Дослідження матеріалів, виготовлених за технологією "холодного ресайклінгу" для шарів основи дорожнього одягу
Автор: Шіц Ігор Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Шіц Ігор Іванович, керівник Петровська Н.І., канд. техн. наук, доцент кафедри АДМ. Дослідження матеріалів, виготовлених за технологією «холодного ресайклінгу» для шарів основи дорожнього одягу - Національний університет “Львівська політехніка”, Львів 2024. Останнім часом «холодний ресайклінг» став поширеною технологією при влаштуванні шарів основи дорожнього одягу. Дана технологія дозволяє повторне використання матеріалів основ і покриття. Згідно з технологією будівництва, глибиною регенерації та місцем переробки, технології «холодного ресайклінгу» включають три методології: «холодний ресайклінг» на місці, «холодний ресайклінг» на заводі і повний ресайклінг. Використання відфрезерованого асфальтобетону у якості заповнювача у сумішах виготовлених за технологією «холодного ресайклінгу» можливе при усіх трьох методологіях. Повний ресайклінг і «холодний ресайклінг» на місці дозволяє не вивозити відфрезерований матеріал із дороги. Технологія «холодного ресайклінгу» передбачає використання різних типів в’яжучого: органічне, неорганічне та комплексне. Також існує можливість додавання нового кам’яного матеріалу. У даній магістерській кваліфікаційній роботі досліджувались матеріали виготовлені за технологією «холодного ресайклінгу» без додавання нового кам’яного матеріалу укріплені комплексним в’яжучим. Також для порівння було досліджено аналогічні матеріали укріплені лише портландцементом. Результати досліджень довели можливість виготовлення матеріалів за технологією «холодного ресайклінгу» із різними емульсіями та різною їх кількістю у суміші. Мета дослідження: проектування та дослідження матеріалів, що були виготовлені за технологією «холодного ресайклінгу» на основі катіонних бітумних емульсій із використанням різних емульгаторів на хлоридній кислоті. Предмет дослідження: встановлення показників якості суміші та матеріалів виготовлених за технологією «холодного ресайклінгу» на основі різних складів катіонних бітумних емульсіях. Об’єкт дослідження: суміш та матеріали виготовлені за технологією «холодного ресайклінгу». Завдання дослідження: 1. Провести огляд проблематики використання матеріалів виготовлених за технологією «холодного ресайклінгу». 2. Підібрати вихідні матеріали для проектування сумішей для «холодного ресайклінгу». 3. Навести методи досліджень бітумних емульсій, відпрацьованого асфальтобетону (фрезерованого матеріалу) та самих матеріалів дорожніх виготовлених за технологією «холодного ресайклінгу». 4. Запроектувати та дослідити особливості катіонних бітумних емульсій. 5. Запроектувати та дослідити суміші для «холодного ресайклінгу» та матеріали виготовлені за технологією «холодного ресайклінгу». 6. Визначити вплив використаної бітумної емульсії та її кількість на фізико-механічні показники матеріалів дорожніх виготовлених за технологією «холодного ресайклінгу». Ключові слова: комплексне в’яжуче, мінеральне в’яжуче матеріали дорожні, суміш, технологія холодного ресайклінгу, фрезерований матеріал. Список літератури 1. ДСТУ Б В.2.7-129:2013 Емульсії бітумні дорожні. Технічні умови. 2. ДСТУ 8976:2020 Матеріали дорожні, виготовлені за технологією холодного ресайклінгу. Технічні умови. 3. A. Stimilli, G. Ferrotti, A. Graziani, F. Canestrari, Performance evaluation of A cold-recycled mixture containing high percentage of reclaimed asphalt, Road Mater. Pavement Des. 14 (sup1) (2013) 149–161. 4. A.K. Apeagyei, B.K. Diefenderfer, Evaluation of cold in-place and cold central plant recycling methods using laboratory testing of ?eld-cored specimens, J.Mater. Civ. Eng. 25 (11) (2013) 1712–1720. 5. G. Bozzolo, J. Ferrante, The Performance of Full-Depth Reclamation and Cold In-Place Recycling Techniques in Quebec, in: Presented at the Conference of the Transportation Association of Canada, 2005, pp. 12191–12197. 6. C. Berthelot, R. Gerbrandt, Cold in-place recycling and full-depth strengthening of clay-till subgrade soils results with cementitious waste products in northern climates, Transp. Res. Rec. J. Transp. Res. Board 1787 (1) (2002) 3–12. 7. A. Carter, N. Bueche, D. Perraton, Laboratory Characterization of CIR and FDR Materials, in: Presented at the 3rd Specialty Conference on Material Engineering and Applied Mechanics, 2013, pp. 4459–4468. 8. M. Stroup-Gardiner, Selection guidelines for in-place recycling projects, Transp. Res. Rec. J. Transp. Res. Board 2306 (1) (2012) 3–10.