Дослідження ринку ресторанного бізнесу та удосконалення маркетингової діяльності закладу громадського харчування ФОП Луник Андрій Юрійович з використанням інструментів Інтернет-маркетингу

Автор: Брейтер Володимир Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Сучасні виклики в бізнесі потребують сучасних рішень, і тому є необхідність в своєчасному освоєнні нових ринків збуту та впровадженні ефективних маркетингових технологій. Одним з активно розвиваючих каналів продажу є Інтернет. Інтернет став невід’ємною частиною в нашому житті та значно вплинув на методи та стратегі ведення маркетингової діяльності підприємств. Щоб діяльність підприємств була успішною і компанія могла бути конкурентоспроможною, маркетологам необхідно створити нові стратегі, які дозволять пристосуватися до нинішнього середовища [1, 4]. Для організації системи маркетингу в Інтернеті компанії часто залучають фахівців у цій галузі, які обирають необхідні інструменти Інтернет-маркетингу та розробляють комплекс заходів з планування, розробки і впровадження системи продажів для конкретного підприємства [3]. Інтернет сприяє переходу підприємств на більш глобальний рівень, спрощує та покращує укладання різних договорів між підприємствами, прискорює комунікацію і сприяє пошуку цільової аудиторі, а також поширенню своє продукції чи послуг через Інтернет. Бізнесменам доводиться вести Інтернет-маркетинг для постійного виявлення сфери спільних інтересів компаній і клієнтів, адекватного розвитку відносин з клієнтами на основі Інтернет-технологій та завоювання Інтернет-ринку. [2, 5]. Питанням використання Інтернет-технологій в бізнесі, і зокрема, маркетингу, приділяли увагу такі вітчизняні за зарубіжні вчені як: Ілляшенко С.М., Мних О.Б., Косар Н.С., Довгунь О.С., Леонов А.І., Багієв Г. Л., Байков В. Д., Бочко О.Ю., Гайванович Н.В., Котлер Ф., Лінтон І., Пейн Е., Бест Р., Уілсон Р., Філліпс Д., Фрост Р., Хабаров В. С., Халлиган Б. та інші. Війна в Україні радикально змінила і суспільство, і економіку, і увесь бізнес і цілому. Ресторанний бізнес крани не виняток, адже залежно від регіону, даний вид бізнесу зазнав впливу війни як від нульового рівня (наприклад заклади швидкого харчування західних міст), так і до абсолютно руйнівного, коли бізнес припиняв своє існування (повне знищення закладів у містах сходу держави). Проте попри усі виклики, більшість закладів ресторанного господарства успішно адаптувалися до навколишніх умов, і навіть намагаються зайняти високі конкурентні позиці. Важливим завдання на сьогодні є чітке розуміння наявності закладів ресторанного господарства у конкретному регіоні крани, виокремлення найбільш життєздатних концепцій та форматів суб’єктів ресторанного бізнесу. Ресторанний ринок України є цікавим об’єктом наукових досліджень, особливо його розвиток в умовах повномасштабної війни рф проти України. Низка вітчизняних вчених постійно досліджують нагальні питання цього сегменту економіки, досліджують критичні зміни в внутрішньому та зовнішньому середовищі підприємств гостинності, виокремили тенденції осучаснення існуючих бізнес-моделей та сервісних технологій українських закладів ресторанного господарства, провели дослідження впливу сегменту HoReCa на розвиток глобального економічного ринку. Проте більшість вчених розглядають вплив війни на ресторанний бізнес у довгостроковій перспективі, не акцентуючи увагу на сучасному стані ринку ресторанного бізнесу в Україні та вирішенні проблем практичного спрямування. У зв’язку з цим посилюється необхідність дослідження сучасних тенденцій, структури та динаміки його розвитку [6]. Об’єктом дослідження є система управління маркетинговою діяльністю закладу громадського харчування ФОП Луник Андрій Юрійович. Предметом дослідження є принципи, методи та інструменти управління маркетинговою діяльністю ФОП Луник Андрій Юрійович. Метою дослідження є теоретичне обгрунтування та практичне дослідження різних аспектів управління маркетинговою діяльністю підприємства у сучасних умовах з використанням інструментів Інтернет-маркетингу. Результати дослідження. В магістерському досліджені розглянуто теоретико-методологічні аспекти управління маркетинговою діяльністю підприємства в сучасних умовах. Визначено сутність управління маркетинговою діяльністю підприємства та узагальнити основні методи оцінювання ефективності управління маркетинговою діяльністю. Обґрунтовано сутність, особливості та функції Інтернет-маркетингу. Описано класифікацію інструментів та різноманітність форм Інтернет-маркетингу. Представлено характеристики сучасного стану ринку ресторанного бізнесу в Україні, проаналізовано специфіку, тенденції та перспективи його розвитку. Проаналізовано виробничо-господарську та фінансово-економічну діяльність суб’єкта ресторанного гсподарстваФОП Луник Андрій Юрійович. Показано вплив факторів макромаркетинговоїго середовища та проведено аналіз внутрішнього середовища та маркетингової діяльності підприємства. Здійснено маркетингове дослідження та аналітичний огляд потреб клієнтів закладів ресторанного господарства. Обґрунтовано STEP та SWОT-аналізи суб’єкта ресторанного господарства ФОП Луник Андрій Юрійович. Досліджено стратегічне управління діяльністю в умовах маркетингової орієнтаці, оцінено конкурентне середовище і окреслено проблеми управління маркетинговою діяльністю суб’єкта ресторанного бізнесу. Запропоновано рекомендації щодо удосконалення управління маркетинговою діяльністю підприємства в сучасних умовах з використанням інструментів Інтернет-маркетингу. Розроблено пропозиції впровадження цифрових маркетингових технологій в діяльність. Запропоновано вдосконалення SMM-просування ФОП Луник Андрій Юрійович в соціальних мережах. Розроблено економічне обґрунтування доцільності використання SMM-інструментів для підвищення ефективності маркетингової діяльності суб’єкта підприємництва. Висновки дослідження та рекомендації щодо удосконалення управління маркетинговою діяльністю на основі використання інструментів Інтернет-маркетингу у закладі ресторанного господарства ФОП Луник Андрій Юрійович були прийняті до уваги та можуть знайти конкретну реалізаціїю в частині пропозицій. Ключові слова: управління маркетинговою діяльністю, інструменти Інтернет-маркетингу, ринок ресторанного бізнесу, маркетингові дослідження, соціальні мережі, конкурентне середовище, цифрові технології, ефективність маркетингової діяльності. Перелік використаних літературних джерел. 1. Гайванович Н.В., Шатова М.В. Дослідження поведінки споживачів в омніканальному середовищі електронної комерції в Україні. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво, 2021. № 6 (123) С. 21-29. DOI: 10.32840/1814-1161/2021-6-3 2. Довгунь О. С., Фалович В.А. Комунікації підприємств в Інтернеті: тренди та напрями розвитку. Вісник Одеського національного університету. Серія : Економіка. 2018. Т. 23, Вип. 1. С. 59-62. 3. Косар Н. С., Мних О. Б., Крикавський Є. В., Леонова С. В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів. 2018. 460 с. 4. Шестакова, А.В. SMM та аналітика ринку: навч. посібник. Житомир. 2021. 215 с. 5. Bochko O., Kuziak V., Rosola U., Karpii O., Stepanenko N., Volkova I. Investigation of the tendencies of social networking in the modern society. Education excellence and innovation management: A 2025 Vision to sustain economic development during global challenges: proceedings of the 35th International business information management association conference (IBIMA), 1–2 April 2020 Seville, Spain. 2020. C. 1872–1884.