Проєкт капітального ремонту автодорожнього моста із застосуванням базальтобетонної плити проїзної частини

Автор: Андрійович Олександр Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об?єкт дослідження - Існуючий збірний залізобетонний міст на км 13+691 автомобільної дороги загального користування державного значення Н-10 Стрий – Івано-Франківськ – Чернівці – Мамалига (на м. Кишинів) у Львівській області побудований у 1970 році. Проектне навантаження на міст – Н-30 та НК-80. Габарит існуючого мосту – Г-9,13 + 2 ? 0,85 м. Проект – індивідуальний, виконаний по аналогії із типовим проектом 5-04-145 НДІ "Белдіпрошлях". Статично розрізна прогонова будова складається з 2 прогонів довжиною 6 м кожен. У поперечному перерізі кожен прогін складається із збірних залізобетонних плит суцільного перерізу довжиною 6,0 м, висотою 310 мм, шириною 980 мм; з обох боків прогонової будови вкладені приставні П-подібні залізобетонні плити довжиною 6,0 м та шириною 1,3 м, що виконують роль тротуарних (ширина пішохідної частини – 0,85 м). Предмет дослідження: розробка конструктивно-технологічних рішень з капітального ремонту конструкцій моста з використанням базальтопластикової арматури плити проїзної частини, а також оцінці міцності й деформацій несних елементів. Мета дослідження: визначення фактичного експлуатаційного стану існуючих конструкцій мостового переходу та розробка проектних рішень для збільшення строку служби моста; теоретична оцінка напружено-деформованого стану елементів прогонової будови моста; аналіз характеру просторової роботи та розподілу зусиль між плитами прогонової будови від впливу постійного та тимчасового навантаження; оцінка впливу на просторову роботу та зміну жорсткості плит. Результати дослідження: робочим проектом передбачається ремонт основних конструкцій моста та спорудження монолітної базальтобетонної плити проїзної частини (армованої неметалевою композитною арматурою). Створення температурно-нерозрізної плити проїзної частини, що об’єднує у поперечному та поздовжньому напрямках збірні плити прогонової будови, дозволяє забезпечити надійність та довговічність моста як споруди в цілому. Це досягається завдяки герметичності мостового полотна, вкладеного по монолітній плиті проїзної частини, із прогресивною системою водовідведення. Крім того, додаткової корозійної стійкості плити проїзної частини – елемента моста, який первинно і найбільше підданий впливам атмосферної води та (у осінньо-весняний період) агресивним водним розчинам солей – вдасться добитися завдяки використанню неметалевої базальтопластикової арматури для армування плити проїзної частини. Збільшення робочої висоти розрахункових збірно-монолітних перерізів, яке є наслідком спорудження монолітної плити проїзної частини поверх збірних плит прогонової будови, дозволяє забезпечити належну міцність несних елементів прогонової будови. Результати виконаних розрахунків свідчать, що міцність, тріщиностійкість та витривалість плити проїзної частини, армованої базальтопластиковою арматурою, буде забезпечена. При конструюванні армування плити враховувалося те, що у зонах температурної нерозрізності – над береговими та проміжною опорами – у плиті проїзної частини виникатимуть від’ємні згинальні моменти відносно високого рівня. Таким чином можна зробити висновок, що ефективність, технологічність і надійність прийнятих конструктивних рішень відповідають чинними нормативним документам, і при належному виконанні будівельних робіт міст, що пройшов капітальний ремонт, буде придатним для подальшої експлуатації без експлуатаційних обмежень. Ключові слова: міст, базальтобетон, несуча здатність, тріщиностійкість і деформативність, довговічність, несуча здатність.