Капітальний ремонт моста на км 10+840 автодороги Т-21-11 Чугуєв – Печеніги – Великий Бурлук
Автор: Намачинський Михайло Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єкт дослідження: Міст розташований на автомобільній дорозі загального користування державного значення ІІІ категорії Т-21-11 Чугуїв – Печеніги – Великий Бурлук на км 10+840. Споруда розташована в Печенізькому районі біля с. Кицівка на приблизно однаковій відстані між м. Чугуїв і смт Печеніги. Технічні параметри згідно спеціального обстеження мосту: - довжина мосту – 48,28 м (між шафовими стінками); - геометрична схема мосту – 4?12,0; - габарит мосту – 8,0+2?0,75 м; - статична схема мосту – балкова розрізна; - проєктне навантаження А-11, НК-80; - рік будівництва – 1973. Укріплення конусів опор – монолітний залізобетон. Покриття проїзної частини – асфальтобетон. Міст складається з чотирьох прогонів. Плити прогонових будов влаштовані за типовим проєктом ВТП-21. В ході ремонту у 2020 році було влаштовано монолітну залізобетонну накладну плиту довжиною 15,0+24,0+15,0. Середня монолітна плита – температурно-нерозрізна. Над опорою 2 та опорою 4 були влаштовані деформаційні шви. Плити прогонових будов висотою 0,6 м, шириною 0,98 м та довжиною 12,0 м. В кожному прогоні було влаштовано 10 залізобетонних плит. Між крайніми плитними балками з верхового боку була залізобетонна вставка шириною 0,18- 0,3 м. Спосіб поперечного об’єднання – поздовжніми шпонками та накладною залізобетонною плитою. 5 Предмет дослідження: Під час російського вторгнення в Україну у 2022 році було повністю зруйновано прогонову будову 1-2, 2-3, 3-4 разом з елементами мостового полотна та опори 2, 3, 4 значних пошкоджень зазнала крайня опора 1. На момент обстеження рух транспортних засобів на споруді не здійснювався, тому споруда потребує капітального ремонту. Мета дослідження: проектом передбачено виконання робіт по мосту, розташованого на км 10+840 загального користування державного значення ІІІ категорії Т-21-11 Чугуїв – Печеніги – Великий Бурлук з перебудовою мосту згідно з висновками за результатами його обстеження після руйнування в результаті Російського вторгнення з влаштування нових елементів мосту замість зруйнованих. Результати дослідження: розроблено проект капітального ремонту моста з наступними проєктними параметрами: - довжина – 48,51 м; - прогонова схема – 11,60+3?12,0 м; - габарит мосту – 8,0+2?0,75 м; - тимчасове нормативне навантаження А11, НК-80; - покриття – асфальтобетонне двошарове загальною товщиною 110 мм; - огородження – металеве бар’єрне. В плані міст перетинає водну перешкоду під кутом 90°. Прогонова будова складається з: крайня розрізна між опорами №1 та №2 довжиною 14,6 м, середня температурно-нерозрізна між опорами №2 та №4 довжиною 24,02 м та існуюча крайня розрізна між опорами №4 та №5 довжиною 15,0 м. Нова монолітна плита на прогоні 1-2 заводиться за шафову стінку крайньої опори №1 на 2,65 м. В поперечному перерізі моста розміщено 10 залізобетонних пустотних балок. Балки прогонової будові збірні за типовим проектом ВТП-21 шириною 0,98 м та висотою 0,6 м, попередньо-напружені, об’єднуються за допомогою шпонкового об’єднання та шляхом влаштування монолітної залізобетонної накладної плити. Балки прогонової будови виготовляються з важкого конструкційного бетону по ДСТУ Б В.2.7-43-96 класу по міцності на стиск В30 з марками F200 за 6 морозостійкістю та W8 по водонепроникності, монолітна плита – з бетону В30, F300, W8. Передбачається також ремонт опор моста, для цього запроектовані наступні основні роботи: а саме: відновлення та посилення існуючих паль крайньої опори №1; влаштування нових монолітних залізобетонних елементів опори крайньої опори №1, проміжних опор №2, №3 та №4. Для очищення бетонних поверхонь опор від слабкого шару бетону; встановлення анкерів у фундаменти опор для об’єднання з новими конструкціями верхньої частини; влаштування нових монолітних залізобетонних елементів опор.