Проєкт капітального ремонту ділянки автомобільної дороги III – II категорії у Львівській області з влаштуванням кільцевої розв’язки

Автор: Тимчишак Тарас Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Капітальний ремонт автомобільної дороги виконується на території Львівської області та пов’язує між собою районні центри , населені пункти областей з областями України . По дорозі буде здійснюватися великий обсяг міжміських та міжнародних перевезень з необхідними швидкостями, для забезпечення зв’язку з обласними центрами та населеними пунктами Львівської області та буде пов’язувати між собою районні центри та населені пункти області . Екологічна обстановка в населених пунктах не буде погіршуватися, пропускна здатність пересічень в одному рівні в час "пік" не буде знижуватися. Капітальний ремонт виконується відповідно до розробленої і затвердженої в встановленому порядку проєктно-кошторисної документації. Завданням даного проєкту передбачається розробка проєктно-кошторисної документації капітального ремонту автомобільної дороги ІІІ-ІІ категорії у Львівській області. Підставами для проєктування є покращення експлуатаційного стану дороги та безпеки дорожнього руху, підвищення транзитного потенціалу Львівської області. По своїм геометричним параметрам дорога відповідає нормативним параметрам ІІІ-ІІ технічної категорії автодоріг загального користування. Проєктом передбачено капітального ремонту ділянки автомобільної дороги III – II категорії з влаштуванням кільцевої розв’язки. Земляне полотно запроєктоване з урахуванням особливостей рельєфу місцевості, кліматичних і грунтово–геологічних умов району прокладання траси в дорожньо–кліматичній зоні У-ІІ. Дорожні розв’язки в залежності від сумарної інтенсивності руху на них поділяються на класи. Вибір типу та схеми дорожньої розв’язки виконують з врахуванням її пропускної спроможності, безпеки та зручності руху транспорту. Розв’язки доріг необхідно проєктувати на основі перспективної інтенсивності руху і складу транспортних потоків на усіх напрямках. Колове примикання на ПК 1535+55 відноситься до IV класу розв’язки . Розв’язки кільцевого типу споруджують, коли інтенсивність руху на дорогах, які примикають, однакова або відрізняється не більше ніж на 20%, а лівоповоротні потоки на обох дорогах становять не менше 40%. Для підвищення безпеки та покращення умов руху на примиканні доріг в одному piвні їх переобладнують на колове примикання, рух на якому здійс-нюється по колу. Рух через перехрестя здійснюється по дорозі з одностороннім рухом проти годинникової стрілки навколо острівця безпеки, який розміщено в центрі перехрестя і який зменшує небезпеку на примиканні доріг. Радіус по внутрішній крайці проїзної частини R=12 м. Рух на в’їзді на коло підпорядкований правилу „поступись дорогою” тому транспорту, який рухається по колу. При двосмуговому русі на колі потоки руху, як правило, будуть пере-тинатися під гострим кутом. При цьому швидкість руху примусово знижують до 40 км/год. за допомогою засобів управління дорожнім рухом. При розробці проєктів на будівництво розв’язок доріг необхідно перед-бачати можливість перспективного розвитку доріг та реконструкцію розв’язок більш високого класу із збільшенням пропускної спроможності та безпеки руху транспортних засобів. Об’єкт дослідження: автомобільна дорога ІІІ категорії у Львівській області Предмет дослідження: розроблення проєктно-кошторисної документації. Мета дослідження: розробити проєкт капітального ремонту ділянки автомобільної дороги III – II категорії у Львівській області з влаштуванням кільцевої розв’язки. При розробці робочого проєкту капітального ремонту цієї ділянки прийняті проєктні рішення відповідають вимогам по ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги». Ключові слова: : капітальний ремонт, інтенсивності рух, кільцева розв’язка, відстані видимості, проєктно-кошторисна документація.