Дослідження та удосконалення маркетингової діяльності АТ "КРЕДОБАНК" на засадах партнерського маркетингу
Автор: Панакшев Володимир Олександрович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Маркетинг як теорія управління ринком виник на початку 20 століття. Маркетинг як наука виник, коли пропозиція товарів почала перевищувати попит. Наслідком цього явища є посилення конкуренції. Тому перевагою є не виробництво продукту, а його продаж. В сьогоднішніх умовах маркетинг- це діяльність, спрямована на створення попиту для досягнення цілей компанії шляхом максимального задоволення потреб споживачів [4, С. 4]. При цьому відносини з іншими суб’єктами господарювання та постачальниками сировини вимагають побудови взаємної довіри. Відносини, засновані на довірі, є міцнішими і тривалішими. Зрештою, компанії, які вступають у партнерські відносини, прагнуть узгодити свої стратегії та можливості, щоб цінність товару/послуги, яку організація продає/надає кінцевим споживачам зростала [1, с. 109]. Обов’язковою умовою успішної співпраці є надання інформації про діяльність залучених сторін та залучення кінцевого споживача на всіх етапах виробництва, починаючи з постачання сировини. Підтримуючи комунікацію з основними учасниками взаємодії та своєчасно реагуючи на їхні вимоги, компанії можуть створювати нову цінність. Співпрацю між учасниками ринку та представниками влади науковці називають партнерським маркетингом. Партнерський маркетинг як ефективний важіль активної державної соціальної політики базується на принципі трипартизму і вводить в процес управління три автономні структури: державу, найманих працівників і підприємців усіх форм власності [2, С. 274]. Партнерський маркетинг — це стратегія, при якій компанії співпрацюють з іншими підприємствами або організаціями для досягнення спільних маркетингових цілей. Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є маркетингова діяльність на засадах партнерського маркетингу. Предметом дослідження є процеси розвитку маркетингової діяльності АТ «Кредобанк» з урахуванням партнерського маркетингу. Мета даної роботи полягає в теоретичному обґрунтуванні та практичні розробці напрямів удосконалення маркетингової діяльності АТ «Кредобанк» на засадах партнерського маркетингу. Результати роботи. В основі партнерського маркетингу лежить взаємна вигода: компанії обмінюються ресурсами, знаннями та доступом до ринків, щоб збільшити свою аудиторію, покращити обслуговування клієнтів та підвищити конкурентоспроможність. Це може включати спільні рекламні кампанії, партнерські програми, спільне розроблення продуктів та інтеграцію технологій. Завдяки партнерському маркетингу компанії можуть ефективніше використовувати свої ресурси, збільшувати свою видимість на ринку та пропонувати клієнтам більш цінні та інноваційні рішення. Обґрунтовано, що кредитування домогосподарств є важливою складовою фінансової системи, оскільки воно може задовольнити різні фінансові потреби населення. АТ «КРЕДОБАНК» пропонує своїм клієнтам підключення до системи "KredoDirect", яка дозволяє управляти власними рахунками без необхідності особистого відвідування відділу продажів банку, через Інтернет або консультантів колл-центру. АТ «КРЕДОБАНК» дотримується наступних принципів: системність, стандартизація, комплексність рішень, динамічність та оптимальність. Цінова політика ПАТ «КРЕДОБАНК» реалізується в декілька етапів: визначення цінових орієнтирів, визначення собівартості виробництва та реалізації послуг, аналіз цін на аналогічні продукти конкурентів, проведення роздрібних операцій. У своїй системі збуту АТ «КРЕДОБАНК» використовує прямі канали продажів. До прямих каналів продажів відносяться: універсальні відділення, спеціалізовані відділення, повністю автоматизовані відділення, малі відділення, автоматизовані каси, фінансові супермаркети, електронні платіжні системи в магазинах, системи на основі карток та смарт-термінали, а також банківські послуги на мобільних пристроях, що надаються через систему доставки, яка є операційною мережею. Довіра до банку є важливим фактором стимулювання кредитування; і навпаки, рівень кредитування впливає на довіру до банку. Банки з вищою надійністю здатні залучати кошти на більш вигідних умовах, полегшуючи таким чином доступ до фінансових ресурсів. Побудовано модель прогнозування обсягу кредитів, наданих депозитними установами місцевим органам влади у Львівській області з березня 2024 року по липень 2024 року, має вигляд y = 8,1264х + 436,14, R2 = 0,9254, що свідчить про валідність моделі. Модель прогнозування обсягу кредитів, наданих депозитними корпораціями місцевим та регіональним органам влади в межах Львівської області з березня 2024 року по липень 2024 року, має вигляд y=15,338х + 659939, R2=0,8172, що свідчить про достовірність моделі. Встановлюючи та підтримуючи стратегічні партнерські відносини з іншими компаніями та організаціями, АТ «Кредобанк» може розширити свої можливості та отримати доступ до нових сегментів ринку. Це включає співпрацю з технологічними компаніями для впровадження інноваційних цифрових рішень та з платіжними системами для розширення мережі обслуговування. При побудові ефективної взаємодії між учасниками партнерських відносин, запропоновано враховувати основні принципи організаційно-економічних механізмів партнерських відносин у банківській сфері на основі маркетингу. Такими основними принципами є: цілеспрямованість, застосування системного підходу, ефективність застосування, оптимальність, комплексність масштабів, багатоваріантність, надійність, наукова обґрунтованість та автоматизація процесу взаємодії між банками. Ключові слова: маркетингова діяльність, партнерський маркетинг, банківський маркетинг, банківська сфера, ринок банківських послуг. Перелік використаних літературних джерел: 1. Борисенко О. С., Фісун Ю. В. Маркетинг відносин як сучасна концепція маркетингу. Інфраструктура ринку. 2017. Вип. 7. С. 107–113. 2. Гудзь О. Є. Гармонізація механізму стратегічного управління інноваційним розвитком підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип. 3. С. 272–277. 3. Гулей А. І., Гулей С. А. Цифрова трансформація вітчизняного банківського середовища в умовах розвитку фінтех-екосистеми. Український журнал прикладної економіки. 2019. Том 4. № 1. С. 6-15. 4. Двуліт З. П., Завербний А. С., Романюк А. О. Диджиталізація –дієвий інструментантикризового розвитку бізнесу в умовах пандемії. Ефективна економіка, 2021. No 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8557 (дата звернення: 24.01.2024). http://doi.org/: 10.32702/2307-2105-2021.1.52. 5. Соколюк К. Ю., Ліпковська К. А., Березюк В. О. Значення і вплив сучасних інформаційних технологій на розвиток банківського маркетингу. Інфраструктура ринку. 2019. Вип. 30. C. 225–229. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/30_2019_ukr/36.pdf 6. Торяник Ж. І. Нові тенденції банківського маркетингу: вітчизняний і зарубіжний досвід. Вісник Університету банківської справи Національного банку України. 2016. № 1 (16). С. 219–224.