Обґрунтування стратегії комерціалізації ІТ-продукту

Автор: Косач Андрій Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Косач. А.І., Мрихіна О.Б. (керівник). Обґрунтування стратегії комерціалізації ІТ-продукції підприємства. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2023. Розширена анотація. Закономірності світового технологічного прогресу визначають перехід від відтворювального до інноваційного типу розвитку, доводячи те, що інноваційність є не лише базисом конкурентного розвитку країн, а й закріплює їхній суверенітет, сприяє підвищенню рівня добробуту суспільства. Для України оволодіння сучасними методами і підходами провадження інноваційного прогресу та їх ефективне застосування є одним з найістотніших чинників інтеграції до когорти технологічно розвинених країн світу. У даному контексті одним з головних аспектів є розуміння процесів комерціалізації ІТ- продукції, завдяки чому стає можливим комплексно і глибинно підійти до вирішення проблем стимулювання інноваційної активності та обґрунтування конкурентних переваг українського бізнесу на міжнародній арені. Досягнення поставленої мети зумовило потребу розв’язання низки завдань: ? систематизувати теоретичні та прикладні засади формування стратегій комерціалізації ІТ-продукції підприємства; ? оцінити передумови розроблення стратегій комерціалізації ІТ-продукції підприємства; ? дослідити підходи до стратегічного планування комерціалізації ІТ- продукції підприємства; ? розробити методичне підґрунтя для формування стратегії комерціалізації ІТ-продукції підприємства (на прикладі консалтингової онлайн-платформи «HealthyMe»). Наукова новизна одержаних результатів. Розвинуто методичний інструментарій для обґрунтування стратегії комерціалізації ІТ-продукту, що на відміну від існуючих, передбачає трактувати ціноутворення як оцінювальну систему, яка поєднує застосування низки спеціально дібраних методів з різних методичних підходів та створює підґрунтя для визначення ринкового місця отриманої ціни, її відповідності до поставлених підприємством завдань. Уточнено підхід до врахування рівня технологічної готовності, на якому перебуває ІТ-продукт, що на відміну від відомих, сприяє підвищенню рівня точності ціноутворення для ІТ-продуктів. Опираючись на розробки NASA, виділено дев’ять рівнів технологічної готовності продукту, які диференційовано на низький, середній та високий, кожен з яких містить по три рівні готовності послідовно. Відповідно, до цих рівнів готовності продукту, наведено відповідність ризиків, які супроводжуватимуть ІТ-продукт під час комерціалізації. Апробація результатів магістерської кваліфікаційної роботи. Основні положення та результати магістерської кваліфікаційної роботи було опубліковано у фаховій статті: Косач А. І., Мрихіна О. Б., Козевич Р. І., Ченьфань Х. Моніторинг готовності результатів науково-технічних робіт бізнес-структур до комерціалізації // Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: "Економічні науки". – 2023. Об’єктом дослідження є процес обґрунтування стратегії комерціалізації ІТ-продукту. Предмет дослідження – теоретико-методичні і прикладні засади обґрунтування стратегії комерціалізації ІТ-продукту (на прикладі консалтингової онлайн-платформи «HealthyMe»). Мета магістерської кваліфікаційної роботи – дослідження теоретико- методичних засад та розроблення прикладних рекомендацій щодо обґрунтування стратегії комерціалізації ІТ-продукту.