Дослідження вітчизняного ринку дистрибуції комп’ютерів і периферійного обладнання та обґрунтування напрямів розвитку маркетингової діяльності ТОВ “Приватінвест” на ньому
Автор: Кольб Богдан Богданович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Метою сучасної маркетингової діяльності є задоволення потреб клієнтів. Сучасний підхід до маркетингу повинен будуватися не на запереченні та повній зміні концепції, а на наступності, запозиченні, поєднанні корисного досвіду, накопиченого в минулому [3]. На сьогоднішній день найбільш потужною концепцією управління підприємством в умовах діяльності на конкурентних ринках виступає маркетингова концепція управління. В межах її використання проголошується необхідність встановлення тривалих продуктивних та взаємовигідних зв’язків між товаровиробником і представниками його цільових ринків на основі підтримки цінності конкретної ринкової пропозиції [2]. Головна цільова функція маркетингу полягає у формуванні споживчого попиту та збільшенні обсягів реалізації товарів на цільових ринках шляхом задоволення потреб їх представників. Відповідно, саме споживач є відправною точкою всієї діяльності підприємства. Як наслідок, інформація про його запити, потреби, рівень задоволення існуючими на ринку товарними пропозиціями, а також про його характерні риси та особливості поведінки набувають стратегічно важливого характеру та змісту. Тому маркетингова діяльність підприємства потребує відповідної інформаційної підтримки у вигляді потужної системи маркетингових досліджень [4]. Для покращення розуміння важливості повноцінних маркетингових досліджень, зокрема, їх результатів, для прийняття обґрунтованих управлінських рішень, потрібна чітка специфікація потрібної для цього інформації. Ця інформація дасть можливість системі маркетингових досліджень підприємства відбирати з інформаційного поля саме ту інформацію, яку потребує керівництво для прийняття конкретного управлінського рішення [5]. Такі підходи допоможуть забезпечити ефективніше проведення маркетингових досліджень шляхом узгодження відповідних функцій та характеру необхідної інформації для прийняття відповідних маркетингових рішень [1]. Об’єкт дослідження – магазини комп’ютерної техніки та електроніки «Brain» ТОВ «Приватінвест». Предмет дослідження – теоретичні, науково-методичні та практичні основи маркетингової діяльності ТОВ «Приватінвест». Мета дослідження – дослідження вітчизняного ринку дистрибуції комп’ютерів і периферійного обладнання та розроблення практичних рекомендацій щодо напрямів розвитку маркетингової діяльності ТОВ «Приватінвест» на ньому. Результати дослідження. ТОВ «Приватінвест» – одне з комерційних структур України з мережею магазинів «Brain», яке спеціалізується на продажу комп’ютерної техніки, комплектуючих до неї, аксесуарів, периферійного обладнання та електроніки. Система місця розташування 61 роздрібного магазину «Brain» ТОВ «Приватінвест» охоплює 19 областей України. У 2022 р. чиста виручка від реалізації продукції у ТОВ «Приватінвест» зросла на 1,5% і склала 620937 тис. грн. Чистий прибуток також зріс на 1,9%. ТОВ «Приватінвест» активно просувається на ринку E-commerce та входить у 10 найпопулярніших Інтернет-магазинів. ТОВ «Приватінвест» необхідно свою маркетингову стратегію розвитку переорієнтувати на нову, таку, що буде базуватися на концепції партнерського маркетингу. Підприємству потрібно сформувати стратегію, орієнтовану на цінності споживачів. Основною цільовою групою програм лояльності повинні бути найприбутковіші клієнти підприємства. Укріплення відносин саме з ними забезпечить ТОВ «Приватінвест» в майбутньому успішний розвиток. ТОВ «Приватінвест» доцільно обрати три стратегії розвитку: стратегію глибокого проникнення на ринок, стратегію розвитку ринку – підприємство буде розвиватись за рахунок розвитку попиту на нових ринках, на рівні операційної стратегії підприємству потрібно регулярно проводити безпосередню роботу с клієнтами та реалізацію програм лояльності. Проведений ABC-аналіз асортименту продукції ТОВ «Приватінвест» уможливить зусилля підприємства по зосередженню своєї уваги та ресурсів на найприбутковіших та найвагоміших асортиментних групах товарів, що сприятиме підвищенню обсягів реалізації продукції та підвищенню ефективності роботи підприємства. Нова програма лояльності ТОВ «Приватінвест» буде орієнтуватися не лише на фізичних осіб, але й на корпоративних клієнтів. Всі власники унікальних карток постійних клієнтів матимуть відповідну знижку, як на товари, так і на їх обслуговування. Нова програма лояльності передбачатиме нарахування балів у відповідності до суми покупки на карту постійного покупця, розширення послуг для фізичних осіб та юридичних осіб. Результатом удосконалення програми лояльності ТОВ «Приватінвест» стане утримання постійних клієнтів, залучення нових, ефективність роботи підприємства, зростання доходів та зростання популярності магазинів «Brain». Ключові слова: маркетингова діяльність, ринок, комп’ютерна техніка, електроніка, магазин, збут, товар, просування, лояльність, споживачі. Перелік використаних літературних джерел: 1. Жегус О.В., Парцирна Т.М. Маркетингові дослідження: навчальний посібник. Х.. 2016. 237 с. 2. Заяць Т.А., Тарлапов І.О., Пилипенко О.О. Управління маркетингом на підприємстві: монографія. Донецьк: ТОВ «Юго-Восток, Лтд». 2006. 253 с. 3. Маркетингова діяльність підприємств: Навчальний посібник за заг. ред. Косенко О.П. Харків: НТУ «ХПІ». 2018. 1000 с. 4. Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст. Монографія: за заг. ред. д.е.н., проф. Н.В. Карпенко. Київ: Центр учбової літератури. 2016. 252 с. 5. Федорченко А.В. Роль маркетингу та маркетингових досліджень в системі управління підприємством. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2008. № 5. С. 304–309.