111-26. 3. Васильченко Л.С. Сутність та сучасні тенденції розвитку маркетингових комунікацій підприємства. Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 48-2. С. 27-30. 4. Шульга Л.В., Терещенко І.О., Боровик Т.В., Чухліб О.С. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством. Ефективна економіка. 2021. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9528 (дата звернення: 17.11.2023). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.11.70. 5. Лишко С.В. Формування інтегрованих комунікацій як основи маркетингових стратегій сучасного бізнесу. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 31. URL: https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/ view/707 (дата звернення: 22.10.2023). DOI: 10.32782/2524-0072/2021-31-40. 6. Борисенко О.С., Фісун Ю.В., Ткаченко А.Я. Інструменти маркетингових інтернет-комунікацій як складник механізму управління комунікаційним середовищем підприємства. 2020. Інфраструктура ринку. Вип. 50. С. 85-91. DOI: 10.32843/infrastruct50-14.