Дослідження та удосконалення методів мотивування працівників зовнішньоекономічного підрозділу ТОВ «Девспірейшин»
Автор: Байдалка Володимир Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Ефективні програми мотивування персоналу можуть зменшити плинність кадрів. Якщо працівники відчувають, що їхні зусилля та внесок оцінюються, вони більш схильні залишатися в компанії. Крім того, мотивовані працівники зазвичай вкладають більше енергії та старанності у виконання своїх обов’язків, що призводить до покращення якості роботи та виконання завдань. Методи мотивування можуть сприяти покращенню взаємодії в команді. Коли працівники відчувають себе частиною цілі та отримують винагороду за спільні зусилля, це може збільшити згуртованість та сприяти ефективній комунікації. Використання ефективних методів мотивування допомагає компанії привертати та утримувати талановитих працівників. Конкуренція на ринку праці вимагає, щоб компанії пропонували не лише конкурентоспроможні зарплати, але й привабливі умови праці. Доречно зауважити і те, що мотивовані працівники зазвичай відчувають більше задоволення від своєї роботи. Це може сприяти покращенню загального клімату в офісі та підвищенню задоволення від трудової діяльності. Вищезазначене обґрунтовує актуальність дослідження проблематики удосконалення методів мотивування працівників зовнішньоекономічного підрозділу підприємств. Об’єкт дослідження – ТОВ «Девспірейшин». Предмет дослідження – методи мотивування працівників зовнішньоекономічного підрозділу ТОВ «Девспірейшин». Мета дослідження – розроблення заходів щодо удосконалення методів мотивування працівників зовнішньоекономічного підрозділу ТОВ «Девспірейшин». ТОВ «Девспірейшин» засноване 04.02.2021 р. і працює у сфері комп’ютерного програмування, що є ключовим видом його діяльності, зокрема, і згідно реєстраційних документів. Місією цього товариства є розширення можливостей бізнесу за допомогою інноваційних ІТ-послуг та рішень, що дозволяють суб’єктам процвітати в динамічному цифровому середовищі. Компанія застосовує свою основну стратегію інтелектуального проектування систем для створення програмного, апаратного забезпечення та інтелектуальної власності, які перетворюють дизайнерські концепції в реальність. Аналізування фінансового стану показало, що у динаміці покращуються індикатори рентабельності ТОВ «Девспірейшин». Таке покращення вказує на зростання ефективності та прибутковості підприємства. Також підприємство покращує свою ліквідність, але має певні проблеми зі своєю фінансовою незалежністю. У роботі виокремлено проблеми методів мотивування працівників зовнішньоекономічного підрозділу ТОВ «Девспірейшин»: 1. Відсутність чіткої системи оцінювання результативності працівників зовнішньоекономічної підрозділу ТОВ «Девспірейшин», що унеможливлює врахування взаємозв’язку такої результативності з методами мотивування. 2. Низький рівень використання методів самомотивування працівників зовнішньоекономічного підрозділу ТОВ «Девспірейшин». За результатами виконання роботи запропоновано удосконалення методів мотивування працівників зовнішньоекономічного підрозділу ТОВ «Девспірейшин» шляхом: 1. Використання інструментарію ключових показників ефективності для відображення взаємозв’язку методів мотивування працівників зовнішньоекономічного підрозділу ТОВ «Девспірейшин» із результативністю. 2. Використання моделі GROW для посилення самомотивування працівників зовнішньоекономічного підрозділу ТОВ «Девспірейшин». Загальна ідея першого проектного заходу полягає в тому, що KPI допомагають перетворити стратегічні цілі в конкретні та вимірювані показники, що полегшує контроль та управління процесами у великих та невеликих організаціях. Своєю чергою, пропонована модель GROW допоможе ТОВ «Девспірейшин» структурувати процес визначення та досягнення цілей, а також сприятиме самомотивації, бо вона ставить фокус на внутрішній мотивації та внутрішніх ресурсах особистості. Вона розглядає не лише конкретні етапи досягнення цілей, а й внутрішні психологічні аспекти, такі як воля та бажання, що відіграють важливу роль у процесі мотивування. Впровадження цих заходів дало змогу ТОВ «Девспірейшин» досягти збільшення рентабельність активів на 2,3% в абсолютному вираженні. Ключові слова – методи мотивування, мотивування, ключові показники ефективності, модель GROW, персонал, стимул. Перелік використаних літературних джерел 1. Баценко, Л.М., & Шевченко, М.А. (2021). Ключові показники ефективності управління персоналом. Scientific notes of Lviv University of Business and Law, 28, 251-257. 2. Сайко, В.Р. (2023). Дослідження поняття «мотивація» в контексті управління персоналом. Scientific notes of Lviv University of Business and Law, 36, 60-69. 3. Середа, Г., & Паламарчук, К. (2023). Особливості застосування методів управління персоналом в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство, 50. 4. Серікова, О. (2021). Соціальний капітал як чинник кадрової стабільності. Економіка та суспільство, 28. 5. Суворова, І., & Костюнік, О. (2023). Критерії мотивації персоналу задіяного у логістичній діяльності підприємства. Економіка та суспільство, 49. 6. Цалко, Т.Р., & Невмержицька, С.М. (2019). Система ключових показників ефективності як запорука ефективного управління бізнес-процесами в компанії. Проблеми системного підходу в економіці, 6 (2), 160-167.