Проєкт капітального ремонту мостового переходу на автомобільній дорозі Рівне – Перемишляни у Львівській області
Автор: Мочурад Олексій Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єкт розробки – Міст через р. Гологірка, що розташований в с. Красне на автомобільній дорозі загального користування державного значення Т-18-06 Рівне – Млинів – Берестечко – Буськ – Перемишляни, км 158+847,52 у Львівській області. Міст побудований в 1962 році, капітальний ремонт проведений у 1984 році. Міст через р. Гологірка прямий, розташований прямій ділянці в плані, поперечний ухил проїзної частини складає 16,00‰. Міст загальною довжиною 12,60 м, розрізної системи, за схемами існуюча частина 1х11,36 м, добудована частина 1х12,00 м. Габарит моста Г-12,30+1х1,55+1х1,60 м. Підмостовий габарит становить 1,50 м. Предмет розробки – розробка проєкту капітального ремонту мостового переходу на автомобільній дорозі Рівне – Перемишляни у Львівській області. Технічний стан моста за рейтингом основних конструктивних елементів згідно з класифікацією ДСТУ-Н Б В.2.3-23:2009 визначено як 4 – обмежено працездатний, що вимагає приведення у відповідність експлуатаційних параметрів споруди з параметрами автомобільної дороги державного значення III категорії. Мета розробки – проект капітального ремонту моста має за мету передбачити виконання ремонтно-відновлювальних робіт на ушкоджених ділянках крайніх та проміжних опор і плит прогонових будов зі заміною насадок берегових опор, встановленням нових опорних частин РОЧ та заміною збірних плит прогонової будови, з переулаштуванням ділянок сполучення мосту з автодорожніми підходами, влаштуванням об’єднуючої температурно-нерозрізної монолітної залізобетонної плити проїзної частини, сучасних бар’єрних та перильних огороджень та нового дорожнього одягу на мосту, тротуарах і на підходах до споруди. Запроектована зміна мостового габариту з Г-12,30+1х1,55+1х1,60 м на Г- 9,0+2х2,25 м зі сприйняттям прогоновими будовами моста нормованих тимчасових навантажень А11 в комбінації з пішохідним навантаженням на тротуари, НК-80 згідно чинних норм проектування нових мостів ДБН В.1.2-15:2009, ДБН В. 2.3-22:2009, ДБН В.2.3-5-2018, ДБН Б 2.2-12:2018. Розширення і одночасне підсилення прогонових будов моста забезпечується улаштуванням поверх них і включенням в сумісну роботу з ними плоскої монолітної залізобетонної накладної плити з двобічними консольними звисами. За рахунок використання накладної плити розрізна система моста перетворюється в температурно-нерозрізну, що дозволяє зменшити кількість надопорних деформаційних швів. Результати розробки – капітальний ремонт моста запроектований на перспективу за нормативами як для мостової споруди, розташованої на автомобільній дорозі III категорії, що співпадає з магістральною автомобільною дорогою загального користування державного значення Т-18-06 Рівне – Млинів – Берестечко – Буськ – Перемишляни, а саме: • габарит проїзної частини – 7,0 м з двобічними смугами безпеки по 1,0 м кожна; • двосторонні тротуари по 2,25 м зі забезпеченням можливості безпечного пересування пішоходів, велосипедистів та мало мобільних груп населення; • нормовані тимчасові навантаження А11, НК-80, пішоходи на тротуарах; • розташування нормованих навантажень на прогоновій будові згідно вимог ДБН В.1.2-15:2009; • огорожі безпеки на мостовому полотні – підвищена напівжорстка металева бар’єрна огорожа проїзної частини зі стояками, здатними до деформації, і гнучкими балками та підвищена металева перильна огорожа тротуарів; • розширення прогонової будови передбачено виконати монолітною залізобетонною накладною плитою з виступаючими консолями. Для покращення транспортно-експлуатаційних показників моста та підвищення його довговічності проектом передбачено виконання комплексу ремонтно-відновлювальних робіт, а саме: ремонт крайніх і проміжних опор, заміна плит прогонової будови, повний демонтаж існуючого мостового полотна з наступним улаштуванням плоскої монолітної залізобетонної накладної плити, встановлення нових деформаційних швів, вкладання конструктивних шарів дорожнього одягу проїзної частини і тротуарів, інженерне облаштування мостового полотна, що включає в себе бордюрні огородження, металеві бар’єрні огородження, металеві перильні огородження підвищеного типу. Ключові слова: міст, прольотні будови, проїзна частина, тротуари, опори, деформаційні шви, опорні частини, накладна плита, бар’єрне огородження, перильне огородження, несуча здатність, довговічність