Дослідження та удосконалення внутрішніх комунікацій ТОВ «Девспірейшин» в умовах зовнішньоекономічної діяльності

Автор: Шкоропад Василь Миронович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Ефективні внутрішні комунікації допомагають у збереженні та передачі важливої інформації всередині підприємства. Це може включати в себе цілісність бізнес-цілей, стратегій та планів дій. Гармонійні такі комунікації сприяють кращому розумінню завдань та очікувань, що в свою чергу підвищує ефективність роботи персоналу. Крім того, працівники є більш мотивовані та віддані компанії, коли вони чітко розуміють цілі та завдання, а також коли відчувають підтримку від керівництва. Внутрішні комунікації визначають корпоративну культуру суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності. Якщо працівники розуміють та дотримуються цінностей та цілей компанії, це сприяє зміцненню позитивної корпоративної культури. Також комунікації допомагають у запобіганні та вирішенні конфліктів. Працівники вільно обмінюються інформацією, вирішують непорозуміння та сприяють створенню позитивного робочого середовища. Узагальнюючи, внутрішні комунікації є ключовим елементом для стабільного та ефективного функціонування підприємства, підвищення задоволення персоналу та досягнення стратегічних цілей. Це свідчить про актуальність тематики кваліфікаційної роботи. Об’єкт дослідження – ТОВ «Девспірейшин». Предмет дослідження – внутрішні комунікації ТОВ «Девспірейшин» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Мета дослідження – розроблення заходів щодо удосконалення внутрішніх комунікацій ТОВ «Девспірейшин» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. ТОВ «Девспірейшин» є представником ІТ-індустрії. Воно пропонує своїм клієнтам повний спектр провідних на ринку цифрових рішень і продуктів, а також консалтингові послуги, цифрову безпеку та інші бізнес-пропозиції, що ґрунтуються на наскрізному партнерському підході. Компанія продовжує розвиватись та покращувати навички й компетенції своїх команд, щоб закласти основи для майбутнього зростання та повністю відповідати потребам клієнтів. Зроблено висновок про сприятливий фінансовий стан ТОВ «Девспірейшин», який вказує на те, що цей суб’єкт господарювання має чимало ресурсів, щоб виконати свої поточні зобов’язання, уникати фінансових труднощів надалі та забезпечити сталість управління власними бізнес-процесами. Підприємство працює і на внутрішній, і на зовнішній ринок, а тому є суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності. Іноземним замовникам цей суб’єкт господарювання в основному надає консультаційні послуги, ІТ-послуги та здійснює експорт програмного забезпечення. Встановлено, що ТОВ «Девспірейшин» у сфері внутрішніх комунікацій в умовах зовнішньоекономічної діяльності має також низку проблем. Перша серед них – низький рівень розуміння керівництвом цього підприємства ефективності таких внутрішніх комунікацій. Так, недостатня чіткість в комунікації часто призводить на підприємстві до неправильного розуміння завдань та, в результаті, до збоїв в їхньому виконанні. Інша виявлена проблема – неструктурованість і неформалізованість норм та правил здійснення у ТОВ «Девспірейшин» внутрішніх комунікацій в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Ця проблема теж призводить до чималої кількості негативних наслідків у діяльності цього суб’єкта господарювання. Так, варто говорити про неправильне розуміння очікувань. Процеси та завдання є нерідко неправильно зрозумілі, що призводить до виконання завдань не так, як було задумано. Крім того, збільшується ймовірність невдачі комунікації, що може призвести до недопорозумінь та конфліктів. За результатами виконання роботи виокремлено проблеми внутрішніх комунікацій ТОВ «Девспірейшин» в умовах зовнішньоекономічної діяльності, а саме: 1. Низький рівень розуміння керівництвом ТОВ «Девспірейшин» ефективності внутрішніх комунікацій в умовах зовнішньоекономічної діяльності. 2. Неструктурованість і неформалізованість норм та правил здійснення у ТОВ «Девспірейшин» внутрішніх комунікацій в умовах зовнішньоекономічної діяльності. У роботі запропоновано удосконалення внутрішніх комунікацій ТОВ «Девспірейшин» в умовах зовнішньоекономічної діяльності шляхом: 1. Проведення ТОВ «Девспірейшин» комунікаційного аудиту для підвищення ефективності внутрішніх комунікацій в умовах зовнішньоекономічної діяльності. 2. Розроблення та впровадження внутрішньої комунікаційної політики ТОВ «Девспірейшин» для окреслення норм і правил внутрішніх комунікацій в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Першим проектним заходом для ТОВ «Девспірейшин» пропонується проведення комунікаційного аудиту для підвищення ефективності внутрішніх комунікацій цього підприємства в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Як відомо, комунікаційний аудит – це систематичне оцінювання та аналізування ефективності комунікаційних процесів в організації. Цей процес дає змогу визначити, наскільки ефективно використовуються засоби комунікації в організації та як можна покращити їхню роботу. Аудит – це ключова частина процесу стратегічного планування комунікацій. Він може допомогти ТОВ «Девспірейшин» визначити, де воно може недопрацювати у внутрішніх комунікаціях, включаючи прогалини в інформації, повідомлення, які не досягають цільової аудиторії, непорозуміння та канали, які не працюють так, як хотілося б. Це може допомогти підприємству встановити орієнтир для вимірювання ефективності та надати дорожню карту, щоб почати розподіляти ресурси більш ефективно. Другим проектним заходом для ТОВ «Девспірейшин» пропонується розроблення та впровадження внутрішньої комунікаційної політики для окреслення норм і правил внутрішніх комунікацій в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Оскільки внутрішні комунікації є критично важливими для цього підприємства, важливо встановити керівні принципи, які допоможуть йому зробити все правильно. Відтак, варто говорити про поняття внутрішньої комунікаційної політики суб’єкта господарювання. Політика внутрішніх комунікацій – це офіційний документ, який детально описує узгоджений підхід і те, як компанія має намір досягти своїх комунікаційних цілей. Впровадження цих заходів дало змогу ТОВ «Девспірейшин» досягти збільшення рентабельність активів на 2,6% у відносному вираженні. Ключові слова – внутрішні комунікації, зовнішньоекономічна діяльність, ІТ-галузь, комунікації, комунікаційний аудит, комунікаційна політика. Перелік використаних літературних джерел 1. Крисько, Ж.Л., & Скишляк, О.А. (2019). Важливість неформальних комунікацій в управлінні бізнесом. Інфраструктура ринку, 32, 131-136. 2. Лавриненко, С., Зелінська А., & Бездітко О. (2023). Бізнес-комунікації та їх інноваційність в системі менеджменту підприємства. Економіка та суспільство, 48. 3. Лизанець, А.Г., Феєр, О.В., & Бондарева, М.С. (2022). Внутрішні комунікації в системі управління персоналом організації. Економічній вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут», 23, 127-132. 4. Назаренко, С., & Матюшенко, Н. (2023). Вплив внутрішніх комунікацій на ефективність діяльності підприємств. Економіка та суспільство, 56. 5. Пластовець, А., & Сорокіна, Г. (2023). Особливості побудови внутрішньої комунікації у роздрібній торгівлі. Grail of Science, 25, 60-64. 6. Чернявська, І.М., & Клемятін, А.А. (2023). Особливості комунікації при виконанні проєкту на основі стандарту PMI PMBOK. Економічний вісник Дніпровського державного технічного університету, 1 (6), 92-100.