Дослідження та розвиток менторингу в контексті інноваційних змін підприємства
Автор: Тагієв Євгеній Анатолійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Тагієв Є.А., Шпак Н.О. (керівник). Дослідження та розвиток менторингу в контексті інноваційних змін підприємства. Магістерська кваліфікаційна робота., Національна університет «Львівська політехніка». Львів., 2023. Розширена анотація Загальновідомо, що наставництво визначається та теоретизується у двох категоріях: кар’єрній та психосоціальній. Кар’єрне наставництво описує конкретну поведінку наставника, яка сприяє успіху кар’єри підопічного. Психосоціальне наставництво стосується особистого аспекту стосунків, пов’язаного з підтримкою професійної ідентичності та почуття впевненості протеже. Ментор був визначений як особа з більшим досвідом і знаннями, яка прагне надавати професійні орієнтири та поради. Починаючи з другої половини 1980-х років, література з бізнесу та психології переповнена перевагами та позитивними результатами наставництва. Незважаючи на те, що про менторство написано і сказано багато, для більшості з нас воно все ще залишається досить відносним поняттям. Проте є певні загальновизнані переваги наставництва. Він активно використовується в бізнесі та менеджменті в поєднанні з лідерством, рольовим моделюванням, настановами, коучингом і навчанням. Тож, дослідження потребує менторинг у контексті інноваційних змін підприємства. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження та розвиток менторингу в контексті інноваційних змін ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ». Предметом дослідження є розвиток менторингу в контексті інноваційних змін ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ». Об’єктом дослідження є ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ». Товариство з обмеженою відповідальністю «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ» розміщене за адресою: Україна, 79026, Львівська область, місто Львів, вулиця Академіка Лазаренка, будинок 2. До 2023 р. видами діяльності товариство було 35.11 Виробництво Електроенергії. 30.03.2023 р. змінився вид діяльності товариства на 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами. Тож на сьогодні підприємство здійснює: Установлення та монтаж машин і устатковання, Торгівля іншими автотранспортними засобами, Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Магістерська робота складається із чотирьох розділів. У першому розділі вивчено літературні джерела та нормативно-правові акти за проблемою розвитку менторингу в контексті інноваційних змін ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ». Другий розділ присвячений аналізу ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ» у актуальний період часу. Зміна виду діяльності позитивно вплинула на ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ», у порівнянні із першим півріччям 2022 року, у 2023 році підприємство отримало чистий сукупний дохід. Таким чином, у підприємства є чистий прибуток, що дає змогу розрахувати інші показники прибутковості. Більшість відхилень показників мають позитивну динаміку, розглянемо її докладно. За рахунок отриманого чистого прибутку підприємства погашено частину його нерозподіленого збитку у 2022 році у складі власного капіталу ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ», який зріс на 29 тис.грн. У дослідницькій частині вивчено діяльність ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ» у динаміці. Причинами збитковості діяльності ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ» було те, що підприємство не отримувало доходу. Це було причинами зміни основного виду діяльності. Проте підприємство мало витрати. Предметом дослідження є розвиток менторингу в контексті інноваційних змін ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ», що має такі проблеми: 1. Неналежна комунікація між менті та ментором в контексті інноваційних змін ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ», що може призвести до небажаних наслідків (конфлікти, неефективність ментора тощо). 2. Значні витрати часу підчас менторингу в контексті інноваційних змін ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ», що загрожує невиконаню обов’язків, погіршенню якості навчання та адаптації нового співробітника. 3. Зростання ризики конфіденційності в контексті інноваційних змін ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ», розголошена інформації у процесі менторингу, в т.ч. третім особам. 4. Нестача досвідчених менторів, їх некомпетентність та небажання брати відповідальність в контексті інноваційних змін ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ». Визначення «Ментора» (наставника) містить безліч різних понять і нюансів. В більшості визначень є спільні риси: 1) наставник зазвичай є високопоставленим, впливовим, старшим членом організації зі значним досвідом і знаннями. 2) особа також готова обмінюватися досвідом із молодшими працівниками (Mathews, 2003, с. 316). Аналітичний інструментарій менторингової діяльності на підприємствах розгдянуто у (Dorohkevych, Sydorak, and Dzvonyk, 2023), до нього віднесено метод 365 градусів, метод Хея, бально-факторну оцінку, ассессмент-центр. Наставництво визначається та теоретизується у двох категоріях: кар’єрне та психосоціальне. Кар’єрне наставництво описує конкретну поведінку наставника, яка сприяє успіху кар’єри підопічного. Психосоціальне наставництво стосується особистого аспекту стосунків, пов’язаного з підтримкою професійної ідентичності та почуття впевненості протеже. Наставник був визначений як особа з більшим досвідом і знаннями, яка прагне надавати професійні орієнтири та поради (Kram 1985). Наукова новизна полягає у впровадженні веб-менторингу (е-менторингу) у діяльність ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ» в процесі інноваційних змін підприємства. У практику інноваційної діяльності підприємства можуть бути впроваджені програми веб-менторингу (е-менторингу) у діяльність ТзОВ «СОЛВЕНТУМ ІНЖИНІРИНГ» в процесі інноваційних змін підприємства. Світовий менторинг в даний час включає безліч інновацій і різноманітних проектів, набір практик та методів, які дозволяють персоналу у досягненні своїх професійних та особистісних цілей. Ментор з високою кваліфікацією без зусиль визначить інструменти та методи, які допоможуть його підопічним проявити свої найкращі якості. Ключові слова: менторинг, інновації, зміни, підприємства. Список використаної літератури: 1. Mathews, P., 2003. Academic mentoring: Enhancing the use of scarce resources. Educational Management Administration & Leadership, № 31(3), РР. 313–334. doi: 10.1177/0263211X03031003007 2. Kram, K. E., 1985. Mentoring at work: Developmental relationships in organizational life. Glenview, IL: Scott Foresman. 3. Gibb, S., 1999. The usefulness of theory: A case study in evaluating formal mentoring schemes. Human Relations, № 52(8), РР. 1055–1075. 4. Dorohkevych, K., Sydorak, O., & Dzvonyk R., 2023. Аналітичний інструментарій менторингової діяльності на підприємствах. Scientific Notes of Ostroh Academy National University, «Economics» Series, № 28 (56), РР. 25-30.