Проєкт реконструкції моста біля с. Захарівка Кіровоградської області
Автор: Притула Мар'ян Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єкт дослідження: За конструктивною схемою існуючий міст залізобетонний, балковий, розрізний, п’ятипрогоновий з прольотами по 11,36 м загальною довжиною 57 м. Габарит мостового полотна Г-7 з тротуарами по обидва боки проїзної частини підвищеного типу по 1,2 м. Крайні балки мостового переходу мають чималі дефекти бетону торців консолей з оголенням та корозією арматури. Це відбулося внаслідок неорганізованого водовідведення з тротуарів, а також відкритих швів між збірними елементами тротуарів і потрапляння через них води на крайні балки. Середні балки перебувають в задовільному стані, які не потребують демонтажу, заміні або ремонту. Під час огляду проїзної частини було виявлено те, що під час експлуатації моста ремонтувалось лише асфальтобетонне покриття. Тротуари не були відремонтовані, що не сприяло комфортному та безпечному пересуванню пішоходів через міст. Предмет дослідження: Прогінні будови за даною схемою 5?11,36 м перекриті збірними залізобетонними діафрагмовими балками за типовим проектом ТП вип. 56. В поперечному перерізі всіх прогонів розташовано по 7 балок таврового перерізу з кроком поперек прогону 1,4 м, що відповідає ТП вип. 56. Кожна балка має висоту – 80 см, висота діафрагм 68 см. Розміри ребра і полиці головних балок відповідають ТП вип. 56. В просторову систему прогонової будови балки об’єднані поперечними діафрагмами, розташованими вздовж прогону з кроком 2,7 м. В усіх прольотах діафрагми прямі, об’єднані зварюванням верхніх і нижніх закладних деталей півдіафрагм суміжних балок металевими накладками, аналогічно як і в ТП вип. 56. Будова берегових та проміжних опор однотипна і виконана в з двохрядних залізобетонних паль з двоконсольними насадками. 5 Берегові опори 0, 5 - обсипні дворядні палеві, поверху об’єднані монолітною насадкою висотою 0,6 м. В кожному ряду влаштовано по 6 паль перерізом 0,3?0,35 м з кроком 1,5 м. Проміжні опори 1, 2, 3, 4 – також дворядні палеві, поверху об’єднані монолітною залізобетонною насадкою довжиною 9,4 м, шириною 1,25 м та висотою 0,48 м. В кожному ряду влаштовано по 6 паль перерізом 0,3?0,35 м з кроком 1,5 м. З верхової сторони розміщена паля-льодоріз. Прогонова будова мосту обпираються на опори без опорних частин, безпосередньо на насадки через 2-3 шари руберойду. Існуюче на даний момент мостове полотно включає в себе проїзну частину шириною 7 м без смуг безпеки, двосторонні підвищені тротуари шириною по 1,2м із збірних типових (за ТП вип. 56) залізобетонних блоків рамної конструкції, металеве перильне стоякове огородження індивідуального проектування. Покриття тротуарів – асфальтобетонне. Деформаційні шви закритого типу. Вздовж моста проходять інженерні мережі – з верхової сторони 3 труби, з низової одна труба. Мета дослідження: передбачено виконання комплексу будівельних робіт для покращення експлуатаційного стану моста. Проектом передбачається приведення геометричних характеристик моста до вимог діючих нормативних документів. Проектом передбачається пропуск по мосту тимчасових навантажень А-11та НК-80, як для автомобільної дороги IV технічної категорії. Результати дослідження В результаті реконструкції моста буде забезпечено надійне транспортне сполучення населених пунктів регіону та об’єктів виробничої діяльності між собою та з загальною мережею доріг, покращені транспортно-експлуатаційні показники, знижена собівартість перевезення вантажів і час перебування їх у дорозі, підвищиться безпека руху. В результаті реконструкції моста покращаться експлуатаційні показники моста (проектом передбачається доведення габариту моста до показників, які відповідають діючим нормативним документам), покращиться безпека руху 6 автотранспорту та пішоходів (на мості проектом передбачено влаштування бар’єрного та перильного огородження).