Реконструкція магістральної вулиці в м. Кропивницький Кіровоградської області з влаштуванням конструктивних шарів дорожнього одягу укріплених цементом

Автор: Оробець Григорій Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Завданням даного проєкту передбачається розробка проєктно-кошторисної документації для рекострукції мігістральної вулиці в м. Кропивницький Кіровоградської області. Об’єкт дослідження: магістральна вулиця в м. Кропивницький Кіровоградської області. Предмет дослідження: розроблення проєктно-кошторисної документації. Мета дослідження: розробити робочий проєкт на рекострукцію мігістральної вулиці в м. Кропивницький Кіровоградської області. Проєкт скаладається з пояснювальної записки і 10 креслень формату А1. Пояснювальна записка містить анотацію, основну проєктну частину з всіма проєктними рішеннями, віломість потреби матеріалів, механізмів і живої сили, коротко розписана Охорона праці і пожежна безпека на об’єкті, і кошторисна документація. При розробці робочого проєкту на капітальний ремонт цієї ділянки прийняті проєктні рішення відповідають вимогам по ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги». Ділянка проєктованої вулиці у м. Кропивницький Кіровоградсської області, за функціональним призначенням являє собою магістральну вулицю районного значення згідно ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів» , класифікацій вулиць за генеральним планом міста Кропивницький. Магістральна вулиця має велике значення для міста Кропивницький: - забезпечує транспортний та пішохідний зв’язки між житловими, та промисловими районами та в їх межах, між громадськими центрами; - забезпечує виходи на інші магістральні вулиці; Основне призначення дороги – це забезпечення дозволеної швидкості, безпеки і комфортності руху при перевезенні пасажирів та вантажів, у відповідності до сучасних вимог, забезпечення пішохідного зв’язку в середині району. Початок проєктованої ділянки - примикання до дороги загального користування, кінець ділянки – кільцева розв’язка з другорядною дорогою. Відповідно до завдання на проєктування проєктом передбачено: перевлаштування двосмугової проїзної частини та двосторонніх тротуарів, влаштування велодоріжок (велосмуг), влаштування кишень для паркування, розроблення організації дорожнього руху на всій ділянці об’єкту, а також використати в конструкції дорожьного одягу матеріали укріплені цементом. Реконструкція проводиться з метою покращення техніко-експлуатаційних показників вулиці та умов руху транспорту та пішоходів. Проїзна частина існуючого дороги є у незадовільному стані з багатьма вибоїнами. Покриття тротуарів в непрохідному стані. Дорожня розмітка постиралась. Критерієм для призначення рекоснтрукції є такий транспортно-експлуатаційний стан дороги, який не задовольняє вимогам міцності дорожньої конструкції (з її підсиленням та вирівнюванням поздовжнього та поперечного профілів або влаштування нового дорожнього одягу окремими ділянками в місцях розширення проїзної частини, виправлення і перебудова земляного полотна) та/або безпеки дорожнього руху відповідно до чинних нормативно-технічних документів. Реконструкція виконується комплексно по всіх спорудах і елементах дороги, що ремонтується.. Реконструкція виконується відповідно до розробленої і затвердженої в встановленому порядку проектно-кошторисної документації. Під час реконструкції вулиці і дорожніх споруд належать провести такі роботи: - виправлення земляного полотна у плані, поздовжньому і поперечному профілях; усунення руйнувань, що виникли внаслідок недостатнього водовідведення, стихійних лих або зсувних процесів; - влаштування дренажів, ізолюючих прошарків; укріплення укосів та інші роботи, що забезпечують стійкість земляного полотна; - відновлення діючих та влаштування нових споруд водовідведення, берегозахисту та зливової каналізації; - влаштування земляного полотна та водовідведення на розширеннях для додаткових смуг руху, перехідно-швидкісних смуг, майданчиках для зупинки і стоянки транспортних засобів, на перехрещеннях (у тому числі у різних рівнях), майданчиках відпочинку, під’їзних автомобільних дорогах (під’їздах) до розв’язок, об’єктів дорожньо-експлуатаційних служб, об’єктів сервісу, діючих прикордонних пунктів і пунктів пропуску, ґрунтових, піщаних кар’єрів та на об’їзних дорогах, що ремонтуються; - влаштування та відновлення укріплення розділювальних смуг, укосів і узбіч земляного полотна. Прокладання траси виконувалось з максимальним збереженням напрямку існуючої дороги в межах існуючої забудови . Ключові слова: реконструкція, магістральна вулиця, м. Кропивницький проектно-кошторисна документація