Дистанційна цифрова система моніторингу технічного стану автомобіля

Автор: Божик Юрій-Василь Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Комп'ютеризовані системи управління та автоматика
Інститут: Інститут комп'ютерних технологій, автоматики та метрології
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Моніторинг параметрів технічного стану й робочих процесів автомобіля являє собою контроль над зміною основних параметрів вузлів, агрегатів і систем автомобіля, а також їх фіксацію й дистанційне одержання необхідних параметрів для організації роботи систем. [1] Різні електронні системи керування робочими процесами вузлів і агрегатів забезпечують неперервний моніторинг технічного стану сучасного автомобіля під час його експлуатації. Ці системи виконують або самодіагностику, або діагностику процесів, якими вони керують, та інформують водія, механіка або диспетчерську службу про відхилення від норми у значеннях контрольованих параметрів. [2] Об’єкт дослідження – системи автомобіля. Предмет дослідження – дистанційна цифрова система моніторингу технічного стану автомобіля. Мета дослідження - проектування дистанційної цифрової системи моніторингу технічного стану систем автомобіля. Результат роботи - розроблення дистанційної цифрової системи на основі сучасних інтегральних мікросхем і датчиків та програмне забезпечення. Визначено необхідні елементи для виконання системою поставленої задачі. [3] В якості дисплея використано РК-дисплей HD44780. Високо контрастний дисплей має блакитне підсвічування, 2 рядки тексту по 16 символів. Підтримує латиницю. В якості мікроконтролера використаємо Atmel AVR ATmega8. Вольтметр – реалізація схеми на базі схеми резисторного дільника. Манометр - за схемою використовується датчик-ММ393А (підійдуть інші автомобільні датчики всіх серій ММ3ххх) на ОУ Lm2904. Тахометр – для нього у схемі застосований кварцовий резонатор на частоту 8MHz для більшої точності та стабільності вимірювань частоти. Якщо цей вимір не має великого значення, можна налаштувати FUSE на внутрішній генератор МК. Термометр – використовується датчик DS18b20, точність показань 1°C. В якості датчика кількості палива використаємо резистивний датчик. У більшості машин є цей датчик рівня палива. [3] У цифровій системі реалізовано: • Вольтметр від 0.0 до 30.0 V • Манометр від 0.0 до 10.0 кг/см • Тахометр від 0 до 9999 об/хв • Термометр-55 до +125 °С • Вимірювач рівня палива [4] Ключові слова – Atmel AVR ATmega8, ММ393А, HD44780, DS18b20… Перелік використаних літературних джерел. 1. Загальні принципи діагностування електронних систем автомобіля: навч. посіб. / О.Ф. Дащенко, В.Г. Максимов, О.Д. Ніцевич [та ін.]; за ред. М.Б. Копитчука. - Одеса : Наука і техніка, 2012. - 392 с.. 2. Інтелектуальні системи моніторингу транспорту / В.П. Волков, В.П. Матейчик, П.Б. Комов, І.В. Грицук, М. Смешек, Т.В. Волкова, М.П. Цюман. - Харків: Вид-во НТМТ, 2015.-246 с.. 3. Інформаційні технології в технічній експлуатації автомобілів; під заг. ред. В.П. Волкова / В.П. Волков, В.П. Матейчик, 11.Б. Комов, І.В. Грицук, Т.В. Волкова, Є.О.Комов. - Харків: ХНАДУ, 2015.-388 с.. 4. ATmega8 – справочные данные / www.irf.com.