«Міжнародний імідж України в ЄС в умовах російсько-української війни»

Автор: Петрович Анастасія Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародні відносини
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В контексті зближення з Європейським Союзом та намагання України залучити підтримку Європейського союзу у війні з Росією, імідж країни стає визначальним для міжнародних партнерів. Також у відносинах з Європейським Союзом питання іміджу визначає ступінь довіри та підтримки, що може мати вирішальне значення для рішень про політичну та економічну підтримку. Такий імідж впливає на інвестиційний клімат, туризм і можливості для міжнародних контактів, тож важливо створити позитивне образ України в очах європейських країн та їхніх громадян [1]. В умовах російсько-української війни, Україна у ЄС представлена як країна, яка бореться за свою незалежність, територіальну цілісність та демократичні цінності. Україна отримала підтримку ЄС у вигляді допомоги, санкцій проти Росії, та різноманітних програм співпраці. В той же час, існують виклики з питань корупції, реформ та ефективності управління, які також впливають на сприйняття України у Європейському союзі [3]. Об’єктом дослідження виступає міжнародний імідж України в ЄС за умов російсько-української війни. Предметом дослідження обрано форми, методи, засоби та вектори формування міжнародного іміджу України в період воєнних конфліктів. Мета проведеного дослідження – аналіз сучасних політичних технологій переконливої ??комунікації на прикладі соціальних мереж. Підсумовуючи, умови російсько-української війни вплинули на сприйняття України в Європейському союзі з кількох ракурсів. З одного боку, Україна у ЄС представлена як країна, що бореться за свою незалежність та демократичні цінності, і отримує підтримку у вигляді санкцій проти Росії та різними програмами співпраці. З іншого боку, існують виклики у реформах та боротьбі з корупцією, які впливають на сприйняття України у ЄС. Отже, імідж України в Європейському союзі в умовах цієї війни є комплексним, з елементами як підтримки, так і викликів для подальшого розвитку співпраці [2]. Проаналізувавши українську контрпропаганду зі створення позитивного іміджу для України на світовій арені, виявили деяку нестабільність у її функціонуванні, а меседжі про Україну як незалежну державу із багатою історією та вагомими здобутками – взагалі представлені досить епізодично. Так, було встановлено, що офіційно і потужно українська контрпропаганда у світовому інформаційному просторі почала працювати лише з 2014 року. До сьогодні на державному рівні не вдалось подолати ряд недоліків цього процесу (наприклад, досі активно діють фейкові канали інформації і відверта російська пропаганда), а вихід на міжнародну спільноту не завжди має позитивні наслідки. Тема іміджу України в ЄС у контексті російсько-української війни має велике значення як для міжнародної політики, так і для соціально-економічного розвитку країни. Ключові слова: імідж, Україна, війна, ЄС, дезінформація, світова арена, ЗМІ. Перелік використаних літературних джерел: Бойко О. Україна у фокусі: спецвипуски про нашу країну в іноземних виданнях : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://chytomo.com/ukraina-u-fokusi-uvahy-iak-nashu-krainu-doslidzhuiut-inozemni-vydannia-u-svoikh-spetsvypuskakh/ Інформаційну війну не програно [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nrada.gov.ua/ua/ news/radanews/22141.html. Propaganda Diary 2022-2023: VoxCheck презентує базу російської пропаганди в європейських ЗМІ виданнях: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://voxukraine.org/propaganda-diary-2022-2023-voxcheck-prezentuye-bazu-rosijskoyi-propagandy-v-yevropejskyh-zmi