Проєкт капітального ремонту мостового переходу на автомобільній дорозі Герца – КПП “Дяківці” у Чернівецькій області
Автор: Адамик Орест Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єкт розробки – Міст через річку Тернавка, що розташований у Чернівецькій області Герцаївського району неподалік міста Герца на автомобільній дорозі місцевого значення Т-26-04 Чернівці – Герца – КПП “Дяківці”. Міст через річку Тернавка, розташований на прямій ділянці в плані. Міст загальною довжиною 36,60 м, розрізної системи, за схемою 3х12,00 м. В поперечному перерізі кожна прогонова будова моста складається з 12 плит П-12 суцільного перерізу довжиною 12,0 м, індивідуального проектування, об’єднаних між собою шпонковими стиками. Габарит Г-9,50+2х0,75 м. Предмет розробки – розробка проєкту капітального ремонту мостового переходу через річку Тернавка, розташованого на автомобільній дорозі Герца – КПП “Дяківці” у Чернівецькій області. Технічний стан моста за класифікацією ДСТУ-Н Б В.2.3-23:2009 визначено як 4 – обмежено працездатний, що вимагає приведення у відповідність експлуатаційних параметрів споруди з параметрами автомобільної дороги державного значення III категорії. Мета розробки – проект капітального ремонту моста має за мету передбачити виконання ремонтно-відновлювальних робіт на ушкоджених ділянках крайніх та проміжних опор і плит прогонових будов з улаштуванням на берегових опорах монолітної шафової стінки, з переулаштуванням ділянок сполучення мосту з автодорожніми підходами з використанням нових перехідних плит, влаштуванням об’єднуючої температурно-нерозрізної монолітної залізобетонної плити проїзної частини прогонових будов, сучасних бар’єрних та перильних огороджень та нового дорожнього одягу на мосту, тротуарах і на підходах до споруди. Існуючий мостовий габарит (Г-9,0+2х0,75 м) не змінюється зі сприйняттям прогоновими будовами моста нормованих тимчасових навантажень А15 в комбінації з пішохідним навантаженням на тротуари, НК-100 згідно чинних норм проектування нових мостів ДБН В.1.2-15:2009, ДБН В. 2.3-22:2009, ДБН В.2.3-5-2018, ДБН Б 2.2-12:2018. Розширення і одночасне підсилення прогонових будов моста забезпечується улаштуванням поверх них і включенням в сумісну роботу з ними плоскої монолітної залізобетонної накладної плити з двобічними консольними звисами. За рахунок використання накладної плити розрізна система моста перетворюється в температурно-нерозрізну, що дозволяє зменшити кількість надопорних деформаційних швів. Результати розробки – капітальний ремонт моста запроектований на перспективу за нормативами як для мостової споруди, розташованої на автомобільній дорозі III категорії, що співпадає з магістральною автомобільною дорогою місцевого значення Герца – КПП “Дяківці” у Чернівецькій області, а саме: • габарит проїзної частини – 7,0 м з двобічними смугами безпеки по 1,0 м кожна; • двосторонні тротуари (технічні проходи) по 0,75 м зі забезпеченням можливості безпечного пересування поодиноких пішоходів; • нормовані тимчасові навантаження А15, НК-100, пішоходи на тротуарах; • розташування нормованих навантажень на прогоновій будові згідно вимог ДБН В.1.2-15:2009; • огорожі безпеки на мостовому полотні – підвищена напівжорстка металева бар’єрна огорожа проїзної частини зі стояками, здатними до деформації, і гнучкими балками та підвищена металева перильна огорожа тротуарів; • розширення прогонової будови передбачено виконати монолітною залізобетонною накладною плитою з виступаючими консолями. Для покращення транспортно-експлуатаційних показників моста та підвищення його довговічності проектом передбачено виконання комплексу ремонтно-відновлювальних робіт, а саме: ремонт крайніх і проміжних опор, ремонт плит прогонових будов, повний демонтаж існуючого мостового полотна з наступним улаштуванням плоскої монолітної залізобетонної накладної плити, встановлення нових деформаційних швів, вкладання конструктивних шарів дорожнього одягу проїзної частини і тротуарів, інженерне облаштування мостового полотна, що включає в себе бордюрні огородження, металеві бар’єрні огородження, металеві перильні огородження підвищеного типу. Ключові слова: міст, прольотні будови, проїзна частина, тротуари, опори, деформаційні шви, опорні частини, накладна плита, бар’єрне огородження, перильне огородження, несуча здатність, довговічність