Дослідження ринку легкових автомобілів України та активізація маркетингової діяльності на ньому ТОВ "Сервісний центр "Діамант" з використанням інструментів цифрового маркетингу
Автор: Косар Олег Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Ефективність функціонування підприємства на ринку визначається його маркетинговою діяльністю, до тлумачення якої існують різні підходи [1, с. 228; 2, с. 53]. В умовах інформатизації суспільства підприємства активно впроваджують у свою діяльність інструменти цифрового маркетингу, сутність якого у наукових публікаціях визначається по різному [3, с. 8; 4, с. 138]. Різними є і функції та інструменти цифрового маркетингу [5]. З метою максимального охоплення різних сегментів ринку підприємствам сьогодні доцільно використовувати мультиканальний цифровий маркетинг [6]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність на ринку легкових автомобілів ТОВ "Сервісний центр "Діамант", особливості впровадження у неї концепції цифрового маркетингу. Предмет дослідження – теоретичні та методичні засади формування маркетингової діяльності торговельного посередника на ринку, використання ним інструментів цифрового маркетингу. Мета дослідження: дослідження українського ринку легкових автомобілів, маркетингової діяльності на ньому ТОВ "Сервісний центр "Діамант", використання ним інструментів цифрового маркетингу та розроблення пропозицій щодо вдосконалення маркетингової діяльності досліджуваного автомобільного дилера на основі використання концепції цифрового маркетингу. Результати дослідження. ТОВ "Сервісний центр "Діамант" виступає офіційним дилером ТМ Toyota на Західній Україні. Воно реалізує нові автомобілі різних цінових категорій, проводить обмін старих на нові, пропонує сервісні послуги, аксесуари та оригінальні запчастини до автомобілів. Клієнт може обрати автомобіль в автосалоні, на сайті або замовити персональну консультацію менеджера онлайн. Маркетингові комунікації ТОВ "Сервісний центр "Діамант" значною мірою орієнтовані на використання Інтернету. Навіть при використанні традиційних інструментів просування, ТОВ "Сервісний центр "Діамант" поєднує їх з інструментами цифрового маркетингу. Значною інформаційною насиченістю користується сайт підприємства, де подається також і контекстна Інтернет-реклама товарів та пропонованих послуг. Досліджуваний дилер сумісно з виробником проводить і заходи стимулювання збуту, він веде сторінки у соціальних мережах, найактивніше – у Facebook. Ринок автомобілів належить до стратегічно важливих. Значне падіння попиту та пропозиції на нові автомобілі спостерігалося на початку війни. У 2023 р. місткість ринку нових автомобілів України зросла після падіння у 2022 р. Цьому сприяла відносна стабільність щодо військових дій, економічна стабільність та наявність автомобілів на складі. Зростання обсягів продажу масових брендів було меншим, ніж преміум брендів. Найбільшим попитом користуються бензинові автомобілі та дизельні. Хоча протягом 2023 р. в Україну було ввезено і рекордну кількість електрокарів. На основі проведеного опитування автолюбителів встановлено, що для переважної більшості респондентів автомобіль є засобом пересування, проте лише 23,2 % респондентів надають перевагу новому автомобілю, враховуючи насамперед ціну та розхід пального. До переваг купівлі автомобілів в салонах офіційних дилерів респонденти віднесли можливість обслуговування та отримання додаткових послуг, надійність договору та повноту інформації про автомобіль, відсутність шахрайства. Популярними джерелами інформації про автомобільний ринок серед респондентів є сайти продавців та соціальні мережі, 75,9 % вважають доцільним спілкування офіційних дилерів із клієнтами у соцмережах. Аналіз веб-сайту ТОВ "Сервісний центр "Діамант" показав, що існує невелика кількість відвідувачів, значна кількість відмов та невисока тривалість перегляду інформації за візит. До джерел трафіку, які майже не використовуються, належать соціальні мережі та поштова розсилка. На підставі проведеного маркетингового дослідження було визначено популярність соціальних мереж та тематику дописів у них, складено дерево цілей. За результатами дослідження визначено, що ТОВ "Сервісний центр "Діамант" доцільно розширити тематику дописів у Facebook, Instagram та Youtube, створити канали у Telegram та Viber, створити сторінку у Linkedin. Ключові слова: маркетингова діяльність, цифровий маркетинг, ринок автомобілів України, нові автомобілі, опитування автолюбителів, соціальні мережі, тематика дописів. Перелік використаних літературних джерел. 1. Гузенко Г.М. Управління та вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві. Економіка і суспільство. 2017. Вип. 12. С. 227-234. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/12_ukr/38.pdf (дата звернення: 21.05.2024). 2. Абрамович І.А., Воловик Д.В. Маркетингова діяльність підприємства та контроль за її реалізацією. Агросвіт. 2020. № 10. С. 52–56. DOI: 10.32702/2306-6792.2020.10. 3. Сохецька А.В. Цифрові маркетингові інструменти для розвитку бізнесу: ретроспективний аналіз, сучасні тенденції, напрями розвитку. Причорноморські економічні студії. 2020. Вип. 50-1. С. 7-12. DOI: 10.32843/bses.50-1. 4. Ажажа М., Венгер О., Фурсін О. Концепція цифрового маркетингу 4.0: еволюція, характеристика, типологія. Humanities studies. 2023. Вип. 14. С. 135–147. DOI: 10.32782/hst-2023-14-91-16. 5. Кулиняк І.Я., Головецький Д.І. Цифрові інструменти маркетингового менеджменту підприємств: роль, переваги та виклики використання. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія "Проблеми економіки та управління". 2023. Вип. 7, № 2. С. 114-125. DOI: 10.23939/semi2023.02.114. 6. Березовська Л., Кириченко А. Цифровий маркетинг як інструмент підвищення ефективності комерційної діяльності підприємства під час війни. Економіка та суспільство. 2023. № 51. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2508 (дата звернення: 16.05.2024). DOI: 10.32782/2524-0072/2023-51-47.