Дослідження та удосконалення адміністрування розвитку бренду ТОВ «ДІНАРІС УКРАЇНА»

Автор: Субботін Максим Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Субботін М. В., Шуляр Р.В. (керівник) Дослідження та удосконалення адміністрування розвитку бренду ТОВ «Дінаріс Україна». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2022. Згідно із дослідженням Nielson, яке вивчало споживацькі звички, більше 59% споживачів виражають схильність купувати товари від відомих марок. Цей показник свідчить про значущий вплив бренду на поведінку споживачів та їхні рішення під час покупок [1]. Саме тому адміністрування розвитку бренду організації залишається одним із головних факторів розвитку підприємства в умовах невизначеності. Основними загрозами, що з’являються при введені господарської діяльності є підвищення свтового рівня конкурентності ринку, зміна споживацьких уподобань через розвиток соціальних мереж; перехід до емоційного споживання, щвидкі темпи цифровізації, розвиток ІТ, ШІ, електронної комерції та ін. Одна з головних проблем, яка притаманна сучасній економіці – це недовговічність бренду. Швидкоплинність інноваційних технологій, використання нових методів ШІ у виробництві, виникнення нових сфер діяльності, зростання кількості товарів/послуг та зменшення їх життєвого циклу призводить до необхідності пошуку нових методів розвитку бренду. Розвиток бренду – сукупність інструментів та методів з метою зростання марочного капіталу. «Марочний капітал» – це додаткова сума коштів, які підприємство заробляє через ефект сильного бренду (споживачі готові платити більше своїх коштів за відомий бренд) [2]. Реалізація механізму адміністрування розвитку бренду складається із поєднання різник методів ринкової оцінки бренду. Усі їх можна класифікувати за трьома групами: ціннісні, вартісні та інтегральний метод. Ціннісні методи охоплюють визначення репутації бренду, тоді як вартісні – прибутковість бренду. Інтегрований метод дозволяє скомбінувати вартісні та ціннісні методи і надати інтегровану оцінку позиціонування бренду, а також дозволить збільшити частку бренду на ринку (Brand Expansion, Brand Extension, Brand Relevance, Brand Power, Brand Awareness) [3]. Основною базою для аналізу адміністрування розвитку бренду на ринку виступає річна фінансова звітність підприємства, на основі якої здійснюються основні розрахунки ефективності управління брендом. Варто відмітити, що протягом 2020-2023 рр. різко виріс попит на ІТ-професії, так як в період активного дистанціювання всіх сфер діяльності, ринок інформаційних технологій підвищив рівень своєї привабливості. Так з 24.02.2022 до 24.02.2023 кількість ІТ-ФОПів зросла на 13% (майже 32 тис. ос.). Із них, 69% всіх фахівців, що мають відкритий ФОП в галузі інформаційних технологій – це сфера комп’ютерного програмування [4]. Дана статистика свідчить, що сфера комп’ютерного програмування швидко розвивається і має високий рівень конкурентності ринку. І саме ефективний бренд-менеджмент допоможе компаніям не лише залучити потенційного клієнта, а й перетворити його на постійного лояльного. Об’єктом дослідження виступає ТОВ «ДІНАРІС УКРАЇНА» та його система адміністрування розвитку бренду на ринку. Предметом дослідження обрано теоретико-організаційні, методичні та прагматичні засади адміністрування бренду в сучасних ринкових умовах. Мета магістерської кваліфікаційної роботи: виявлення пріоритетів покращення системи адміністрування розвитку бренду ТОВ «ДІНАРІС УКРАЇНА». За результатами дослідження було з’ясовано поточний ринковий стан ТОВ «ДІНАРІС УКРАЇНА»; було проаналізовано та оцінено найбільш важливі показники економічної та адміністративної діяльності управління в умовах сучасних ринкових тенденцій, а також відображено динаміку основних показників протягом 2018-2022 рр. Досліджуючи особливості адміністрування розвитку бренду, було виявлено, що підприємство має проблеми в плинності кваліфікованих кадрів, а також низький рівень соціальної комунікації зі споживачами, що є головною передумовою формування і розвиток бренду підприємства. Для вирішення відображених проблем було розроблено комплексний рекомендаційних захід, який покращить адміністрування розвитку бренду ТОВ «Дінаріс Україна» шляхом здійснення запропонованих маркетингових заходів через фінансування у відділ маркетингу. Даний захід включає в себе фінансування низки маркетингових заходів, а отже зростання маркетингових витрат у загальній структурі витратної частини балансу. ; Було розроблено декілька моделей оптимального фінансового вкладення в запропоновані маркетингові заходи. Виявлено, що підприємство зможе покращити рівень сили бренду, завдяки І моделі, яка передбачає поступове впровадження і фінансування маркетингових заходів щорічно в розмірі 10 000 грн. Була побудована регресивно-кореляційна модель, яка підтвердила позитивні результати в разі впровадження даного методу. Ключові слова: адміністрування, інформаційні технології, ТОВ «Дінаріс Україна», бренд, брендинг, маркетингові витрати. Перелік посилань: 1. Як створити свій бренд? Рекламна компанія NeoTone. URL: https://neotone.com.ua/jak-stvoryty-svij-brend/. 2. Ямненко Г. 2022. Тенденції та орієнтири розвитку бренду фармацевтичних компаній в Україні. Економічний аналіз. Том 32. № 1. С. 126- 135. URL: https://ir.kneu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/693e73fa-830a-4460-ba11-275efbbce142/content. 3. Махнуша С. М. Оцінка ринкових позицій бренду та визначення стратегічних орієнтирів його розвитку. URL: file:///C:/Users/HP/Downloads/Mimi_2010_1_4.pdf. 4. Скільки айтівців в Україні: +32 тисячі IT-ФОПів за рік згідно з Мін’юстом. DOU. URL: https://dou.ua/lenta/articles/how-many-devs-in-ukraine-2023/.