Дослідження та удосконалення інструментарію аналізування внутрішнього середовища ТОВ «ВС Консалтинг груп» в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності

Автор: Вей Юрій Богданович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Із розвитком економіки суб’єкти господарювання все частіше використовують свої стратегічні ресурси для формування ключових компетенцій. Ці компетенції дають змогу компаніям успішно реалізовувати свою стратегію та набувати конкурентні переваги, які базуються лише на загальних ресурсах. Основна мета аналізування внутрішнього середовища компаній полягає в розумінні того, як використовувати свій унікальний набір ресурсів та можливостей для досягнення стратегічних цілей. Внутрішнє середовище є важливим джерелом інформації про функціонування підприємства, у т.ч. й в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності. Систематичне вивчення середовища дає змогу керівництву суб’єкта господарювання виявляти сильні та слабкі сторони для розширення та зміцнення конкурентних переваг, а також уникнення або мінімізації можливих проблем. Таким чином, ретельне аналізування факторів внутрішнього середовища є важливою умовою успішної діяльності суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності в умовах сучасного ринку. Об’єкт дослідження – ТОВ «ВС Консалтинг груп». Предмет дослідження – інструментарій аналізування внутрішнього середовища ТОВ «ВС Консалтинг груп» в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності. Мета дослідження – розроблення заходів щодо удосконалення інструментарію аналізування внутрішнього середовища ТОВ «ВС Консалтинг груп» в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності. ТОВ «ВС Консалтинг груп» є типовою ІТ-компанією. Вона для своїх клієнтів є певним технологічним партнером, який сприяє у проходженні цифрової трансформації на будь-якому етапі розвитку бізнесу, надаючи інжинірингові послуги та консультації від перевірених експертів. Спектр послуг цього товариства включає розробку програмного забезпечення, консалтинг, формування команд та створення продуктів, а також розробку архітектури для компаній. Аналізування фінансового стану ТОВ «ВС Консалтинг груп» показало, що вказане підприємство має певні проблеми із індикаторами ділової активності. Це показує, що підприємство неефективно використовує свої ресурси для отримання доходу і прибутку. Відтак, це свідчить про певну неефективність основних операцій компанії. Загалом діяльність підприємства є прибутковою. Зроблено висновок про те, що ТОВ «ВС Консалтинг груп» можна вважати суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності. Це підприємство здійснює експорт ІТ-послуг. Мова йде про надання та продаж послуг у сфері інформаційних технологій (ІТ) підприємствам в інших країнах. Цей експорт включає в себе різноманітні ІТ-послуги, такі як програмування, розробка програмного забезпечення, тестування, консультування з ІТ-стратегій, обробка даних, аутсорсинг ІТ-процесів та інші. У роботі виокремлено такі проблеми інструментарію аналізування внутрішнього середовища ТОВ «ВС Консалтинг груп» в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності, а саме: 1. Неструктурованість робіт із вибору інструментарію аналізування внутрішнього середовища ТОВ «ВС Консалтинг груп» в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності. 2. Низький рівень врахування успішних практик конкурентів ТОВ «ВС Консалтинг груп» щодо вибору та використання інструментарію аналізування внутрішнього середовища в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності. Запропоновано захід для удосконалення інструментарію аналізування внутрішнього середовища ТОВ «ВС Консалтинг груп» в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності шляхом, а саме: 1. Використання моделі вибору інструментарію аналізування внутрішнього середовища ТОВ «ВС Консалтинг груп» в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності. 2. Використання бенчмаркінгу для врахування успішних практик конкурентів ТОВ «ВС Консалтинг груп» щодо вибору та використання інструментарію аналізування внутрішнього середовища в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності. Запропонована модель вибору інструментарію аналізування внутрішнього середовища ТОВ «ВС Консалтинг груп» в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності дає змогу уникнути «підходу одного розміру для всіх» і дозволяє визначити оптимальний набір інструментів для внутрішнього аналізування, що враховує унікальні характеристики та стратегічні завдання суб’єкта господарювання. Ця модель дає змогу вибрати інструменти, які найбільше відповідають конкретним потребам та характеристикам підприємства, що забезпечує адаптованість аналізування до унікального контексту. Також модель уможливить ефективне використання обмежених ресурсів, концентруючи зусилля на тих інструментах, які найкраще відповідають поставленим завданням. Своєю чергою, пропонований бенчмаркінг є інструментом для постійного вдосконалення та адаптації ТОВ «ВС Консалтинг груп» до змін в бізнес-середовищі, даючи змогу підтримувати та зміцнювати позиції компанії на ринку. Бенчмаркінг дозволяє визначити та вивчити найкращі практики у галузі аналізування внутрішнього середовища в умовах розширення зовнішньоекономічної діяльності, що допомагає уникнути помилок та впроваджувати ефективні методи роботи у цьому напрямку. Ключові слова – аналіз, бенчмаркінг, внутрішнє середовище, зовнішньоекономічна діяльність, інструментарій. Перелік використаних літературних джерел 1. Мохненко, А.С., Наумов, О.Б., & Чмут, О.О. (2023). Модель організаційно-економічного механізму логістичної системи підприємства. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки», 48, 19-24. 2. Назаренко, І. (2023). Функціональна місія SWOT-аналізу в процесі моделювання стратегії оподаткування підприємства. Економіка та суспільство, 49. 3. Носань, Н., Якименко, Т., & Панченко, Р. (2023). Стратегічне планування діяльності підприємства. Економіка та суспільство, 56. 4. Птащенко, О.В., & Куценко, К.І. (2021). Використання стратегічного маркетингового інструментарію в межах торговельного співробітництва. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, 3, 141-144. 5. Синькевич, Н.І., & Краузе, О.І. (2023). Економічний аналіз: перспективи розвитку в умовах діджиталізації економіки. Галицький економічний вісник, 81, 7-15. 6. Таран-Лала, О.М., & Сухорук, К.В. (2021). Особливості стратегічного управління підприємством. Економіка та суспільство, 25.