Проєкт реконструкції шляхопроводу по вулиці Масарика Томаша у м. Мукачево Закарпатської області
Автор: Стечишин Михайло Степанович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єкт розробки – Шляхопровід побудований орієнтовно у 80-х роках минулого століття силами Мостобудівного загону №1 (м. Київ) за замовленням управління Львівської залізниці. Отвір шляхопроводу перекритий одинадцятьма залізобетонними балочними прольотними будовами (типовий проект ДПІ “Союздорпроект” серії 3.503-12 інв. №384/45) за схемою 3?21,0+5?33,0+3?21,0 м. Загальна довжина мостової споруди, що визначена між передніми гранями шафових стінок – 291,65 м. Габарит проїзної частини шляхопроводу – 16,0 м з двобічними тротуарами шириною по 2,3 м кожний. Загальна ширина мостового полотна шляхопроводу становить 20,9 м. В плані шляхопровід розташований на прямій ділянці траси. У поздовжньому профілі шляхопровід має криволінійний серповидний обрис. Предмет розробки – розробка проєкту реконструкції шляхопроводу по вулиці Масарика Томаша у м. Мукачево Закарпатської області. За результатами натурних обстежень конструктивних елементів шляхопроводу технічний стан споруди в цілому оцінений на стику третього і четвертого експлуатаційних станів – працездатний і обмежено працездатний відповідно, що вимагає приведення у відповідність експлуатаційних параметрів шляхопроводу з параметрами магістральної вулиці загальноміського значення. Мета розробки – проект реконструкції шляхопроводу має за мету передбачити виконання ремонтно-відновлювальних робіт на ушкоджених ділянках крайніх та проміжних опор і балок прогонових будов, а також розширення і одночасне підсилення його прогонових будов з Г-16,0+2?2,3 м до Г-17,0+2?2,25 м для сприйняття нормованих тимчасових навантажень Н-30 в комбінації з пішохідним навантаженням на тротуари, НК-80 згідно чинних норм проектування нових міських мостів ДБН В.1.2-15:2009, ДБН В. 2.3-22:2009, ДБН В.2.3-5-2018, ДБН Б 2.2-12:2018. Розширення і одночасне підсилення прогонових будов шляхопроводу забезпечується улаштуванням поверх них і включенням в сумісну роботу з ними плоскої монолітної залізобетонної накладної плити з двобічними консольними звисами. За рахунок використання накладної плити розрізна система шляхопроводу перетворюється в температурно-нерозрізну, що дозволяє зменшити кількість надопорних деформаційних швів. Результати розробки – реконструкція шляхопроводу запроектована на перспективу за нормативами як для мостової споруди, розташованої на міській магістральній вулиці загальноміського значення, що співпадає з магістральною автомобільною дорогою національного значення Н-09 Мукачево – Івано-Франківськ – Львів, а саме: • габарит проїзної частини – 15,0 м з двобічними смугами безпеки по 1,0 м кожна; • двосторонні тротуари по 2,25 м зі забезпеченням можливості безпечного пересування пішоходів, велосипедистів та маломобільних груп населення; • нормовані тимчасові навантаження Н-30, НК-80, пішоходи на тротуарах; • розташування нормованих навантажень на прогоновій будові згідно вимог ДБН В.1.2-15:2009; • огорожі безпеки на мостовому полотні шляхопроводу – підвищена напівжорстка металева бар’єрна огорожа проїзної частини зі стояками, здатними до деформації, і гнучкими балками та підвищена металева перильна огорожа тротуарів; • розширення прогонової будови передбачено виконати монолітною залізобетонною накладною плитою з виступаючими консолями. Для покращення транспортно-експлуатаційних показників шляхопроводу та підвищення його довговічності проектом передбачено виконання комплексу ремонтно-відновлювальних робіт, а саме: ремонт крайніх і проміжних опор, ремонт балок прогонових будов, повний демонтаж існуючого мостового полотна з наступним улаштуванням плоскої монолітної залізобетонної накладної плити, встановлення нових деформаційних швів, вкладання конструктивних шарів дорожнього одягу проїзної частини і тротуарів, інженерне облаштування мостового полотна, що включає в себе бордюрні огородження, металеві бар’єрні огородження, металеві перильні огородження підвищеного типу, елементи освітлення. Ключові слова: шляхопровід, прольотні будови, проїзна частина, тротуари, опори, деформаційні шви, опорні частини, накладна плита, бар’єрне огородження, перильне огородження, несуча здатність, довговічність