Дослідження та розвиток корпоративної культури ПрАТ «Львівобленерго» в умовах зовнішньоекономічної діяльності

Автор: Караїм Руслан Борисович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах сьогодення корпоративна культура може сприяти розвитку організації або бути джерелом її найбільших труднощів. З одного боку, вона може стояти на заваді ефективному досягненню цілей, а з іншого – сприяти розриву зв’язків всередині організації та з клієнтами. Кожен, хто стикався з міцно сформованою корпоративною культурою, знає, як важко її змінити. Як відомо, корпоративна культура складається з внутрішніх практик, норм і спільних цінностей, якими працівники керуються у своїй повсякденній роботі. Така культура відіграє все більш важливу роль у підборі та утриманні працівників. Своєю чергою, роботодавці з більшою готовністю вживають різних заходів для її свідомого формування, розвитку та донесення до працівників її принципів. Усе вищезазначене обумовлює актуальність тематики кваліфікаційної роботи. Об’єкт дослідження – ПрАТ «Львівобленерго». Предмет дослідження – корпоративна культура ПрАТ «Львівобленерго» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Мета дослідження – розроблення заходів щодо розвитку корпоративної культури ПрАТ «Львівобленерго» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. ПрАТ «Львівобленерго» – це компанія, що працює на ринку надання енергетичних послуг. Сьогодні це енергорозподільча компанія, що пропонує широкий спектр послуг, включно з проектуванням, модернізацією та реалізацією проектів з енергоефективності після виявлення можливостей енергозбереження шляхом проведення енергоаудиту існуючих об’єктів. Встановлено, що ПрАТ «Львівобленерго» розвиває свою корпоративну культуру і за напрямком безпеки та надійності, і за напрямком інновацій та стратегічного розвитку, і за напрямком соціальної відповідальності, і за напрямком професійного розвитку персоналу, і за напрямком формування сприятливого робочого середовища, і за напрямком комунікацій та відкритості тощо. Загалом, у діяльності компанії корпоративна культура визначається набором цінностей, підходів до роботи та основоположних принципів, які впливають на спосіб взаємодії працівників в організації. У роботі виокремлено проблеми розвитку корпоративної культури ПрАТ «Львівобленерго» в умовах зовнішньоекономічної діяльності, а саме: 1. Неструктурованість елементів корпоративної культури ПрАТ «Львівобленерго» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. 2. Низький рівень позиціонування бренду ПрАТ «Львівобленерго» як концептуальної основи розвитку корпоративної культури в умовах зовнішньоекономічної діяльності. У роботі запропоновано захід з розвитку корпоративної культури ПрАТ «Львівобленерго» в умовах зовнішньоекономічної діяльності шляхом: 1. Розроблення кодексу корпоративної культури ПрАТ «Львівобленерго» в умовах зовнішньоекономічної діяльності для інтегрування усіх елементів корпоративної культури. 2. Позиціонування бренду ПрАТ «Львівобленерго» як концептуальної основи розвитку корпоративної культури в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Першим проектним заходом для ПрАТ «Львівобленерго» запропоновано розроблення кодексу корпоративної культури в умовах зовнішньоекономічної діяльності для інтегрування усіх елементів корпоративної культури. Як відомо, такий кодекс фактично є документом, що визначає стандарти та норми поведінки, які очікується від працівників та управлінського персоналу у межах організації. Цей кодекс може включати різні аспекти, такі як чесність, взаєморозуміння, дотримання законів і стандартів, очікувані норми поведінки працівників, а також зобов’язання стосовно корпоративної соціальної відповідальності. Важливо, щоб пропонований для ПрАТ «Львівобленерго» кодекс корпоративної етики відображав особливості цієї організації та її цінності. Другим проектним заходом для ПрАТ «Львівобленерго» пропонується позиціонування бренду як концептуальної основи розвитку корпоративної культури в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Доведено, що бренд та корпоративна культура взаємодіють для створення унікального образу компанії, який впливає на споживачів, партнерів, працівників та інших стейкхолдерів. Загалом бренд ПрАТ «Львівобленерго» – це комплексна концепція, яка включає в себе усі аспекти сприйняття та взаємодії споживачів, клієнтів, партнерів та інших стейкхолдерів із підприємством. У результаті реалізації заходів ПрАТ «Львівобленерго» вдалося збільшити у відносному виразі рентабельність власного капіталу на 1,10%, що і слід було зробити згідно завдання. Ключові слова – етика, зовнішньоекономічна діяльність, корпоративна культура, рентабельність власного капіталу, соціальна відповідальність. Перелік використаних літературних джерел 1. Крикавський, Є., & Калинець, К. (2023). Вплив корпоративної культури на мотивацію та залученість колективу. Економіка та суспільство, 50. 2. Лінгур, Л. (2023). Роль корпоративної соціальної відповідальності у формуванні стратегії розвитку підприємства: сучасний підхід. Економіка та суспільство, 49. 3. Мохненко, А.С., & Мельникова К.В. (2021). Особливості корпоративної культури на IT-підприємствах в сучасних умовах ведення бізнесу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки», 42, 45-49. 4. Цигилик, Н., & Дзюрах, Ю. (2023). HR-менеджмент як інструмент розвитку корпоративної культури органів публічної влади: порівняльний аналіз світових практик. Наукові інновації та передові технології, 5 (19). 5. Череп, А., Маказан, Є., Томарева-Патлахова, В., Лепьохін, О., & Канабекова М. (2023). Модель реалізації механізму формування корпоративної культури підприємства. Financial and credit activity problems of theory and practice, 5, 504-516. 6. Чирва, Г.М., Ткачук, С.П., Корнієнко, Т.О., & Підлісний, Є.В. (2023). Роль керівника в розвитку етичної культури та дотриманні етичних норм. Scientific notes of Lviv University of Business and Law, 37, 155-160.