Проєкт реконструкції автомобільної дороги в Волинській області з влаштуванням однорівневої розв’язки

Автор: Валігура Юрій Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: При проектуванні ділянки автомобільної дороги розглядалось декілька варіантів прокладення траси з відповідною прив’язкою до існуючого кілометражу по Заданню. Прийнятний варіант №2 запроектовано справа наліво. На початку та в кінці ділянки будівництва, при примиканні до автомобільної дороги передбачені однорівневі розв’язки. Початок ділянки проектування ПК0+00 прийнято на осі проїзної частини по кільцю і відповідає експлуатаційному км 0+00 автомобільної дороги. Кінець ділянки прийнято на осі проїзної частини по кільцю і відповідає експлуатаційному км 3+872 вище вказаної автомобільної дороги. Загальна довжина ділянки, що проектується складає 3,872 км. Проектована ділянка км проходить за межами населеного пункту та прокладена в обхід гірничих виробіток та в обхід несприятливих екологічних явищ, а саме значних техногенних карстів. Враховуючи перспективну інтенсивність руху 7792 авт/доду в приведених дo легкового автомобіля та середній поздовжній noxuл 53,30 % на довжині ділянки понад 0,5 км, передбачено влаштування додаткової смуги проїзної частини на підйом ліворуч шириною 3,50 м від ПК 0+00 до ПК 5+45 тa neрexiд до розширеної частини на 60 м (ПК5+45 – ПК6+05). Згідно ДБН В.2.З-4:2015 (радіус кривої у плані 400 м) приймаємо розрахункову швидкість на ділянці ПК0+00 – ПК11+00 -70 км/год з встановленням відповідних дорожніх знаків та огородження та з ПК11+00 – ПК19+ 00 -90 км/год. Основні техніко-економічні показники тpacи. – загальна довжина - 1,900 км; – кількість кутів повороту - 2 шт; – мінімальний paдiyc горизонтальних кривих - 400(450) м; Збільшення випуску автомобілів призводить до підвищення інтенсивності руху і збільшення завантаження доріг. Характерно, що темпи зростання інтенсивності руху значно випереджають темпи зростання протяжності мережі доріг. У зв’язку із цим погіршуються умови руху, збільшується кількість дорожньо-транспортних пригод, зростають втрати часу, погіршується ефективність роботи дороги. У таких умовах особливої актуальності набуває проблема удосконалення мережі автомобільних доріг. Одними з найбільш небезпечних ділянок автомобільних доріг є їх перетини на одному рівні, на якому зазвичай зосереджуються дорожньо транспортні пригоди, спостерігається зниження швидкості руху автомобілів і значно зменшується пропускна здатність дороги. Аналіз статистичних даних з аварійності показує, що на перетинах на одному рівні зосереджується близько 18 % всіх дорожньо-транспортних пригод, що реєструються на дорогах. Вимогам руху найкращим чином відповідають перетини на різних рівнях. Проте їх будівництво пов’язане з великими витратами, а економічно вони ефективні тільки при високій інтенсивності руху. У зв’язку із цим на сьогодні доцільніше застосовувати нові види планувань перетинів на одному рівні, що забезпечують зниження аварійності та підвищення пропускної здатності. Прикладами таких перетинів слугують кільцеві розв’язки. Кільцеві розв’язки на одному рівні мають низку можливостей, які забезпечують пропускну здатність, що за величиною близька до пропускної здатності перетинів на різних рівнях. Водночас вартість їх будівництва значно менша вартості перетинів на різних рівнях. Завдяки цим якостям у багатьох країнах кільцеві розв’язки на одному рівні набули широкого поширення, оскільки дозволя- ють без значних капіталовкладень поліпшити умови руху. Ключові слова: реконструкція , автомобільна дорога, щебенево-мастиковий асфальтобетон, кільцева розв’язка, проектно-кошторисна документація.