Аналіз та дослідження методів та засобів діагностування двигунів внутрішнього згорання
Автор: Пронюк Данило Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами (автомобільний транспорт)
Інститут: Інститут комп'ютерних технологій, автоматики та метрології
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Пронюк Д.В., Наконечний А.Й. (керівник). Дослідження методів та засобів діагностування двигунів автомобілів на основі аналізу сенсорних сигналів. Магістерська кваліфікаційна робота – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2023. Розширена анотація. Вирішальне значення технічного обслуговування сучасного автомобіля підкреслюється необхідністю діагностики проблем з двигуном автомобіля. У зв’язку зі зростанням складності та залежністю від передових технологій у транспортних засобах, точна та ефективна діагностика двигуна відіграє ключову роль у розпізнаванні проблем, гарантуванні оптимальної продуктивності та підвищенні загальної надійності автомобіля. Ця робота заглиблюється в ескалацію викликів і прогресу в автомобільних технологіях, що робить її актуальною як для автомобільної промисловості, так і для більш широкого транспортного сектора [1,2]. У першому розділі детально розглядається розвиток автомобільних двигунів разом із різноманітним набором новаторських діагностичних методів, спрямованих на вирішення складнощів і викликів, притаманних діагностиці двигунів [2]. В другому розділі запропоновано комплексний підхід, який включає збір даних з датчиків у реальному часі, їх обробку та ідентифікацію аномалій. Запропоновані апаратно-програмні елементи призначені для створення єдиної системи діагностики, підвищення ефективності виявлення та вирішення проблем. Третій розділ присвячений розробці інструментів діагностики двигуна автомобіля на основі аналізу даних датчиків дотримуючись системного підходу з суворим тестуванням на кожному кроці. Запропоновані структурні та функціональні схеми забезпечують оптимальну інтеграцію та продуктивність. Технічна реалізація підтверджує успішний зв’язок між електронним блоком керування автомобіля, мікроконтролером та інтерфейсом користувача. 5 У четвертому розділі подано економічний аналіз із детальним описом витрат, пов’язаних з дослідженням. Об’єкт дослідження - автомобільні двигуни. Предмет дослідження - діагностика автомобільних двигунів. Мета дослідження - запропонувати рішення для підвищення ефективності автомобільної діагностики, пропонуючи інноваційні підходи, розробляючи практичні інструменти та забезпечуючи безперебійний зв’язок між ключовими компонентами діагностичної системи. Результати дослідження підкреслюють критичну роль технічного обслуговування сучасного автомобіля, зосереджуючись на інноваційних методах діагностики та пропонуючи комплексний підхід із використанням мікроконтролера ESP32 з відкритим вихідним кодом для ефективного та безперебійного зв’язку в діагностиці автомобільних двигунів, спрямованого на підвищення надійності та продуктивності. Ключові слова: двигун, автомобіль, діагностика, мікроконтролер, CAN Список використаних джерел: 1. Khrulev A., Dmitriev S. (2019) Thermal Damage to Intake Valves in ICE with Variable Timing. International Journal of Automotive and Mechanical Engineering. 16 (4). 7243-7258. https://doi.org/10.15282/ijame.16.4.2019.06.0540 2. Huang, Y.H.; Ng, E.C.Y.; Yam, Y.S.; Lee, C.K.C.; Surawski, N.C.; Mok, W.C.; Organ, B.; Zhou, J.L.; Chan, E.F.C. Impact of potentialengine malfunctions on fuel consumption and gaseous emissions of a Euro VI diesel truck. Energy Convers. Manag.2019, p. 521–529.