Проєкт ділянки автомобільної дороги Iб категорії у Полтавській області з розробленням схем організації дорожнього руху в межах пересічення в двох рівнях

Автор: Червінко Максим-Андріан Орестович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Будівництво автомобільної дороги виконується на території Полтавської області та пов’язує між собою районні центри, населені пункти областей з областями України. Спорудженою дорогою буде здійснюватися великий обсяг міжміських та міжнародних перевезень з необхідними швидкостями, для забезпечення зв’язку з обласними центрами та населеними пунктами Полтавської області і буде пов’язувати між собою районні центри та населені пункти області. Екологічна обстановка в населених пунктах не буде погіршуватися, пропускна здатність пересічень в одному рівні в час “пік” не буде знижуватися. Будівництво виконується відповідно до розробленої і затвердженої в установленому порядку проєктно-кошторисної документації. Завданням даного проєкту передбачається розробка проєктно-кошторисної документації будівництва автомобільної дороги Iб категорії у Полтавській області. Підставами для проєктування є покращення експлуатаційного стану дороги та безпеки дорожнього руху, підвищення транзитного потенціалу Полтавської області. За своїми геометричними параметрами дорога відповідає нормативним параметрам Іб технічної категорії автомобільних доріг загального користування. Проєктом передбачено будівництво ділянки автомобільної дороги Iб категорії з розробленням схем організації дорожнього руху в межах пересічення в двох рівнях. Земляне полотно автомобільної дороги запроєктоване з урахуванням особливостей рельєфу місцевості, кліматичних і грунтово-геологічних умов району прокладання траси в дорожньо-кліматичній зоні У-ІІ. Дорожні розв’язки в залежності від сумарної інтенсивності руху на них поділяються на класи. Вибір типу та схеми дорожньої розв’язки виконують з врахуванням її пропускної спроможності, безпеки та зручності руху транспорту. Розв’язки доріг необхідно проєктувати на підставі перспективної інтенсивності руху і складу транспортних потоків на усіх напрямках. При розробці проєктів на будівництво розв’язок доріг необхідно передбачати можливість перспективного розвитку доріг та реконструкцію розв’язок більш високого класу із збільшенням пропускної спроможності та безпеки руху транспортних засобів. Вибір класу і схеми розв’язок доріг та обґрунтування технічних рішень слід виконувати на основі техніко-економічного порівняння варіантів з урахуванням їх пропускної спроможності, безпеки і зручності руху, дорожньо-транспортних витрат на їх будівництво і утримання, архітектурно-естетичних вимог, вимог охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання сільськогоcподарських угідь. Розв’язки доріг рекомендується розташовувати на вільних від забудови територіях. Поздовжній похил доріг на підходах до дорожніх розв’язок на відстані видимості для зупинки автомобіля повинен бути до 40 ‰. Схеми розв’язок доріг залежно від сукупності місцевих умов необхідно приймати в кожному конкретному випадку індивідуально. Параметри плану та поздовжніх профілів лівоповоротних та правоповоротних з’їздів необхідно приймати такими, які б забезпечували розрахункові швидкості, наведені в ДБН В.2.3-4:2015 “Автомобільні дороги”. Об’єкт дослідження: автомобільна дорога Іб категорії у Полтавській області. Предмет дослідження: розроблення проєктно-кошторисної документації. Мета дослідження: розробити робочий проєкт на будівництво автомобільної дороги Iб категорії з розробленням схем організації дорожнього руху в межах пересічення в двох рівнях. При розробці робочого проєкту на будівництво цієї ділянки автомобільної дороги усі прийняті проєктні рішення відповідають вимогам ДБН В.2.3-4:2015 “Автомобільні дороги”. Ключові слова: будівництво, інтенсивність, рух, лівоповоротні та правоповоротні з’їзди, відстані видимості, проєктно-кошторисна документація.