Дослідження та обґрунтування напрямків удосконалення маркетингової діяльності магазину “Меблі Люкс” (на прикладі ФОП Королик Ірина Павлівна)
Автор: Веркалець Олег Любомирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Основна мета маркетингової діяльності інтегрується з генеральною ринковою метою комерційного підприємства – отриманням прибутку. Однак на певному етапі розвитку підприємства, пріоритети діяльності можуть змінювати вектор, відповідно до яких, можуть змінюватися середньострокові і короткострокові цілі маркетингової діяльності [1]. Метою сучасної маркетингової діяльності є задоволення потреб клієнтів. Сучасний підхід до маркетингу повинен будуватися не на запереченні та повній зміні концепції, а на наступності, запозиченні, поєднанні корисного досвіду, накопиченого в минулому [2]. В даний час, вітчизняний бізнес починає виходити з того стану, коли успіх на ринку і в конкурентній боротьбі визначається матеріальними активами, якими володіє підприємство. На перший план факторів, що визначають успішність бізнесу, виходять нематеріальні маркетингові активи – торгові марки, відносини зі споживачами, знання ринку і споживчої поведінки, здатності до створення та реалізації ринкових стратегій, ринкові комунікації тощо [5]. Маркетинг меблів включає дослідження ринку, розробку продуктів, створення стратегій просування та збуту, а також моніторинг відгуків споживачів. Маркетинг надає виробникам меблів різні можливості для просування своїх продуктів та бренду в зовнішньому середовищі, в тому числі і в он-лайн середовищі. Цифровий маркетинг в меблевій індустрії дозволяє продавцям досягти значно більш широкої аудиторії, ніж традиційні методи маркетингу, та допомагає підвищити свідомість про бренд та продукти [3]. Використання сучасних маркетингових трендів та стратегій допомагає виробникам та продавцям меблів привернути увагу споживачів, покращити свою репутацію та збільшити продажі [4]. Об’єкт дослідження - магазини «Меблі Люкс» ФОП Королик І.П. Предмет дослідження - теоретичні, методичні та практичні аспекти удосконалення маркетингової діяльності магазинів «Меблі Люкс». Мета дослідження - розвиток теоретичних положень та вироблення практичних рекомендацій щодо розроблення напрямів удосконалення маркетингової діяльності магазинів «Меблі Люкс». Результати дослідження. ФОП Королик І.П. володіє двома меблевими магазинами «Меблі Люкс», один з яких розміщений в м. Трускавець, a другий у м. Дрогобич. Магазини мають достатньо великі площі - 400 м2 у Трускавці та 700 м2 у Дрогобичі. Сьогодні в магазинах «Меблі Люкс» представлений широкий асортимент меблів для дому, дачі та офісу: від матраців і стільців до сучасних і ексклюзивних меблевих гарнітурів. У магазинах «Меблі Люкс» представлені меблі від провідних вітчизняних виробників, a також від виробників Малайзії, Італії, Польщі, Китаю та ін., які використовують кращі матеріали та сучасні технології під час виробництва. Одним з факторів успішної роботи ФОП Королик І.П. у 2022 р. стала масова міграція населення зі східних та центральних областей України, спричинена проведенням бойових дій на їх території, в західні області. Різке збільшення кількості тимчасово переміщеного населення на території Львівської обл., в тому числі і в м. Трускавець та м. Дрогобич, спричинило підвищення попиту на меблі першої необхідності, a саме: матраци, столи, стільці, ліжка тощо. Це зумовило зростання продажу у магазинах «Меблі Люкс» і дозволило ФОП Королик І.П. отримати прибутки за результатами 2022 р. Перспективними напрямками удосконалення маркетингової діяльності ФОП Королик І.П. є розробка маркетингової стратегії, аналіз конкурентного середовища, удосконалення товарної політики, створення веб-орієнтованої інформаційної системи підприємства та налаштування таргетованої реклами. ФОП Королик І.П. відчуває потребу в зміні формату та способу комунікації для залучення клієнтів та реалізації товарів. Працівники магазинів «Меблі Люкс» потребують допомоги у розвитку навичок з он-лайн-продажів чи залучення фахівців з он-лайн-маркетингу. Встановлено, що для Instagram-профілю магазинів «Меблі Люкс» характерний низький коефіцієнт залучення підписників. Для підвищення цього показника необхідно активізувати роботу в Instagram-профілі: частіше публікувати сторіс, дописи та рілси, a також працювати з аудиторією на предмет лайків і поширення публікацій. Одним з важливих елементів маркетингової стратегії ФОП Королик І.П. повинно стати просування на Google Maps. Оскільки досліджувані магазини «Меблі Люкс» мають фізичну адресу, то можна рекомендувати створити картку цих магазинів на Google Maps, тим самим роблячи магазини доступними в пошуковій системі. Використання інформаційної системи дозволить ФОП Королик І.П. полегшити роботу з клієнтами та підвищити її оперативність. Зокрема, створення сайту підвищить рівень впізнаваності магазинів «Меблі Люкс» та посприяє залученню нових клієнтів. Ключові слова: маркетингова діяльність, клієнти, конкурентне середовище, меблі, магазин, збут, реклама, товар, он-лайн середовище. Перелік використаних літературних джерел: 1. Заяць Т.А., Тарлапов І.О., Пилипенко О.О. Управління маркетингом на підприємстві: монографія. Донецьк: ТОВ «Юго-Восток, Лтд». 2006. 253 с. 2. Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст. Монографія: за заг. ред. д.е.н., проф. Н.В. Карпенко. Київ: Центр учбової літератури. 2016. 252 с. 3. Меблева індустрія України та Світова економічна криза 2020. URL: https://svdesign.com.ua/3200-2. 4. Сичова О.Є. Формування сучасних маркетингових стратегій для підприємства на вітчизняному ринку товарів та послуг. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2018. № 63. С. 234-240. 5. Янько А. Маркетингові дослідження: потужний інструмент пошуку інсайтів. URL: https://youscan.io/ua/blog/market-research/